Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nový Specialized Turbo Levo SL II má vyšší výkon a krútiaci moment

Najnovší horský elektrobicykel Turbo Levo SL II od Specialized prešiel niekoľkými zásadnými aktualizáciami. Prepracovaný dizajn umožnil výrobu vo veľkostiach S, typických pre Specialized.
Matúš Bušík
Nový Specialized Turbo Levo SL II má vyšší výkon a krútiaci moment

Rám bol prepracovaný tak, aby odstránil bočné rameno. Zároveň ponúka viac možností nastavenia geometrie a je vyrábaný vo veľkostiach S-Sizing.

Okrem toho sa bicykel môže pochváliť 150 mm zdvihom vzadu a 160 mm zdvihom vidlice. Štandardne sa dodáva so zmiešanými rozmermi kolies – mullet.

Turbo Levo SL II je vybavené novým motorom – Turbo SL 1.2 – o ktorom výrobca uvádza, že poskytuje o 33 percent vyšší výkon a o 43 percent vyšší krútiaci moment v porovnaní s predchádzajúcim motorom SL 1.1.

Tento nový elektrický motor má zníženú hlučnosť o 34 až 45 percent.

Kinematika bola tiež upravená, aby sa zlepšil celkový výkon na trailoch a nový model má prispôsobené tlmiče RX pre lepšiu kinematiku.

V ponuke výrobcu sú dva elektrobicykle – Turbo Levo SL II S-Works za 14 000 € a Turbo Levo SL II Comp Carbon za 7 900 €. Očakáva sa, že ďalšie modely budú zverejnené neskôr.

Na motore záleží

Srdcom Specialized Turbo Levo SL II je nový, výkonnejší motor Specialized Turbo SL 1.2 s krútiacim momentom 50 Nm a asistenciou 320 W.

Ako pri každom novom elektrickom bicykli s aktualizovaným motorom, všetci chceme vedieť, čo je „pod kapotou“. Motor Turbo SL 1.2 poskytuje krútiaci moment 50 Nm so špičkovým výkonom 320 W.

Krútiaci moment sa zvýšil z pôvodných 35 Nm a výkon z 240 W na predchádzajúcom motore Turbo SL 1.1 a je v súlade s ostatnými súčasnými ľahkými elektromotormi pre elektrické bicykle, ako sú TQ HPR 50 a Fazua Ride 60.

To znamená, že nové Turbo Levo SL II poskytne viac asistencie, aby bolo stúpanie menej náročné.

Turbo Levo SL II má integrovanú 320Wh batériu. Môžete k nej pridať 160Wh  extender, ktorý sa zmestí do držiaka na fľašu bicykla s maximálnou kapacitou 480Wh.

K dispozícii je tiež nový dvojdielny kryt motora so štruktúrou, ktorá pomáha rozptyľovať hluk. Prevodovka bola prepracovaná, aby sa ešte viac znížila hlučnosť.

Motor má krytie IP67, čo znamená, že ho možno na 30 minút ponoriť do jedného metra vody.

Specialized tvrdí, že motor má široký optimalizovaný rozsah podpory, pričom ideálne sú otáčky medzi 70 a 100 ot./min. Specialized ešte neuviedol hmotnosť motora, ale veľkosť S4 S-Works Turbo Levo SL váži 17,67 kg, takže nemôže byť príliš vysoká.

Režimy pohonnej jednotky zahŕňajú Eco, Trail, Turbo, Walk a Micro Tune. Eco, Trail a Turbo sú prednastavené režimy výkonu, ktoré je možné upraviť v aplikácii Mission Control od Specialized.

Micro Tune je metóda, ktorá dokáže zmeniť výstupný výkon v 10-percentných skokoch na prispôsobenie výkonu tak, aby vyhovoval vašej jazde a situácii prostredníctvom ovládača.

Konektivita

Specialized MasterMind TCU zobrazuje výkon, jazdu a ďalšie metriky na svojom farebnom displeji.

MasterMind TCU (Turbo Control Unit) od Specialized je srdcom interakcie jazdca s bicyklom. To úhľadne zapadá do hornej trubky a ukazuje jazdcovi rôzne metriky. Je k dispozícii na všetkých karbónových modeloch.

Dokáže zobraziť režimy, kapacitu batérie, rýchlosť, čas, vzdialenosť, metriky nadmorskej výšky analyzované pomocou barometra, výkon (motor a jazdec) a odhadovaný dojazd.

