Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Kona Process 153 Al

Zábava na prvom mieste.
Hodnotenie: 4/5
2 699
Biker
Test: Kona Process 153 Al

Naše hodnotenie

Nová Kona Process 153 je stabilný a odolný enduro bike, ktorý výrazne preferuje zábavu a jazdu dole kopcom.

+PLUSY

  • Dobrý pomer cena/výkon
  • Efektívne odpruženie
  • Zábava pri jazde

-MÍNUSY

  • Hmotnosť

Legendárna kanadská značka Kona prišla na začiatku roka 2018 s novým modelom Process 153, ktorý už na prvý pohľad sľubuje naozaj poriadnu porciu zábavy.

Rám

S novou generáciou si môžete okrem veľkosti kolies po prvýkrát zvoliť, či chcete mať predný rámový trojuholník z karbónu alebo z hliníka, pričom zadná stavba ostáva v oboch prípadoch rovnaká – hliníková.

My sme otestovali verziu priateľskejšiu k našim peňaženkám, ktorá, ako napovedá aj jej samotný názov, disponuje zdvihom 153 mm. Vďaka trunnion uchyteniu tlmiča je v ráme dostatok miesta na upevnenie cyklofľaše.

Pri servisovaní oceníte vonkajšie vedenie bowdenov, ktoré výrazne nenarúša celkovo vydarený dizajn tohto masívneho endurka.

Komponenty

Výbava vzhľadom na cenu nezahŕňa žiadne extra chuťovky, no miesto si v nej našli spoľahlivé a osvedčené kúsky. Odpruženie dostal na starosti americký Rock Shox.

Vpredu žehlí nerovnosti 160 mm model Yari, ktorý spolupracuje s tlmičom Deluxe RT. Kľuky Race Face Aefect roztáčajú boostové náboje Formula, na ktoré sú napletené 27,5“ ráfiky WTB s vnútornou šírkou 29 mm obuté do výborných plášťov Maxxis Minion DHF.

O krotenie rýchlosti sa starajú relatívne silné brzdy Sram Level T s 200 mm kotúčom vpredu a 180 mm kotúčom vzadu. Na rajdoch nájdeme okrem ovládania teleskopickej sedlovky aj radenie Sram GX, ktoré spolupracuje s prehadzovačom Sram NX. 11-rýchlostná kazeta disponuje rozsahom 11-42 zubov.

Jazda

Už pri prvom kontakte s novou Konou je cítiť, že ide o poriadny kus biku. Jeho masívny hliníkový rám a pomerne ťažké komponenty znamenajú, že výsledná hmotnosť (bez pedálov vo veľkosti L) sa nám zastavila pár gramov za hranicou 16 kg.

Okrem toho, že si pri nakladaní na strešný nosič auta zdarma zaposilňujete, je žiaľ túto masu výrazne cítiť aj pri jazde dole kopcom. Nečakajte teda žiadne ladné obskakovanie koreňov či kameňov ani prehnane agilnú reakciu na zašliapnutie do pedálov.

Biku jednoznačne chutí skôr poriadna nakladačka v rozbitom teréne, kde sa správa mimoriadne stabilne, no zároveň vyžaduje, aby sa jazdec aktívne zapájal. Výhodou konštrukcie je bezpochyby vyššia odolnosť, takže sa nemusíte obávať, že niečo pokazíte, ak napríklad nedoletíte väčší skok. To robí z Kony Process ideálny stroj aj pre menej skúsených bikerov.

V čom ale bike skutočne vyniká, je zábava, ktorú si budete vďaka vydarenej geometrii užívať doslova plnými dúškami. Či už chcete počas jazdy rezať zákruty vnútrom, alebo lietať jeden skok za druhým, Kona vás v tom ochotne podporí. Enduro je však aj o jazde do kopca, na čo je Process tiež pripravený.

Vďaka teleskopickej sedlovke, 11-rýchlostnej kazete s rozsahom 11-42 zubov a 30-zubovému prevodníku zvládnete i ostrejšie stúpania. V prípade potreby je síce možné pritvrdiť ako tlmič, tak i vidlicu, avšak aj pri jazde do kopca opäť platí – prehnanú agilitu neočakávajte.

Nová Kona Process 153 Al je orientovaná predovšetkým na jazdu z kopca a je vhodná pre všetkých, ktorí hľadajú pri bikovaní v prvom rade zábavu a je im ukradnuté, či sa v nejakej aplikácii umiestnili v TOP 10.

Špecifikácia
  • Rám: Kona 6061 Al hliníkový
  • Vidlica: Rock Shox Yari 160 mm
  • Tlmič: Rock Shox Deluxe RT Trunnion 153 mm
  • Pohon: Sram NX/ GX (1 x 11)
  • Kolesá: Formula/ WTB, plášte Maxxis Minion DHF 2,5/2,3“
  • Brzdy: Sram Level T (200/180 mm)
  • Rajdy/predstavec: Kona XC 780 mm/Kona XC 50 mm
  • Sedlovka/Sedlo: Trans X Dropper teleskopická, 31,6 mm/WTB Volt Comp
  • Hmotnosť: 16,0 kg (veľkosť L, bez pedálov)
  • www.ndistribution.cz

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 13:04 Video: Red Bull Rampage na ležiacom bicykli? Seth Stevens vraví, prečo nie?

Množstvo ľudí o ležiacom bicykli ani nepočulo a už vôbec by ich nenapadlo jazdiť na jednom takom v strmom a technicky náročnom teréne, v miestach kde sa jazdí legendárne freeride podujatie Red Bull Rampage. Seth Stevens však takýto nápad dostal, vzal so sebou techniku a kameru a vydal sa pokoriť túto šialenú výzvu.

25.11.2024 Pogačarov hlavný cieľ v roku 2025? „Tadej túži po Sanreme viac ako po čomkoľvek inom,“ tvrdí športový riaditeľ tímu UAE.

Fabio Baldato hovorí o tom, ako prežíval víťazstvo Tadeja Pogačara na Giro d’Italia aj o cieľoch Slovinca pre budúcu sezónu. (InBici)

25.11.2024 „Vyzerá to, akoby vôbec netrpel.“ Antonio Tiberi spomína na stúpania s Tadejom Pogačarom na Giro d’Italia.

Len 22-ročný Tiberi má za sebou úspešnú sezónu skončil na Giro d’Italia tesne pod pódiom a vybojoval biely dres pre najlepšieho mladého jazdca. Mladý Talian si spomína na momenty, kedy na Gire súperil proti Tadejovi Pogačarovi. (Sky Sports)

25.11.2024 Ešte nikdy nebol takto vyčerpaný. Jonas Vingegaard opisuje, ako ho fyzicky „zničila“ Tour de France 2024.

„Cítil som, že po Tour jazdím už len na úplné zvyšky energie. Bolo to úplne posledné, čo som mal v sebe,“ hovorí Vingegaard, ktorý skončil na Tour v celkovej klasifikácii na druhom mieste. (Ekstra Bladet)

25.11.2024 Video: Najlepšie momenty úvodného kola Svetového pohára v cyklokrose v Antverpách.

Pozrite si, ako vyhrali Eli Iserbyt a Fem Van Empel prvé preteky série Svetového pohára v cyklokrose v sezóne 2024/25.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu