Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Trek predstavil nový ľahší hardtail Procaliber s veľkou dierou v ráme pohodlnejšiu jazdu

Nový systém odpruženia Trek nazýva IsoBow a nahradil doterajší dizajn IsoSpeed, čo umožnilo jednoduchšiu konštrukciu a nižšiu hmotnosť. Najvyšší model Procaliber 9.7 s radením GX Eagle AXS, 120 mm vidlicou RockShox SID, a karbónovými kolesami Bontrager váži 10,58 kg.
Martin Sarvaš
Trek Procaliber tretej generácie má systém odpruženia IsoBow, ľahší karbónový rám a zdvih vidlice 120 mm. Foto: Trek

Najnovší model horského bicykla Procaliber od Treku prichádza s novým systémom pruženia, ktorý je založený na veľkom otvore v hornej trubke rámu.

Systém odpruženia nazvali IsoBow a nahrádza doterajší dizajn IsoSpeed, pričom Trek tvrdí, že je konštrukčne menej komplikovaný, čo im umožnilo ušetriť na hmotnosti.

V iných oblastiach sa nový Procaliber prispôsobuje trendom v horskej cyklistike, so zväčšením zdvihu vidlice zo 100 mm na 120 mm a agresívnejšou geometriou rámu.

„Nový Procaliber bol navrhnutý pre široké spektrum jazdcov – od nadšencov drsnejšej jazdy na nespevnených až po pretekárov Svetového pohára v cross-country,“ píše Trek.

Nový Procaliber má karbónový rám a je dostupný v troch špecifikáciách. Najlacnejšia verzia Procaliber 9.5 stojí 1999 eur, stredný model 9.6 stojí 2499 eur a v najvyššej výbave zaň zaplatíte 4499 eur. K dispozícii je aj samotný rám za 1499 eur.

Trek Procaliber 9.7 s radením SRAM GX Eagle AXS, vidlicou RockShox SID, a karbónovými kolesami Bontrager Kovee Elite 30 váži vo veľkosti M 10,58 kg.

Systém pruženia rámu IsoBow

Trek tvrdí, že nový dizajn pruženia rámu IsoBow je jednoduchší a umožňuje celkovú nižšiu hmotnosť v porovnaní so systémom IsoSpeed, ktorý nahrádza. Podľa testov s ich pretekármi, nie je cítiť žiadny rozdiel v pružnosti medzi týmito dvoma systémami.

Nový dizajn využíva pružnosť zadnej stavby na vyhladzovanie nerovností terénu.

Sedlové vzpery sú predĺžené až za sedlovú trubku, čo im umožňuje ohýbať sa a rozptyľovať vibrácie.

Podobný systém je použitý aj pri modeli Lapierre Prorace CF 9.9, ktorý pripomína Triple Triangle Design od GT.

Systém IsoBow je dostupný len na karbónových modeloch Procaliber.

Nový rám Procaliberu je v priemere o 150 g ľahší ako predchádzajúca generácia, bez ohľadu na veľkosť rámu.

Viac zdvihu aj priestoru pre širšie plášte

Nový Procaliber má odpruženú vidlicu s väčším 120 mm zdvihom, čo je v súlade s konkurenčnými cross-country hardtailmi, ktoré v posledných rokoch zvýšili zdvih odpruženia.

Nový Procaliber tiež môže používať širšie horské plášte s maximálnou šírkou 2,4 palca.

V prednom trojuholníku rámu je miesto pre dve fľaše, čo by malo stačiť na dlhšie jazdy alebo maratóny.

Trek síce nevybavil bicykel žiadnym úložným priestorom v ráme, ale na spodnej strane vrchnej rámovej trubky sú montážne body, na ktoré sa dá uchytiť menšia taška.

Moderná XC geometria

Trek tiež u tretej generácie Procaliberu modernizoval geometriu. Uhol hlavovej trubky má 67 stupňov, čo je výrazne menej ako 68,8 stupňa u predchádzajúceho modelu.

Efektívny uhol sedlovej trubky bol tiež zvýšený na 74,3 stupňa zo 73,8 stupňa, aby sa udržala efektívna pozícia pri šliapaní.

