Video: Hrozivý pád Marka Cavendisha, pri ktorom si dolámal rebrá
Britský šprintér Mark Cavendish nepríjemne spadol na dráhových pretekoch v Belgicku Ghent Six Day. Pri páde si zlomil dve rebrá a čiastočne mu skolabovali pľúca.
Cavendisha previezli do Univerzitnej nemocnici v belgickom Ghente, kde strávil noc a čoskoro by ho mali prepustiť.
„Utrpel zlomeninu rebier na ľavej strane aj menší pneumotorax. Lekári mu nasadili liečbu liekmi a cez noc zostal v nemocnici na pozorovaní. Očakáva sa, že z nemocnice ho prepustia v priebehu pondelka alebo v utorok ráno. A potom nastane obdobie zotavovania sa. Želáme mu skoré uzdravenie,“ píše sa v tlačovej správe tímu Deceuninck – Quick Step.
Po páde sa síce Cavendish postavil, zakýval fanúšikom a odkráčal z trate po vlastných nohách, no napokon ho zdravotníci museli uložiť na nosítka a previezť bezpečne do nemocnice.
Video z pádu Marka Cavendisha na Ghent Six Day:
#Replay 🎥 / #Zesdaagse 🇧🇪
Terrible chute qui entraîne au sol 🇩🇰 Lasse Norman Hansen et 🇬🇧 Mark Cavendish 😰Tout le monde s’en sort indemne.pic.twitter.com/KYQkoPCVBA
— Renaud Breban (@RenaudB31) November 21, 2021
Do QuickStepu mieri mladý talentovaný Slovák
V najúspešnejšom tíme súčasnosti Deceuninck – Quick Step bude v budúcej sezóne jazdiť aj mladý talentovaný Slovák Martin Svrček. S belgickým tímom podpísal zmluvu na dva a pol roka.
„Tešíme sa, že môžeme oznámiť, že talentovaný Martin Svrček – víťaz pätnástich juniorských pretekov v tomto roku – sa pripojí k Wolfpacku,“ píše sa na facebooku Quick-Stepu.
“Musel som to dosť dlho tajiť. Vedel som o tom už od júla, kedy som podpísal zmluvu, takže som sa musel dosť prekonávať, ale už je to konečne vonku a som veľmi šťastný,” povedal Martin Svrček.
Rozoznáte mýty a fakty
o cyklistoch zo slovenských ciest?
Na chodníku nesmie jazdiť na bicykli nikto, chodník je iba pre chodcov
Po chodníku smú podľa zákona jazdiť na bicykloch osoby mladšie ako 10 rokov.
Cyklistovi môžu za jazdu pod vplyvom alkoholu zadržať vodičský preukaz
U cyklistu nemôže dôjsť k trestnému činu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky. A preto nemôže byť pravdou tak často opakovaný mýtus, že opitý cyklista môže prísť o vodičský preukaz.
Pri odbočovaní musíte ukázať rukou, do ktorého smeru odbočujete
Keď odbočujete vpravo, včas upažte pravú ruku, aby ste, či už cyklistom alebo autám za vami, ukázali, že budete meniť smer jazdy. Pri odbočovaní vľavo upažte ľavú ruku.
Váš bicykel musí byť vybavený zvončekom
Zvonček patrí medzi odporúčanú výbavu.
Cyklista môže predísť vozidlo aj z pravej strany
„Pomaly idúce alebo stojace vozidlo môže cyklista idúci rovnakým smerom predchádzať aj po pravej strane vozovky alebo krajnici, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť; to neplatí, ak vodič takého vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy doprava.“ Tak znie jedno z pravidiel zákonu o cestnej premávke. Ak vás teda cyklista obieha z pravej strany, či už keď stojíte na križovatke alebo v zápche, je to úplne legitímne.
Cyklista nepatrí na cesty, má jazdiť iba po cyklochodníkoch
Či už sa vám to páči alebo nie, cesty patria cyklistom rovnako, ako autám. Samozrejme, platia pre nich rovnaké pravidlá o cestnej premávke.
Osoba staršia ako 15 rokov môže na bicykli viezť osobu mladšiu ako 10 rokov
Na jednomiestnom bicykli nie je dovolená jazda viacerým osobám, avšak podľa zákon môže osoba staršia ako 15 rokov viezť osobu mladšiu ako 10 rokov
Pri jazde skupiny od 6 cyklistov sa je povolená jazda vedľa seba
Pri jazde skupiny od 6 cyklistov sa podľa najnovšej úpravy Zákona o cestnej premávke umožňuje jazda vedľa seba, čo umožňuje bezpečnejšie predchádzanie najmä športových a rekreačných cyklistov. Jazda vo dvojici sa povoľuje aj na poľnej ceste, lesnej ceste a v obytnej zóne.
Maximálna rýchlosť, ktorou môže podporovať e-bike šliapanie jazdca na to, aby nepotreboval byť registrovaný evidenčným číslom je 25km/h
Vodič má povinnosť dodržať pri predchádzaní cyklistu podľa zákona minimálne 1,5 metra
Národná rada SR síce nedávno schválila novelu Zákona o cestnej premávke, v ktorej sa píše o minimálnej vzdialenosti pri predchádzaní cyklistov 1,5 metra pri rýchlosti do 50km/h a 1 meter pri nižšej rýchlosti. Bohužiaľ, novela nezavádza povinnosť, ale žiada, aby vodiči dodržiavali odstup „spravidla“. Znamená to, že vodičovi pri porušení pravidla nehrozí pokuta a tento odstup reálne nie je povinný.
Váš bicykel musí byť vybavený odrazkami - bielou vpredu a červenou vzadu
Bicykel musí byť poľa zákona vybavený na prevádzku v cestnej premávke zadným odrazovým sklom červenej farby; predným odrazovým sklom bielej farby.
Za zníženej viditeľnosti sú povinné svetlá vpredu aj vzadu
Svetlá sú povinné iba za určitých podmienok, podľa zákona: Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom; dozadu červeným svetlom. V noci musia byť svetlá viditeľné minimálne na vzdialenosť 150 m.
Cyklisti neplatia dane za cesty
Na Slovensku neexistuje cestná daň (pre súkromné osoby) a daň z motorového vozidla sa platí iba za vozidlá používané na podnikateľské účely. Tým chceme zdôrazniť, že argument „cyklisti nepatria na cesty, lebo si za ne neplatia“ na Slovensku v žiadnom prípade neobstojí. Cyklisti odvádzajú rovnaké dane, ako ktokoľvek iný a tých istých daní sa platí aj výstavba ciest.
Na Slovensku nie je helma povinná pre nikoho
Po uplatnení poslednej novely, mimo obce už cyklisti nad 15 rokov nemusia nosiť prilbu. Mladším cyklistom však táto povinnosť ostáva.
Skvelý výsledok! Vidno, že pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku máte v malíčku.
Dobrá práca! Pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku máte dobre naštudované
Slabší výkon. Pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku by ste si mali doštudovať.
Pravidlá správnej jazdy cyklistu na Slovensku vám nič nehovoria. Radšej choďte autobusom.
Zdieľajte svoje výsledky s priateľmi
Vaše komentáre