Test: Trek Rail 9.7 Gen 4 | Limity tohto e-biku budete hľadať len ťažko (video & foto)
Celoodpružený horský elektrobicykel Trek Rail má v portfóliu e-bikov Treku najväčší zdvih, výkon motora aj batériu. Ide o plnohodnotný elektrobicykel, ktorý sa na nič nehrá a jeho úlohou je poskytnúť jazdcovi vysokú podporu pri šliapaní a zároveň neobmedzené schopnosti enduro bicykla v zjazde.
Z geometrie, výšky zdvihov i špecifikácie je jasné, do akej katégórie tento e-bike spadá, a to je enduro.
Jazda na Raile v zjazde je skutočne zážitok a ani vyššia hmotnosť vôbec neuberá na skvelom pocite z jazdy a dobrej ovládateľnosti. Necítili sme sa na ňom vôbec ťažkopádne a išlo sa na ňom výborne na plynulých a hladších tratiach, ako aj na rozbitých prírodných enduro trailoch.
Vďaka vyváženej geometrii je umiestnené ťažisko jazdca ideálne medzi predným a zadným kolesom aj v zjazdárskej polohe. Znamená to, že vaše telo je v neutrálnej polohe nad stredom bicykla bez toho, aby ste nad tým museli rozmýšľať, čo zároveň znižuje potrebu kompenzačných pohybov tela pre udržiavanie rovnováhy.
Rovnaký pocit z jazdy sme mali aj pri jazde cez zákruty, či už otvorené alebo zatvorené, a absolútne nebol problém udržať aj tie najextrémnejšie uhly náklonu. Pri rýchlych otvorených zákrutách, ktoré nasledovali tesne za sebou, bolo “prehadzovanie” e-biku zo strany na stranu rovnako ľahké a vyžaduje si to len dobrú techniku jazdy, pričom samotný bicykel vás v žiadnom prípade nebrzdí.
Skvelá ovládateľnosť v zákrutách vôbec neznamená, že by na rýchlejších úsekoch nebol dostatočne stabilný. Akonáhle vyjdete zo zákruty, Rail je prilepený k zemi, zatiaľ čo dobre fungujúci systém odpruženia žehlí nerovnosti a je aktívny, aj keď si chcete prišliapnuť do pedálov, ale aj keď si chcete pribrzdiť v technickejších častiach.
Viac o detailoch rámu, geometrii, komponentoch aj vlastnostiach pri jazde sa dozviete vo videorecenzii (vyššie).
Špecifikácia*
- Rám: OCLV Mountain Carbon (predný trojuholník), Alpha Platinum (zadná stavba), zdvih 160 mm
- Motor: Bosch Performance Line CX, 85 Nm
- Batéria: Bosch PowerTube 750 Wh
- Vidlica: RockShox Domain RC, zdvih 160 mm
- Tlmič: RockShox Deluxe Select+ RT, 150 mm
- Radenie: Shimano XT M8100
- Kľuky: E*thirteen E*spec Plus
- Brzdy: Shimano M6100
- Kolesá: Bontrager Line Comp 30
- Plášte: Bontrager XR5 Team Issue
- Riadidlá/predstavec: Bontrager Comp, 780 mm / Bontrager Rhythm Comp, 50 mm
- Sedlo/sedlovka: Bontrager Arvada / TranzX, 170 mm
*U testovacieho modelu bola iná vidlica a brzdy, ako sú u produkčnej verzie modelu Trek Rail 9.7.