Víťazný bicykel Canyon Grail CFR Mathieu van der Poela z gravelových majstrovstiev sveta (detaily, špecifikácia)
Mathieu van der Poel vyhral v Belgicku po záverečnom 13-kilometrovom sóle Majstrovstvá sveta v disciplíne gravel na špeciálnej edícii gravelového bicykla Canyon Grail CFR v perleťovo bielom dizajne.
Premiérový gravelový svetový šampionát v roku 2022 poznačila kritika náročnosti trate, pričom mnoho pretekárov, vrátane Van der Poela, štartovalo na cestných bicykloch a aj víťaz Gianni Vermeersch získal zlato na cestnom bicykli.
Tohtoročná trasa bola náročnejšia a dostatočne technická na to, aby sa vyžadovala gravelové bicykle, pričom len málokto si zvolil cestný bicykel.
„Trať je miestami dosť drsná, najmä v strednej časti,“ povedal Van der Poel pred štartom. Napriek tomu sa aj tohtoročný svetový šampionát v graveli stretol s kritikou na trať, ktorej polovica sa išla po asfaltových cestách, pričom graveloví špecialisti i fanúšikovia tejto disciplíny by skôr ocenili trasu podobnú asi najznámejším gravelovým pretekom Unbound Gravel.
Canyon Grail CFR Mathieu van der Poela
Špecifikácia bicykla Canyon Grail CFR Mathieu van der Poela potvrdzuje, že pretekári World Tour si radi udržiavajú nastavenie zo svojich cestných bicyklov, na ktoré sú zvyknutí.
Van der Poel sa rozhodol pre svoju štandardnú sadu radenia Shimano Dura-Ace R9200 Di2, pričom jedinou zmenou boli prevodníky .
Jeho obvyklá kombinácia prevodníkov 54/40 bola vymenená za menšiu verziu 52/39. Kolesá neboli označené, aj keď išlo pravdepodobne o gravelové kolesá od Shimana, keďže náboje mal Dura-Ace.
Pozrite si aj ďalšie bicykle profesionálnych cyklistov
Na kolesách mal obuté gumy Vittoria Terreno Zero so šírkou 38 mm, čo je pre súčasné gravelové štandardy relatívne úzka možnosť, keďže sa už často na gravelových pretekoch používajú 45-50 mm plášte, a okrem toho ide o najhladšiu vzorku v ponuke gravelových plášťov od Vittorie.
Van der Poel nemal v plášťoch vložky a mal relatívne vysokých tlak 3,5 baru / 50 psi. Vzhľadom na suché podmienky však Van der Poel pravdepodobne hľadal najrýchlejšie možné nastavenie.
Keďže aerodynamika je rovnako dôležitá v graveli, rovnako ako na ceste, Van der Poel použil aero návleky na topánky Spatz Windsock 2.
Ďalším aero doplnkom bol integrovaný kokpit CP0039, na ktorom mal brzdové/radiace páky vyhnuté dovnútra pod dosť veľkým uhlom.