Ak sa pripojíte cez Bluetooth alebo ANT+, môžete vidieť aj údaje o srdcovej frekvencii. Zobrazí funkcie aj na iných zariadeniach.

Jednotka môže poskytnúť viac údajov vrátane uhla sklonu a priemernej 20-minútovej spotreby batérie. Navyše môže fungovať ako zabezpečovacie zariadenie zablokovaním motora.

Ak si chcete prispôsobiť nastavenia výkonu, môžete použiť aplikáciu Mission Control na vyladenie podpory, špičkového výkonu a odozvy zrýchlenia motora pre každý z režimov Eco, Trail a Turbo.

Aktualizácie systému je možné stiahnuť a nainštalovať „Over the Air“ cez Bluetooth a aplikáciu Mission Control. Na inštaláciu najnovších aktualizácií systému nie je potrebné pripájať káble k vášmu bicyklu.

Vyladený rám

Nový rám stratil asymetrickú bočnú vzperu. Rôzne veľkosti rámu boli vyladené tak, aby poskytovali rovnaký zážitok z jazdy

Zatiaľ čo Turbo Levo SL II má motor, ktorý pomáha pri stúpaní, Specialized uvádza, že rám a odpruženie elektrobicykla zohrávajú kľúčovú úlohu v tom, ako sa bicykle správajú a ako sa cítia na trailoch.

Specialized tvrdí, že veľa času strávili snahou zlepšiť zážitok jazdca.

Rámy využívajú karbónové vlákna Specialized FACT11, ktoré využíva FEA (Finite Element Analysis) a strojové učenie, ktoré pomáha optimalizovať využitie materiálu, rozloženie a tvar karbónu na zlepšenie bočnej, torznej tuhosti a tuhosti spodnej rámovej konzoly.

Podľa výrobcu vyladili celý rám (predné a zadné trojuholníky a  ich spojenia) v rámci procesu Rider-First Engineered, aby sa zabezpečilo, že každá zo šiestich veľkostí rámu poskytuje rovnaký zážitok z jazdy.

Okrem toho spoločnosť Specialized odstránila bočnú vzperu pri tlmiči, aby ušetrila hmotnosť a splnila svoje požiadavky na tuhosť, pretože rámy sa vďaka aktualizovanej geometrii predlžujú.

Moderné prvky

Nový Specialized Turbo Levo SL II je kompatibilný s novou prevodovkou SRAM Eagle

Ostatné detaily rámu sú to, čo by ste očakávali na moderných trailových bicykloch . Používa 12 x 148 mm Boost náboj.

Okrem toho je v prednom trojuholníku priestor pre košík na fľašu, do ktorého sa zmestí vaša fľaša s vodou alebo 160Wh extender.

Okolo reťazových vzpier je veľa ochrany rámu a rozhranie SRAM Universal Derailleur Hanger pasuje na najnovší pohon SRAM Eagle T-Type AXS.

To, čo tomuto najnovšiemu Turbo Levo SL II chýba, je vnútorné vedenie káblov cez headset. Niektorí to môžu považovať za požehnanie, ale očakávame, že ďalší model Turbo Levo SL ním bude vybavený.

Nechýbajú ani ďalšie nástavce na uloženie nástrojov. V predstavci nájdete viacúčelové náradie Specialized SWAT.

Nové tlmenie

Tlmiče na Turbo Levo SL II sú prispôsobené špeciálnemu ladeniu RX od Specialized prispôsobenému kinematike odpruženia.

Specialized prepracoval kinematiku a tlmenie nového rámu. Cieľom bolo vyvážiť bicykel, aby vás udržal v komforte pri zdolávaní tých najťažších línií a zároveň mal dostatok hravosti potrebnej vo flow sekciách.

Specialized sploštil a znížil krivku pákového efektu Turbo Levo SL II. Výsledkom je, bike je menej progresívny v zdvihu, čo by  malo pomôcť trakcii. Je však progresívnejší v posledných 30 mm zdvihu, aby poskytoval väčšiu podporu pri silných nárazoch.

Tento graf ukazuje porovnanie medzi mierami pákového efektu Specialized Turbo Levo SL a Turbo Levo SL II

V porovnaní s predchádzajúcim modelom Levo SL sa kinematika spolieha viac na podporu tlmenia od tlmiča, než na tuhosť pruženia. Specialized tiež znížil tlmenie odskoku v tlmiči, takže sa môže rýchlejšie zotaviť a udržať bicykel vyššie v jeho zdvihu s väčším odpružením vyhradeným pre väčšie nárazy.

