Uvidíme v roku 2024 nový Trek Émonda?
Na sociálnych sieťach sa objavili zábery zo sústredenia tímu Lidl-Trek, na ktorých vidieť Giulia Cicconeho na prototype bicykla, ktorý je s najväčšou pravdepodobnosťou nový model Émonda.
Predsezónne sústredenia špičkových tímov sú často využívané aj na testovanie materiálu, ktorý budú v nasledujúcej sezóne tímy používať.
V niektorých prípadoch ide dokonca o celé bicykle a najnovšie prototypy rôznych značiek. V dnešnom svete, kde informácie preletia zem za niekoľko sekúnd a sila sociálnych sietí je nezvratná, je naozaj ťažké zabrániť únikom informácií o nových modeloch.
To bol aj prípad tímu Lidl-Trek, ktorý absolvoval sústredenie v Alicante. Práve odtiaľ pochádzajú zábery Giulia Cicconeho na novom bicykli, ktorý zatiaľ nie je označený.
Na známom cyklistickom fóre Weight Weenies sa objavila fotografia, ktorú sme použili ako titulnú k tomuto článku. Cyklista Lidl-Trek Giulio Ciccone jazdí na bicykli, ktorý by na prvý pohľad pre väčšinu ľudí mohol pripomínať aerodynamický Trek Madone.
Avšak pozorný divák si rýchlo všimne, že síce má dizajn hornej časti sedlovej trubky podobný ako IsoFlow na aerodynamickom Madone, má bicykel oveľa tenšie trubky, než tie na ktoré sme zvyknutí práve na Madone.
Všetko nasvedčuje tomu, že ide o prototyp Trek Émonda, vrchársky (alebo ak chcete endurance) model značky, ktorého najnovšia iterácia zahŕňala určité aerodynamické prvky, avšak pochádza z roku 2020. V posledných rokoch je trendom vydávať nové bicykle zhruba po troch rokoch, čo túto dedukciu potvrdzuje.
Profilovanie rúrok, ktoré možno vidieť na fotografii, sa zdá byť dosť podobné súčasnej Émonde, aj keď k ich finálnemu dolaďovaniu a aerodynmickejšiemu tvaru zrejme ešte len príde. Hlavnou zmenou je však začlenenie dizajnu podobného IsoFlow z Madone, avšak bez medzery na priechod vzduchu.
Pravdepodobne viac než na aerodynamiku sa Trek sústredí na využitie tohto plávajúceho dizajnu z hľadiska absorpcie, pretože horná časť sedlovej trubky s kratučkou sedlovkou sú zavesené vo vzduchu.
Vymyká sa to však z konceptu modelu Émonda, ktorý sa vždy snažil o maximálnu tuhosť a systém tlmenia IsoSpeed neprevzal z modelov Madone a Domane.
V Treku sa zrejme rozhodli okrem zlepšenia aerodynamiky v súlade so súčasným trendom aeroľahkých bicyklov, aj o rozšírenie absorpčnej kapacity tohto bicykla.
Bicykel na fotografii má základný lak bez akéhokoľvek typu loga a môžeme tak usudzovať, že je vo fáze prototypu. Určite tak ešte uvidíme zmeny v jeho finálnom dizajne.
Oficiálne predstavenie nového modelu môžeme podľa súčasných trendov v cyklistickom priemysle očakávať pár týždňov pred štartom Tour de France.
Okrem nového bicykla nás však zaujal ešte jeden bod a síce zadná prehadzovačka SRAM Red AXS má patku podobnú riešeniu UDH, ktoré vídame na horských zadných prehadzovačoch.
Tento systém umožňuje upevnenie prehadzovača priamo na osku. To by mohlo značiť, že príchod nového SRAM Red, o ktorom sa hovorí už celé mesiace, bude neodvratný.
V každom prípade je ťažké získať viac informácií z jedinej fotografie avšak bude zaujímavé sledovať ďalšie sústredenia tímu Lidl-Trek a zisťovať tak postupne viac z toho, čo si pre nás značky SRAM a Trek pripravili.
Najnovšie aktuality
Na druhom a treťom mieste skončili spolujazdci z tímu Crelan – Corendon, Emiel Verstrynge a Joran Wyseure.
Na druhom mieste skončila Puck Pieterse, ktorá odolala tlaku majsterky sveta Fem van Empel, ktorá prešla cieľom na treťom mieste s defektom na prednom kolese.
„Radšej sa sústredím na päť pretekov, v ktorých môžem bojovať o víťazstvo, než na dvadsať etáp, kde je moja šanca na úspech obmedzená,“ hovorí Van der Poel o svojej účasti na Tour de France.
V polovici pretekov Superprestige Gullegem musel holandský cyklokrosár zastaviť, pretože si pri páde vykĺbil rameno. S pomocou sedla sa mu podarilo vrátiť rameno do správnej polohy a preteky dokonca dokončil na desiatom mieste. Nebolo to však prvýkrát, čo sa mu niečo takéto stalo.
Prestupy v pelotóne pre rok 2025 prinášajú výrazné zmeny v zostavách tímov, ktoré môžu zásadne ovplyvniť priebeh sezóny.