Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Tlačové správy

Ridley ASTR RS a ASTR búrajú hranice gravel cyklistiky

Ridley definuje novú éru gravel bicyklov s modelmi ASTR RS a ASTR, ktoré kombinujú špičkovú aerodynamiku, nízku hmotnosť a pretekársku geometriu. Tieto bicykle sú navrhnuté pre najnáročnejšie gravel preteky, no zároveň poskytujú všestrannosť a výkon pre ambicióznych jazdcov. Ridley s týmito modelmi posúva hranice gravel pretekov a ponúka nový štandard pre jazdcov, ktorí hľadajú rýchlosť, odolnosť a dobrodružstvo vo všetkých terénoch.
Matúš Bušík
Ridley ASTR RS a ASTR búrajú hranice gravel cyklistiky

Belgická značka Ridley Bikes, známa svojím inovatívnym prístupom a vývojom špičkových bicyklov, predstavuje tri nové modely gravel bicyklov, ktoré posúvajú hranice toho, čo je možné v tomto dynamickom a rýchlo sa rozvíjajúcom segmente.

S modelmi ASTR RS a ASTR Ridley prináša kombináciu aerodynamickej precíznosti, vynikajúcej geometrie, nízkej hmotnosti a kompatibility so širokými plášťami, tak aby vyhovovali potrebám moderných pretekárov i nadšených dobrodruhov.

Tieto modely stavajú na úspechu oceňovaného modelu Kanzo Fast a ponúkajú nové možnosti v oblasti výkonnostných gravel bicyklov.

Novinkou v ponuke značky je aj hliníkový Kanzo Adventure A.

ASTR RS: Špička v Pretekárskom Gravel Dizajne

ASTR RS je špička medzi pretekárskymi gravel bicyklami, vďaka kombinácii aerodynamických prvkov s nízkou hmotnosťou a odolnou konštrukciou.

Tento bicykel bol navrhnutý s ohľadom na najnáročnejšie gravel preteky, kde rozhodujú sekundy a každý detail ovplyvňuje výkon.

S hmotnosťou rámu iba 890 gramov (veľkosť M) je ASTR RS jedným z najľahších gravel bicyklov na trhu, čo výrazne zlepšuje jeho schopnosti v stúpaniach a zároveň poskytuje jazdcovi skvelú reaktivitu.

Jednou z najvýraznejších vlastností modelu ASTR RS je jeho kompatibilita so širšími plášťami.

V konfigurácii s jedným prevodníkom dokáže pojmúť plášte až do šírky 52 mm, a v dvojprevodníkovej konfigurácii umožňuje použitie plášťov so šírkou do 47 mm. Táto flexibilita je kľúčová pre moderné gravel preteky, ktoré čoraz častejšie zahŕňajú náročnejší a rozmanitejší terén.

Okrem kompatibility so širšími plášťami ponúka ASTR RS modernú geometriu, ktorá je optimalizovaná pre stabilitu v rozbitejšom teréne a pri vysokých rýchlostiach.

Kratšie zadné vzpery zlepšujú zrýchlenie a odozvu, zatiaľ čo nižšie umiestnená stredová konzola zvyšuje stabilitu pri rýchlej jazde.

Tento model má strmší sklon sedlovej trubky (74 stupňov), čo zlepšuje prenos energie pri šliapaní do pedálov.

Aerodynamické Inovácie a Technologické Novinky

Ridley sa vždy zameriava na aerodynamiku a pri modeli ASTR RS využil poznatky zo svojho cestného bicykla Falcn RS.

Aerodynamika bola výrazne vylepšená vďaka integrovanému difuzéru v korune vidlice, ktorý znižuje odpor vzduchu a umožňuje plynulejšie prúdenie vzduchu okolo spodnej časti rámu.

Výraznou inováciou sú montážne body brašien Apidura aero packs, ktoré zvyšujú aerodynamiku bicykla tým, že sú strategicky umiestnené tak, aby podporovali prúdenie vzduchu okolo rámu. Tieto brašne ponúkajú dodatočný úložný priestor bez toho, aby negatívne ovplyvnili rýchlosť alebo výkon jazdca.

NIMBUS Pro Kokpit: Ergonómia a Stabilita

ASTR RS je vybavený novým Nimbus Pro kokpitom, ktorý reflektuje aktuálne trendy smerujúce k užšiemu a aerodynamickejšiemu usporiadaniu.

Tento kokpit umožňuje jazdcovi dosiahnuť prirodzenú pozíciu na bicykli, pričom zlepšuje aerodynamiku a znižuje odpor vzduchu.

Vďaka rozšíreným spodným častiam riadidiel prináša jazdcovi aj vyššiu stabilitu, čo je kľúčové pri zjazdoch a jazde v nerovnom teréne. Ergonomické riešenie vrchnej časti riadidiel navyše ponúka pohodlnú jazdnú pozíciu, čo je obzvlášť dôležité pri dlhých pretekoch.

ASTR: Pre Profesionálov aj Amatérov

Ridley popri modeli ASTR RS uvádza aj model ASTR, ktorý zdieľa väčšinu technických riešení svojho pretekárskeho súrodenca, no je dostupnejší pre širšie spektrum jazdcov.

Zásadné rozdiely medzi týmito dvoma modelmi sú v použití iného zloženia karbónu, čo prináša mierne vyššiu hmotnosť rámu, a v použití zaoblenej sedlovky namiesto aerodynamického riešenia.

Model ASTR je vybavený Cirrus Pro Integrated Gravel Cockpit, ktorý ponúka vynikajúce spojenie aerodynamiky a ergonómie.

Tento model je určený nielen pre profesionálnych pretekárov, ale aj pre ambicióznych amatérov, ktorí hľadajú vysokovýkonný gravel bicykel, schopný zvládnuť aj tie najnáročnejšie podmienky.

Ridley s modelom ASTR otvára svet pretekárskych gravel bicyklov širšej komunite jazdcov, ktorí túžia po výkone, spoľahlivosti a kvalite bez kompromisov.

Kanzo Adventure A: Pripravený na Dobrodružstvo

Súčasne s uvedením modelov ASTR RS a ASTR predstavilo Ridley aj Kanzo Adventure A, hliníkovú verziu ich populárneho gravel bicykla.

Kanzo Adventure A je robustný a všestranný bicykel navrhnutý pre viacdenné dobrodružstvá na technicky náročných trasách.

Jeho geometria je identická s karbónovou verziou Kanzo Adventure, pričom umožňuje použitie plášťov až do šírky 47 mm, čo poskytuje vynikajúcu priľnavosť a kontrolu v teréne.

Tento model disponuje až 12 montážnymi bodmi na ráme a 6 na vidlici, čo umožňuje úplnú prispôsobiteľnosť a pripravenosť na dlhé expedície.

Vnútorné vedenie káblov nielen zlepšuje estetiku, ale aj zabraňuje kolíziám s taškami a iným vybavením, čo je nevyhnutné pri bikepackingových dobrodružstvách.

Nové Možnosti pre Gravel Jazdcov

Ridley s modelmi ASTR RS a ASTR opäť potvrdzuje svoju vedúcu úlohu v segmente gravel bicyklov.

Tieto bicykle kombinujú inovatívnu geometriu, aerodynamické prvky a flexibilitu pri voľbe výbavy, čím poskytujú výkonnostným jazdcom a dobrodruhom nové možnosti na zdolávanie výziev.

S modelom Kanzo Adventure A ponúka Ridley všestranný a cenovo dostupný gravel bicykel, ktorý je ideálny pre tých, ktorí hľadajú robustný bicykel pre dlhé expedície a náročný terén.

Ridley týmto modelom potvrdzuje svoju schopnosť pokryť všetky potreby gravel segmentu, od profesionálnych pretekárov až po dobrodruhov, ktorí chcú objavovať nové terény na dvoch kolesách.

Bez ohľadu na to, či ide o preteky alebo viacdenné dobrodružstvá, Ridley s novou kolekciou bicyklov redefinuje, čo znamená byť pripravený na gravel výzvy v 21. storočí.

Aktuality

17:15 Tadej Pogačar vyhral Giro dell’Emilia v dúhovom drese majstra sveta po 37-kilometrovom sóle.

Pogačar pokračuje v absolútnej dominancii a pripísal si svoje prvé víťazstvo ako majster sveta a celkovo už 24. výhru v roku 2024.

Včera 16:11 Ridley ASTR RS a ASTR búrajú hranice gravel cyklistiky.

Ridley definuje novú éru gravel bicyklov s modelmi ASTR RS a ASTR, ktoré kombinujú špičkovú aerodynamiku, nízku hmotnosť a pretekársku geometriu. Tieto bicykle sú navrhnuté pre najnáročnejšie gravel preteky, no zároveň poskytujú všestrannosť a výkon pre ambicióznych jazdcov. Ridley s týmito modelmi posúva hranice gravel pretekov a ponúka nový štandard pre jazdcov, ktorí hľadajú rýchlosť, odolnosť a dobrodružstvo vo všetkých terénoch.

Včera 12:05 Kto sú najväčší favoriti gravelových majstrovstiev sveta a ako vyzerajú trasy v Belgicku?

Najväčším favoritom na zisk dúhového dresu je v mužoch Mathieu van der Poel a v ženách Lotte Kopecky.

03.10.2024 Legendárny Greg Minnaar oznámil, že Mont-Sainte-Anne budú jeho posledné preteky vo Svetovom pohári v zjazde.
03.10.2024 Najdlhšiu 80 km trať na KAKTUS Bike Bratislavskom MTB maratóne vyhrali Martin Kostelničák a Bianka Babačová (+galéria).

Cez víkend sa uskutočnili populárne preteky KAKTUS Bike Bratislavský MTB maratón, ktorý každoročne priláka veľké množstvo cyklistických nadšencov. Pretekalo sa na tratiach s dĺžkami 80 km, 52 km a 22 km. Na svoje si prišli aj nadšenci gravel jazdenia a pretekári na elektrobicykloch.

Zavrieť reklamu