Dĺžka dosahu (reach) sa tiež zvýšila o 10 mm na 460 mm pri veľkosti rámu L.

Trek tvrdí, že všetky tieto zmeny vedú k bicyklu „s lepším ovládaním a vyššou sebadôverou jazdca, čo by malo prispieť k zvýšeniu rýchlosti“.

Modely, špecifikácie a ceny

Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3

Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
  • Rám: Karbón OCLV Mountain
  • Vidlica: RockShox SID, 120mm
  • Radenie: SRAM GX Eagle AXS, T-Type
  • Brzdy: SRAM Level Bronze
  • Kolesá: Bontrager Kovee Elite 30, OCLV Mountain Carbon
  • Plášte: Bontrager Sainte-Anne RSL XR, 29 × 2,40
  • Hmotnosť: 10,58 kg (M)
  • Cena: 4 499 eur

Trek Procaliber 9.6 Gen 3

Trek Procaliber 9.6 Gen 3
  • Rám: Karbón OCLV Mountain
  • Vidlica: RockShox Reba RL, 120mm
  • Radenie: Shimano XT M8100
  • Brzdy: Shimano MT500
  • Kolesá: hliníkové Bontrager Kovee Comp 25
  • Plášte: Bontrager Sainte-Anne Pro XR, 29 × 2,40
  • Hmotnosť: 11,08 kg (M)
  • Cena: 2 499 eur

Trek Procaliber 9.5 Gen 3

Trek Procaliber 9.5 Gen 3
  • Rám: Karbón OCLV Mountain
  • Vidlica: RockShox Judy GOLD, 120mm
  • Radenie: Shimano Deore M6100
  • Brzdy: Shimano MT200
  • Kolesá: hliníkové Bontrager Kovee
  • Plášte: Bontrager Sainte-Anne Pro XR, 29 × 2,40
  • Hmotnosť: 12,13 kg
  • Cena: 1 999 eur

Aktuality

Včera 13:04 Video: Red Bull Rampage na ležiacom bicykli? Seth Stevens vraví, prečo nie?

Množstvo ľudí o ležiacom bicykli ani nepočulo a už vôbec by ich nenapadlo jazdiť na jednom takom v strmom a technicky náročnom teréne, v miestach kde sa jazdí legendárne freeride podujatie Red Bull Rampage. Seth Stevens však takýto nápad dostal, vzal so sebou techniku a kameru a vydal sa pokoriť túto šialenú výzvu.

25.11.2024 Pogačarov hlavný cieľ v roku 2025? „Tadej túži po Sanreme viac ako po čomkoľvek inom,“ tvrdí športový riaditeľ tímu UAE.

Fabio Baldato hovorí o tom, ako prežíval víťazstvo Tadeja Pogačara na Giro d’Italia aj o cieľoch Slovinca pre budúcu sezónu. (InBici)

25.11.2024 „Vyzerá to, akoby vôbec netrpel.“ Antonio Tiberi spomína na stúpania s Tadejom Pogačarom na Giro d’Italia.

Len 22-ročný Tiberi má za sebou úspešnú sezónu skončil na Giro d’Italia tesne pod pódiom a vybojoval biely dres pre najlepšieho mladého jazdca. Mladý Talian si spomína na momenty, kedy na Gire súperil proti Tadejovi Pogačarovi. (Sky Sports)

25.11.2024 Ešte nikdy nebol takto vyčerpaný. Jonas Vingegaard opisuje, ako ho fyzicky „zničila“ Tour de France 2024.

„Cítil som, že po Tour jazdím už len na úplné zvyšky energie. Bolo to úplne posledné, čo som mal v sebe,“ hovorí Vingegaard, ktorý skončil na Tour v celkovej klasifikácii na druhom mieste. (Ekstra Bladet)

25.11.2024 Video: Najlepšie momenty úvodného kola Svetového pohára v cyklokrose v Antverpách.

Pozrite si, ako vyhrali Eli Iserbyt a Fem Van Empel prvé preteky série Svetového pohára v cyklokrose v sezóne 2024/25.

Zavrieť reklamu