Mierne väčšia dráha zadnej nápravy sa používa na zlepšenie absorpcie nerovností lepším zosúladením sily nárazu so smerom pohybu kolesa. To tiež súvisí s vyšším anti-squat, aby bicykel získal stabilnejšiu platformu na šliapanie.

Nový rám (okrem veľkosti S1) je kompatibilný aj s vybranými tlmičmi, napríklad Fox DHX, Öhlins TTX Coil a RockShox Super Deluxe Coil.

Veľkosti a prispôsobený tvar

Poďme sa najprv porozprávať o veľkostiach, pretože vďaka nastaviteľnosti Turbo Levo SL II je možné preskúmať množstvo detailov geometrie.

Turbo Levo SL II je posledným výkonným horským bicyklom Specialized, ktorý bol integrovaný do konceptu S-Sizing. Výsledkom je, že nový bicykel je dostupný v šiestich veľkostiach, od najmenšieho S1 po najväčšiu S6.

Pre tých, ktorí si nie sú vedomí, je S-Sizing navrhnutý tak, aby umožnil jazdcom vybrať si veľkosť rámu na základe štýlu jazdy a terénu, na ktorom najčastejšie jazdia.

V dôsledku toho sú rámy postavené s podobnými hodnotami „standover“, ale predlžujú sa v hodnote „front centre“.

Ak preferujete kratší, hravejší bicykel, zvoľte menšiu veľkosť. Na druhej strane, ak máte radi stabilnejší bicykel, zvýšte veľkosť. Väčšina jazdcov by mala zvážiť aspoň dve a niekedy možno až tri veľkosti rámu.

Model S1 je jedinečný v zostave Turbo Levo SL II. Zatiaľ čo bicykle S2 až S6 majú 160 mm vidlicu a 150 mm zdvih vzadu, S1 má 150 mm vidlicu a 144 mm zadný zdvih, aby sa maximalizovala hodnota „standover“.

Detaily geometrie

Turbo Levo SL II dostalo aktualizáciu geometrie, ktorej výsledkom je dlhší, ľahší a položenejší dizajn. Nový bicykel má nespočetné množstvo možností nastavenia, rovnako ako Specialized Stumpjumper EVO.

Nastavenie Geometrie

Ak nie ste spokojní s týmito údajmi, Turbo Levo SL II má v rukáve niekoľko trikov, ako prispôsobiť bicykel vášmu štýlu jazdy a potrebám.

Bicykel je dodávaný s 1-stupňovými miskami, ktorými môžete zmeniť uhol hlavovej trubky.

V strmeni tlmiča je tiež preklápací čip – „Flip Chip“. Bicykel je štandardne dodávaný v nízkom nastavení, ale môžete ho prepnúť, aby ste zvýšili stredovú konzolu o 5 mm a zostrmili hlavový trubku a sedlový uhol približne o 0,5 stupňa.

Pivot Horst (chainstay/seatstay) má druhý preklápací čip. To vám umožní jazdiť na 29-palcovom zadnom kolese pri zachovaní štandardu geometrie. Zväčšuje však dĺžku reťazovej vzpery o 10 mm na 443 mm.

Všetky tieto kombinácie poskytujú 12 tabuliek geometrie, ale nižšie nájdete prehľad toho, ako tieto rôzne úpravy fungujú.

Špecifikácia a ceny Specialized Turbo Levo SL II

Na začiatku spoločnosť Specialized uvádza na trh dva modely Turbo Levo SL II a zdieľa podrobnosti o Turbo Levo SL II S-Works a Turbo Levo SL II Comp Carbon. Očakávame, že bude vydaných viac modelov, ale toto sú podrobnosti, ktoré zatiaľ máme.

Dobrou správou je, že ceny sa nezvýšili a model S-Works je lacnejší ako predtým.

