Test: Trek Roscoe 7

Trek Roscoe 7
Naše hodnotenie
Celkovo podarený bike, ktorý za príjemnú cenu dokáže celkom dosť. Má však zopár kompromisov vo výbave
PLUSY
- Dostatok veľkostí na výber
- Pohon Shimano Deore jednoducho funguje
- Prepracovaný rám s chráničmi
MÍNUSY
- So širokými gumami nereaguje na pokyny až tak pohotovo
- Má slabé brzdy v porovnaní s inými v tejto kategórii
- Teleskopka sa trochu zadrháva
Americká značka kompletne prepracovala svoj hardtail. Má úplne novú, modernejšiu geometriu a 29-palcové kolesá. Minimálne na papieri by tak okrem začínajúcich XC-čkarov mohol obslúžiť aj trailbikerov. A čo v praxi?
Rám
Rám je vyrobený z hliníka, ktorý Trek označuje ako Alpha Gold. Nepatrí k tomu najlepšiemu a najľahšiemu v ponuke, no má stenčované trubky a zahladené zvary. Horná rámová trubka je v jednej línii s hornými vzperami zadnej stavby. Vďaka tomu vyzerá bike už na pohľad o niečo agresívnejšie než klasické XC-čko.
Spomínané zmeny v geometrii dodávajú novému modelu relatívne položený 65-stupňový hlavový uhol a rovnako moderný strmý 74,7-stupňový sedlový. Trek aktualizoval aj dĺžku rámu – naše L-ko malo reach slušných 470 mm.
Na výber je pritom až šesť veľkostí a všetky majú rozumnú dĺžku sedlovej trubky (450 mm na našom L-ku), vďaka ktorej môžete siahnuť aj po väčšom čísle, ak chcete o niečo dlhší a stabilnejší bike. Zadná stavba je pritom krátka – na všetkých veľkostiach má len 430 mm.
V zadnej stavbe je dostatok miesta na široké 2,6-palcové gumy a v prednom trojuholníku sú zase na dva kolíky na fľašu. Roscoe má tiež najlepší chránič zadnej stavby v teste, rovnako nárazník na spodnej rámovej trubke. Náboje sú v šírke Boost a kabeláž je úhľadne čiastočne vedená vnútrom.
Komponenty
Hoci patrí k tým lacnejším, nedáva to až tak najavo. Papierovo najväčším kompromisom vo výbave sa tak javí celková hmotnosť. Vidlica RockShox Recon Silver RL má 140 mm zdvih a pohon je spoľahlivo fungujúci.
Dvanásťrýchlostná súprava Shimano Deore má 10 – 51-zubovú kazetu so širokým rozsahom. Jediným skutočným miestom, kde Trek ušetril, sú brzdy Shimano MT200. Aj na nich sa však dá nastaviť vzdialenosť páčky od riadidiel.
Prevažná väčšina menších súčastí je od vlastnej značky komponentov Treku Bontrager. Kolesá Line Comp 30 majú 30 mm vnútornú šírku a obuté sú do 2,6-palcových plášťov s rovnakým nápisom. Na L-ku je osadená pekne vysoká 150 mm teleskopka TranzX a páčia sa nám aj 780 mm široké rajdy a krátky 50 mm predstavec.
Jazda
Sú tu podstatne dosť hrubé plášte a tie prinášajú výhody aj nevýhody. Z pozitív je tu citeľne lepší komfort vďaka samotnému objemu gúm, ktoré tak môžu prepružovať a tlmiť nerovnosti. Okrem toho ich môžete trochu podhustiť a tým dosiahnuť lepšiu trakciu. Veľké bočnice však na tvrdších a rýchlejších trailoch nereagujú tak pohotovo na zmeny smeru a v zákrutách majú tendenciu zbaľovať sa.
Vo výšľapoch je jazdecká pozícia dobrá a celkom vyvážená medzi kolesami. Kombinácia krátkej zadnej stavby a relatívne dlhého predku však znamená, že na naozajstných strmákoch sa musíte posadiť na špičku sedla, aby ste udržali predné koleso pevne na zemi. Na zvyšných dvoch bikoch to ide o niečo ľahšie.
O pohone Shimano Deore nemôžeme napísať absolútne nič zlé. Stojí zlomok z drahších súprav a pritom funguje rovnako dobre. Iný príbeh už je s lacnou teleskopkou TranzX, ktorá sa vysúvala s väčším trením, či s brzdami, ktoré plnohodnotne stačia len na ľahšie traily. Na strmších sme už siahali za ich limity.
Do vidlice sme museli fúkať o niečo vyšší tlak, než je odporúčaný v tabuľke na nej. Stále však za tú cenu chodí naozaj pekne, s dostatkom citlivosti aj progresivity. Menšiu tuhosť 32 mm nôh oproti hrubším na Meride pritom odhalia len skúsení jazdci na náročných trailoch.
Vidlica so 140 mm zdvihom, hrubé gumy a položený hlavový uhol však znamenajú, že aj napriek zopár slabším komponentom je bike v teréne schopný a vďaka krátkej zadnej stavbe aj zábavný. Je síce trochu menej obratný, no v náročnejších pasážach to vyvažuje vyšším sebavedomím.
Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz: