Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Vybrali sme 4 najzaujímavejšie bicykle z novej kolekcie Cube 2022

Bicykle Cube 2022 budú opäť jednými z najlepších na trhu v pomere hodnoty za cenu. Cross-country model AMS a cestný Agree majú úplne nové rámy, full e-bike Stereo Hybrid dostal viacero vylepšení a detailnejšie sme sa pozreli aj na kategóriu gravel.
Martin Sarvaš

Pri predstaveniach nových bicyklov sme si už zvykli, že výrobcovia prezentujú novinky postupne počas roka po jednom-dvoch modeloch. Cube predstavil tento rok v novej kolekcii 2022 rovno naraz 450 bicyklov a elektrobicyklov.

Samozrejme, že nie všetky sú úplne nové a skôr už existujúce modely dostali rôzne vylepšenia. Ale aj tak, toto číslo vám môže napovedať, aké široké spektrum bicyklov má v ponuke Cube.

Boli sme sa pozrieť na prezentácii novej kolekcie priamo v mieste výroby v nemeckom meste Waldershof a vybrali sme štyri najzaujímavejšie modely.

Musíme uznať, že Cube zostal aj v kolekcii 2022 verný svojej cenovej politike, až to vyzerá tak, že ich pandémia koronavírusu neovplyvnila. Bicykle Cube 2022 budú opäť jednými z najlepších na trhu v pomere hodnoty za cenu.

Cube AMS ZERO99 & AMS ONE11 2022

Veľmi úspešná séria horských celoodpružených bicyklov AMS sa v novej kolekcii rozdelila na dva modely: ultra ľahký pretekársky cross-country špeciál AMS ZERO99 a agresívnejšiu downcountry verziu s väčším zdvihom AMS ONE11.
Detaily AMS ZERO99
  • Kategória: cross-country
  • Karbónový rám C:68X
  • Kolesá: 29″
  • Zdvih rámu: 100mm
  • Zdvih vidlice: 100mm
  • Uhol hlavovej trubky: 68° / 67,4°
  • Hmotnosť: 9,3 kg (model SLT)
  • Ceny od 4099 eur do 6099 eur
Detaily AMS ONE11
  • Kategória: downcountry
  • Karbónový rám C:68X
  • Kolesá: 29″
  • Zdvih rámu: 110mm
  • Zdvih vidlice: 120mm
  • Uhol hlavovej trubky: 66,1° / 66,7°
  • Hmotnosť: 11,5 kg (model TM)
  • Ceny od 3299 eur do 4599 eur

Oba modely sú postavené na úplne novom ľahkom karbónovom ráme C:68X s modernou geometriou. Sú dostupné v troch XC verziách a dvoch downcountry modeloch s rôznou úrovňou osadenia komponentov.

Pretekársky špeciál ZERO99 má 100mm zdvih vpredu aj vzadu a možnosť uzamknutia tlmiča u všetkých modelov. Špeciálne hlavové zloženie umožňuje zľahka meniť geometriu – uhol hlavovej trubky medzi 68° a 67,4°, za čo treba Cube pochváliť, keďže ide o celkom pokrokové hodnoty a hlavový uhol nie je zbytočne strmý –  skôr naopak. Agresívnejší AMS ONE11 má zdvih tlmiču 110mm a 120mm zdvihu na vidlici.

V systéme pruženia sme si v poslednej dobe zvykli na využívanie ohybnosti zadnej stavby, no Cube išiel v tomto prípade trochu konzervatívnejšou cestou a zvolil spoľahlivú klasiku Horst-link s čapom umiestneným pri oske, na konci spodných vzpier zadnej stavby.

Samotný rám však váži úctyhodných 1,650 gramov, takže hmotnosťou je na úrovni najľahších XC rámov na trhu. Najľahšia verzia AMS ZERO99 C:68X SLT váži s kompletnou výbavou iba 9,3kg.