Specialized Turbo Levo SL II Comp Carbon

  • Rám: uhlíkové vlákno FACT11, zdvih 144 mm (veľkosť S1), zdvih 150 mm (veľkosť S2-S6)
  • Tlmič: Fox Float DPS Performance (veľkosť S1), Fox Float X Performance (veľkosť S2-S6)
  • Vidlica: Fox 36 Rhythm, GRIP, 150 mm (veľkosť S1), 160 mm (veľkosť S2-S6)
  • Motor/batéria/displej: Specialized 1.2 SL Custom Rx Trail Tuned 50Mn, 320W/Specialized SL1-320, plne integrovaná, 320Wh/Specialized MasterMind TCU
  • Pohon: SRAM GX Eagle prehadzovačka/radenie/kazeta, reťaz SRAM NX Eagle, zliatinové kľuky SRAM
  • Brzdy: SRAM Code RS, kotúče 200 mm
  • Kolesá/plášte: ráfiky Specialized 29/27,5 a zliatinové náboje, plášte Specialized Butcher GRID TRAIL GRIPTON T9 2Bliss Ready 29×2,3in (vpredu) a Eliminator GRID TRAIL GRIPTON T7 2Bliss Ready 27,5 x 2,3in (vzadu)
  • Riadidlá/predstavec: Specialized 780 mm, zliatinový predstavec, 50 mm
  • Sedlovka/sedlo: X-Fusion Manic/Specialized Bridge Comp
  • Cena: 7 900 €

Specialized Turbo Levo SL II S-Works

  • Rám: uhlíkové vlákno FACT11, zdvih 144 mm (veľkosť S1), zdvih 150 mm (veľkosť S2-S6)
  • Tlmič: Fox Float DPS Factory (veľkosť S1), Fox Float X Factory (veľkosť S2-S6)
  • Vidlica: Fox 36 Factory, zdvih 150 mm (veľkosť S1), zdvih 160 mm (veľkosť S2-S6)
  • Motor/batéria/displej: Specialized 1.2 SL custom Rx tune 50Nm, 320W/Specialized SL1-320 plne integrovaná, 320Wh/Specialized MasterMind TCU
  • Pohon: Prevodovka SRAM XX Eagle T-Type, karbónové kľuky SRAM
  • Brzdy: SRAM Code Silver Stealth, kotúče 200 mm
  • Kolesá/plášte: Roval Traverse SL Carbon/Specialized Butcher GRIDTRAIL GRIPTON T9 2Bliss Ready 29×2,3in (predné) a Eliminator GRIDTRAIL GRIPTON T7 2Bliss ready 27,5×2,3in (zadné) pneumatiky
  • Riadidlá/predstavec: Roval Traverse SL Carbon, 780 mm/Deity, 50 mm/Deity Knuckleduster
  • Sedlovka/sedlo: RockShox Reverb AXS/Specialized Bridge Ti
  • Cena: 14 000 €

Aktuality

Včera 16:24 Mathieu van der Poel tentokrát dominoval v blate a vyhral tretie cyklokrosové preteky za sebou.

Majster sveta si pripísal ďalšie víťazstvo na pretekoch Svetového pohára v Gavere, kde skončil na druhom meiste Michael Vanthourenhout a tretí finišoval Thibau Nys.

Včera 14:57 Fem van Empel vyhrala v náročných podmienkach cyklokrosové preteky Svetového pohára v Gavere.

Majsterka sveta predviedla po kratšej pauze pre zranenie kolena dominantný výkon a od druhého kola išla na čele osamote až do cieľa. V úvode sa s ňou držala Puck Pieterse, ale po niekoľkých chybách zaostala a napokon skončila tretia za Lucindou Brand.

Včera 12:27 Video: Quek Shio vytvoril úžasné video zo skladania jeho nového S-Works Stumpjumper.

Malajzijský cyklista a filmový režisér vytvoril skvelé video zo skladania jeho nového bicyklu, pri ktorom využil svoje kreatívne schopnosti strihu videa a montovanie komponentov vyzerá ako zázračný trik.

Včera 11:46 Lance Armstrong sa šesť rokov odmietal rozprávať s Tomom Boonenom: Mal som len 20 rokov.

„Každé preteky, kde sme sa stretli, som ho pozdravil: ‚Ahoj, Lance,‘ a on sa len pozeral pred seba, nahnevaný a zamračený. Ja som sa mu len smial – úprimne, to bol najlepší spôsob, ako to zvládnuť,“ opisuje legendárny belgický klasikár.

Včera 10:47 Traja jazdci tímu DSM utrpeli zranenia pri páde na tréningovom kempe.

Keď pretekári vracali po tréningu na hotel, Oscar Onley, Chris Hamilton a Tim Naberman spadli. Najhoršie dopadol Hamilton, ktorý má zlomenú kľúčnu kosť a musí podstúpiť operáciu. (DSM)

Zavrieť reklamu