Unno Dash je pozoruhodný all-mountain bicykel s nízko položenou hornou trubkou a zaujímavou sedlovou trubkou
Španielska značka Unno predstavila nový model bicykla Dash. Ten patrí do kategórie all-mountain a vyniká svojím dizajnom.
Rovnako ako nový enduro bicykel Unno Burn a elektrobicykel Unno BOÖS, aj Dash prechádza na zaujímavý dizajn, chrakteristický pre túto značku s nízko položenou hornou trubkou a sedlovou trubkou ktorá pripomína stožiar.
Nový Dash má oproti svojmu predchodcovi o 10 mm vyššie zdvihy, to znamená, že vpredu je vidlica so zdvihom 150 mm a zdvih rámu je 140 mm. Dostupný je s 29 palcovými kolesami.
Rámy sú navrhnuté a testované v španielskej Barcelone a pred montážou v Nemecku sa vyrábajú v Ázii. Značku vedie bývalý pretekár Svetového pohára v zjazde Cesar Rojo.
Dash je aktuálne dostupný v Európe vo veľkosti S2, pričom veľkosti S1 a S3 budú dostupné od polovice augusta. Na rozdiel od niektorých starších modelov značky nemá aktuálny model Dash obmedzený počet kusov, to znamená nie je vyrábaný ako limitovaná edícia.
Unno dúfa, že čoskoro začne dodávať bicykle do USA a robí analýzy trhu v Spojenom kráľovstve a Austrálii.
Bicykel sa predáva za 7 795 € za model Race Spec a 10 495 € za Factory Spec.
Detaily rámu
Dash má samozrejme karbónový rám so zdvihom 140 mm.
V Unno tvrdia, že nízko položená horná trubka vám poskytne viac priestoru pre nohy pri pohybe, takže sa vyhnete tomu, aby vám kolená narážali do rámu. Ďalej uvádzajú, že nízka horná trubka zamedzuje tomu, aby vám do nej narazili riadidlá, brzdová páčka a radenie, čo často viedlo k poškodeniu rámu.
Odpruženie funguje na princípe virtual pivot a odporúča nastavenie sag na úrovni 35 % (+-5%).
Rovnako ako pri endure Burn, aj Dash má všetky plastové časti a ochranu rámu vyrobené z recyklovaných plastov a gumy zozbieraných zo svetových oceánov v spolupráci s Oceanworks, čo je globálny trh pre recyklované plasty. To zahŕňa integrované vodítko reťaze, spodnú ochranu rámu a chránič reťaze na strane pohonu.
V bicykli sú použité dvojradové ložiská Enduro Max, na zvýšenie tuhosti a lepšie odolávanie axiálnych a radiálnych síl.
Dash dokáže obsiahnuť maximálne 29 x 2,6 palcové plášte a má priemer sedlovky 31,6 mm. Všetky veľkosti rámu majú priestor na jednu 750 ml fľašu na vodu. V ráme sa tiež nachádza priestor na náhradné diely a náradie.
Unno Dash má vnútorné vedenie káblov, ktoré do vnútra rámu vstupujú cez otvor tesne pod integrovaným kokpitom a nie priamo cez neho. Unno tvrdí, že je to kvôli tomu, ak by ste náhodou chceli používať tradičnú kombináciu riadidiel a predstavca.
Rám je osadený stredovým zložením BSA a univerzálnou pätkou rámu SRAM.
Geometria
Rovnako ako Burn a BOÖS, aj nový Dash je vyrábaný v troch veľkostiach špecifických pre značku Unno S1, S2 a S3.
Dash má uhol hlavovej trubky 64,5° a uhol sedlovej trubky 77,5°. Reach je 470 mm pri veľkosti S2.
Dash má spodnú trubku zadnej stavby s dĺžkou 445 mm, ktorá je na dlhšej strane a mala by pomôcť pri poskytovaní stability na trailoch.
Špecifikácia modelov
Unno Dash Race
- Vidlica: Fox 36 Factory, Kashima coating, GRIP2 damper, 44mm offset
- Tlmič: Fox Float X2 Factory, Kashima coating, 2-position
- Pohon: SRAM GX Eagle AXS with 10-50t cassette
- Brzdy: Formula Cura, 4-piston
- Kolesá: Crankbrothers Synthesis
- Cena: €7,795
Unno Dash Factory
- Vidlica: Fox 36 Factory, Kashima coating, GRIP2 damper, 44mm offset
- Tlmič: Fox Float X2 Factory, Kashima coating, 2-position
- Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS with 10-50t cassette
- Brzdy: Formula Cura, 4-piston
- Kolesá: Crankbrothers Synthesis Carbon
- Cena: €10,495