Všetky modely AMS využívajú univerzálnu pätku od SRAM-u UDH, čo je tiež veľkým plusom.

Cube AMS ZERO99 C:68X Race

Detailnejšie sme sa pozreli na základný model AMS ZERO99 C:68X Race, ktorý však v skutočnosti vôbec nie je až taký „základný“.

12-rýchlostné radenie aj brzdy sú overená spoľahlivá klasika Shimano XT. Pruženie od Foxu je vpredu aj vzadu – vidlica Fox 32 SC Float Performance a tlmič Fox Float DPS Performance Elite.

Za zmienku stoja určite aj ráfiky Newmen Evolution SL X.A.25, ktoré sú síce hliníkove, ale sú tiež veľmi ľahké. Okrem karbónového rámu je z kompozitu aj pevná sedlovka i riadidlá, oba komponenty od výrobcu Newmen.

V komentároch o nových modeloch AMS sa objavilo zaujímavé tvrdenie: „Veď to je Specialized Camber 2010 s modernou geometriou.“, ale veľmi rýchlo prišla aj výstižná odpoveď: „Takže je to v podstate Epic Evo za menej peňazí. To je predsa dobre, no nie?“

Celková hmotnosť AMS ZERO99 C:68X Race je na veľmi peknej hodnote 10,7 kg a za cenu 4099 eur by ste iba veľmi ťažko hľadali bicykel s podobne kvalitnými komponentami a takou nízkou hmotnosťou, takže pomer hodnoty a ceny je v tomto prípade veľmi dobrý.

Modely Cube AMS ZERO99 & AMS ONE11 2022

Cube Stereo Hybrid 2022 – 120,140 & 160

Elektrobicykle zo série Stereo Hybrid prešli v novej kolekcii Cube 2022 viacerými zmenami a inováciami takým spôsobom, aby svojim portfóliom dokázali pokryť široké spektrum určenia.

Modely Stereo Hybrid sú dostupné v troch základných kategóriach, ktoré sú určené podľa zdvihu – univerzálny model s najnižším zdvihom 120, trailový e-bike 140 a pretekársky resp. enduro model 160.

Rámy nových Stereo Hybrid sú ľahšie, pretože steny rámových trubiek sú tenšie a všetky modely majú tiež vnútrom vedené káble, takže celkový dojem z dizajnu nových e-bikov je úhľadnejší.

Nové rámy sú podľa nemeckého výrobcu o 14% ľahšie ako ich predchodcovia, no budú mať v sebe väčšiu batériu s väčšou kapacitou, takže celková hmotnosť týchto e-bikov sa síce nezníži, ale oproti predošlým modelom sa zvýši výkon resp. dojazd.

Z každej kategórie má Cube v ponuke mnoho verzii s rôznymi stupňami výbavy či farebnými prevedeniami. Stereo Hybrid 120 má päť rôznych modelov, 140 má šesť modelov a 160 má päť verzii.

Cube u svojich full elektrobicyklov jemne upravil geometriu (má dlhší reach) a kinematika odpruženia bola navyše vyladená tak, aby bola progresívnejšia.

Všetky modely enduro e-bikov Cube Stereo Hybrid 160 majú síce zdvih rámu 160mm, ale všetky majú vidlice so zdvihom 170mm a priemerom nôh vidlíc 38mm. Okrem toho majú 4-piestové brzdy s veľkými 203mm kotúčmi vpredu aj vzadu.

Všetky verzie Stereo Hybrid 160 majú 27,5-palcové kolesá. U modelov Stereo Hybrid 140 zostali 29-palcové kolesá, ale Cube pridal vo veľkostiach XS a S 27,5 -palcové kolesá, vďaka čomu by mali sadnúť lepšie menším jazdcom.

