Test: KTM Lycan Elite XT
Verdikt: Skutočne ľahký 120mm XC pretekár, ale pneumatiky a ovládateľnosť trochu limitujú tento bike.
Plusy:Neuveriteľne rýchly a ľahký pretekár s trailbikovým zdvihom; Dobrý pomer ceny a výkonu na bike s karbónovým predkom
Mínusy: Úzke rajdy, strmý hlavový uhol a krútiaca sa vidlica limitujú potenciál v teréne; Plášte LiteSkin sú naozaj chúlostivé
Lycan Elite je dokonalým príkladom toho, že nie vždy sa dá bike zaradiť do kategórie len na základe zdvihu – v tomto prípade 125 mm vzadu a 130 vpredu. Ak však hľadáte ľahký pretekársky bike žerúci jeden výškový meter za druhým s malou príchuťou trailbiku, zdrapte ho za penové gripy a nepustite.
Viac než výška zdvihu o jeho zameraní snáď napovedia línie rámu.
Sploštené karbónové rúrky spolu s ohybnými vzperami zadnej stavby vyzerajú takmer identicky s XC modelom Scarp. Lycan však namiesto najväčších kolies behá na strednom 27,5-palcovom rozmere. Vidlica RockShox Revelation trčí pod uhlom 68,5 stupňa, a tak ponúka oveľa väčšiu stabilitu v rýchlosti ako v prípade pretekárskeho XC-čka. Dostanete tu aj teleskopickú sedlovku, hoci len s kratším 100 mm zdvihom.
To všetko odkazuje na svet trailbikov – v kontraste s menej tuhou 32 mm vidlicou, uzučkými 700 mm rajdami a prepružujúcimi kolesami. Svoje predstavy o tom, čo by mal zvládnuť 130 mm bike, sme museli prudko okresať a aj tak sme končili v strome či na zemi oveľa častejšie ako na hociktorom inom biku v tomto teste.
Tenulinké plášte Schwalbe Rocket Ron LiteSkin sme museli po špičkách preštrikovať pomedzi akékoľvek ostrejšie kamene a pre pórovité bočné steny sa nedajú tak ľahko prekonvertovať na bezdušáky.
Ak však nebudete Lycana nútiť do toho, na čo nebol stvorený, a obrátite pozornosť radšej smerom k vrchu kopca, zmení sa na skutočného dravca. Kinematika odpruženia má stúpajúcu tendenciu, a tak vyrazí za každým zášľapom. Pomôžu mu v tom aj ľahučké kolesá DT Swiss spolu s ľahkým obutím.
Do tlmiča by sme síce napriek tomu pridali pár vložiek na zvýšenie progresivity pri väčších nárazoch, no už v továrenskom nastavení dokáže perfektne udržiavať zotrvačnosť cez nerovnosti, na ktorých sa iné biky zaseknú.
Pružné vzpery zadnej stavby sa chcú po pohltení nárazu čo najrýchlejšie vyrovnať a to dodáva Lycanu živý a agilný charakter. Reach zároveň patrí k tým dlhším. Ak teda radšej hltáte kilometre, než posúvate brzdné body pred klopenými zákrutami, Lycan je dobrý a na svoju výbavu aj príjemne nacenený bike.
Vaše komentáre