Malými, ale praktickým novinkami sú aj vylepšený dizajn krytu pre otvor na nabíjačku či použitie univerzálnej pätky UDH od SRAM-u. Cube si dal záležať aj na integrácii – káble sú skryté v novom kokpite, integrovaný je aj senzor rýchlosti a v páčke pre nastavovanie výšky sedlovky sú 5 a 6mm imbusy.

U všetkých modelov 140 a 160 znamená nájdete označenie HPC, čo znamená, že predný trojuholník rámu je z karbónu a zadná stavba je zo zliatiny hliníku.

Čo sa týka pohonu, všetky modely Stereo Hybrid sú vybavené motormi a batériami od Boschu.

Každá kategória e-bikov Stereo Hybrid má aj niekoľko modelov vo verzii Allroad, čo znamená, že sa predáva s pridanou výbavou – so stojanom, blatníkmi i zadným držiakom na tašky.

Cube Stereo Hybrid 160 HPC Actionteam

Bicykle od Cube vo verzii Actionteam sú vždy ťahákom pre oči a ani u elektrického endura to nie je výnimka.

Cube Stereo Hybrid 160 HPC Actionteam má vo výbave oranžový pretekársky špeciál od Foxu – vidlicu Fox 38 Float Factory FIT4, ktorú vzadu dopĺňa tlmič Fox Float X Factory.

To najdôležitejšie, a teda pohon tohto elektrobicykla vám ešte, bohužiaľ, neprezradíme, keďže do konca augusta je naň embargo. Pôjde však o najnovší model pohonu od Boschu.

Radenie i brzdy sú zo sady Shimano XT – má 12 rýchlostí s rozsahom 10-51 zubov, 4-piestové brzdy s 203mm kotúčmi a na 165mm kľukách e*thirteen je 36-zubový prevodník.

Na 27,5-palcových kolesách Newmen Evolution SL E.G. 30 sú obuté 2,4-palcové plášte Schwalbe Magic Mary (vpredu) a Schwalbe Big Betty (vzadu).

E-bike Cube Stereo Hybrid 160 HPC Actionteam má v kompletnej výbave hmotnosť 24,3 kg a stojí 6499 eur.

Modely Cube Stereo Hybrid 2022*

Stereo Hybrid 120

Stereo Hybrid 140

Stereo Hybrid 160

*Všetky modely Stereo Hybrid 2022 aj s výbavou Allroad nájdete tu.

Cube Agree C:62 2022

Zaujímavou novinkou v kolekcii 2022 je aj univerzálny cestný model Agree, ktorý dostal úplne nový, moderný, viac aerodynamicky tvarovaný karbónový rám a podobne ako sme si zvykli u konkurencie, aj Cube pristúpil k úplnej integrácii káblov do kokpitu.
Detaily Cube Agree C:62
  • Úplne nový aero karbónový rám
  • Rám na aerodynamike ušetrí 10 Wattov
  • Integrovaný kokpit (SLT, SL), semi-integrovaný kokpit (Pro, Race, C:62)
  • Úložný priestor pod vrchnou rámovou trubkou
  • Hmotnosť 7,3 kg (SLT)
  • 5 modelov
  • Ceny od 2599 eur do 5599 eur

Nový rám podľa informácií od Cube ušetrí vďaka aerodynamike až 10 Wattov. Na aerodynamike pridáva aj nová „ploská“ sedlovka.

Napriek tomu, že rám je úplne nový, jeho geometria sa takmer vôbec nezmenila a stále je cielený pre dlhé pohodlné jazdy, ale zároveň aj výkonnostnú cyklistiku.

Zvláštnym riešením je aj možnosť umiestnenia plastovej úložnej „krabičky“ do rohu medzi sedlovú a vrchnú rámovú trubku, ktorá má dokonca pridať 1 Watt na výkone vďaka jej aerodynamickému tvaru. Túto „krabičku“ môžete použiť namiesto podsedlovej tašky, avšak môžete ju pokojne aj odmontovať.

Úplne integrovaný kokpit, ktorý má predstavec a riadidlá v jedom kuse, je použitý u dvoch najvyšších modelov SL a SLT. Zvyšné tri verzie majú semi-integrovaný kokpit s hliníkovým predstavec, u ktorého predchádzajú káble spodnou časťou a ďalej pokračujú do hlavového zloženia.

Dĺžka kokpitu je prispôsobená jednotlivým veľkostiam bicykla – 50cm: 400mm/90mm; 53cm: 420/90mm; 56cm: 420mm/100mm; 58cm: 440mm/100mm; 60cm: 440mm/110mm; 62cm: 440mm/120mm. U oboch verzii kokpitu môže byť priamo v spodnej časti umiestnený držiak na cyklopočítač.

Pozrite si, ako vyzerá nový integrovaný a semi-integrovaný kokpit:

Nový cestný model Agree je v ponuke v piatich rôznych prevedeniach, od základného Agree C:62 (8,5kg) na Ultegre až po najvyšší model C:62 SLT (7,3kg), na ktorého komponenty je zatiaľ embargo, aj keď je nám jasné, že pôjde o najnovšie elektronické radenie od Shimana.

Cube Agree C:62 SL

Detailnejšie sme sa pozreli na veľmi pekný perleťovo biely Cube Agree C:62 vo verzii SL. Ako sme už spomenuli, nový Agree C:62 SL má úplne nový aerodynamicky tvarovaný karbónový rám, takže v porovnaní s jeho predchodcom ide o úplne nový bicykel, aj keď materiál – karbón C:62 – zostal rovnaký.

Od predošlého modelu Agree C:62 SL si prevzal bezdrôtové elektronické radenie SRAM Force eTap AXS. Má tiež 38-milimetrové ľahké karbónové kolesá Newmen Advanced SL R.38 Streem.

Agree C:62 SL má kompletne integrovaný kokpit (riadidlá sú spojené v jednom kuse s predstavcom) a káble prechádzajú riadidlami priamo do hlavového zloženia.

Hmotnosť nového Cube Agree C:62 SL je 7,8 kg a v kolekcii 2022 dostal už aj nálepku UCI. Zaplatíte zaň 4099 eur a cestný bicykel s takouto hmotnosťou a výbavou by ste našli v podobnej cenovej hladine len veľmi ťažko, ak vôbec.

Našim dlhodobým testom si prešiel Agree C:62 SL z roku 2020, ktorý bol rovnaký aj vlani a boli sme s ním nadmieru spokojní. Model 2022 by sme mali dostať v tejto verzii opäť na testovanie, takže sme zvedaví, čo nový rám ponúkne.

Modely Cube Agree C:62

Cube Nuroad 2022

Gravel bicykle sa stali pevnou súčasťou kolekcie takmer každého väčšieho výrobcu bicyklov. Cube vlani predstavil karbónové gravel bicykle Nuroad C:62, ktoré sa stali veľmi obľúbeným modelom.

Cube má v ponuke päť karbónových gravel modelov, no stále ponúka aj štyri lacnejšie prevedenia na hliníkovom ráme, ktoré sú dostupné aj vo výbave FE, ktorá je viac cielená na commuting a má blatníky, stojan i svetlá. Všetky hliníkové verzie majú však karbónovú vidlicu.

Všetky gravel bicykle od Cube, karbónové aj hliníkové, majú jednu spoločnú, veľmi pozitívnu vlastnosť – sú ľahké.

Základný hliníkový gravel model Nuroad s radením Shimano Claris a mechanickými brzdami Tektro stojí iba 899 eur a váži pekných 10,8kg. Na opačnej strane spektra gravel bicyklov je nový karbónový Nuroad C:62 SLT, ktorý váži len 7,8kg a stojí 3699 eur. Na hlavné komponenty modelu SLT je do konca augusta ešte embargo, takže zatiaľ presne nevieme, aké bude mať radenie.

Keďže Cube prišiel s novým Nuroadom na trh ešte len minulý rok, pre sezónu 2022 na ňom nerobili žiadne zmeny a zmenili iba komponentové výbavy a farebné prevedenia.

Cube Nuroad C:62 SL 2021 sme testovali a boli sme s ním nadmieru spokojní, takže v tomto prípade sa na Cube vôbec nehneváme, že sa v novej kolekcii nesnažili zbytočne svoj gravel vylepšovať.

Gravel bicykle od Cube spĺňajú všetky požiadavky správneho gravel bicyklu – majú úchyty na blatníky, stojan i na držiaky na tašky na zadnej stavbe i na vidlici a vo vidlici je priestor pre skutočne široké, až 45 mm plášte.

Geometria je veľmi pohodlná – má položenejší hlavový uhol (71,5°), dlhšiu zadnú stavbu (439,5 mm), a teda aj dlhší rázvor kolies (1041 mm).

Cube Nuroad WS C:62 2022

Na výstave novej kolekcie nás zaujal jemne ružový gravel Cube Nuroad WS C:62. Podľa kategorizácie Cube ide o dámsky model, avšak ak nemáte problém so svojím „mužstvom“, pokojne môže byť aj pre pánov.

Gravel Nuroad WS C:62 je totiž poskladaný na rovnakom karbónovom ráme ako sú aj iné verzie Nuroadu C:62. Rozdiel je teda iba vo farbe a osadení komponentov.

Radenie a brzdy sú z gravel sady Shimano GRX a kazeta SLX má rozsah 11-42 zubov. Celý bicykel váži 9,5kg a ak by ste chceli z tejto hmotnosti ubrať, bolo by najlepšie vymeniť kolesá Cube GR 2.3.

Budeme sa opakovať, no opäť platí, že hodnota za peniaze je výborná a za 1899 eur dostanete nielen skutočne pekný, ale aj kvalitne osadený a ľahký gravel bicykel.

Modely Cube Nuroad 2022*

Nuroad C:62

Nuroad

*Všetky modely Cube Nuroad 2022 aj s výbavou FE nájdete tu.

Aktuality

22.11.2024 Na Kráľovu hoľu povedie najvyššie položená cyklotrasa svojho druhu v strednej Európe.

Cyklotrasa s dĺžkou 12 km a prevýšením 1000 metrov by mala byť dokončená do roku 2026.

22.11.2024 Päť etáp pretekov Okolo Álp 2025 ma celkové prevýšenie až 14 700 metrov.

Organizátori pretekov zverejnili trasy etáp, ktoré povedú cez  územia Euregia v Tirolsku, Južné Tirolsko/Alto Adige a Trentino. (Cyclingnews)

22.11.2024 Amatérsky cyklista prekonal rekordy v stúpaniach Mortirolo a Stelvio, a chcel by zmluvu s profesionálnym tímom.

„Dúfam, že z toho vyplynie nejaká príležitosť,“ hovorí Jack Burke po tom, čo dosiahol najlepší čas v aplikácii Strava (KOM) na Mortirole. Burke sa tiež vyjadril, že sa chce pokúsiť prekonať rekord Tadeja Pogačara na francúzskom stúpaní Col de la Madone.

22.11.2024 Slovensko zažilo historický cyklokrosový víkend európskej úrovne v Šamoríne.

Na pretekoch Európskeho pohára v cyklokrose zvíťazila Viktória Chladoňová a na európskom šampionáte mládežníckych kategórii získala zlato Karolína Hajduková.

22.11.2024 Vrátia sa bicykle Lapierre do WorldTour?

Zdá sa, že francúzska značka bicyklov sa po ukončení 22-ročného partnerstva s tímom Groupama-FDJ v roku 2023 vráti na najvyššiu úroveň cyklistiky s tímom dsm-firmenich PostNL. (Wielerflits)

Zavrieť reklamu