Návod: Ako na odklopené úseky
1. Pohľad dopredu
Bez ohľadu na situáciu vždy platí – pozerajte sa tam, kam chcete ísť. Opakujeme to do nemoty, no nie je to také prirodzené, ako sa zdá. Ak sa nebudete koncentrovať na prekážky, ale na stopu medzi nimi, a skúsite si trochu vyčistiť myseľ a nerozmýšľať nad tým, ako všelijako môžete spadnúť, budete prekvapení, koľko trakcie zrazu bude bike mať.
2. Správny náklon
Plášte majú stredový a bočný dezén. Aby ste dovolili štupľom po bokoch zahryznúť sa, potrebujú väčší náklon. Skúste sa teda nakloniť ešte viac k svahu. Ak sa naopak budete snažiť zostať čo najvzpriamenejšie, budete jazdiť po medzere medzi štupľami a riziko podšmyknutia kolies sa zvýši.
3. Ťažisko v strede
Ťažisko sa snažte držať v strede bicykla, teda zaťažovať rovnako predné aj zadné koleso. Ak jedno z nich zaťažíte príliš, to druhé má tendenciu podšmyknúť sa. Väčšina jazdcov má tendenciu zakláňať sa na teréne, na ktorom sa boja, preto lepšie urobíte, ak sa navážite trochu viac dopredu, než vám je prirodzené.
4. Na jednej nohe
Väčšinu hmotnosti preneste na vonkajšiu nohu, pomôžete tak plášťom zarezať sa do podkladu.
5. Hlavne pokojne
Odklopené úseky sú tak trochu meditačným cvičením. Skúste nerobiť zbytočné a prudké pohyby, koncentrujte sa na svoju stopu a telo držte uvoľnené. Bike bude prirodzene nasledovať.
Postupujte postupne.
Nemusíte to skúšať rovno v daždi a na najstrmšom koreňovom úseku, aký nájdete. Zároveň je však pravda, že naučiť sa držať plášte pod tým správnym uhlom je ľahšie, ak je svah na učenie trochu strmší.
Vysuňte nohu von.
Ak vám vyložená vnútorná noha dodáva pocit istoty, pokojne ju dajte dolu z pedála a levitujte s ňou tesne nad zemou.
Nastavenie bicykla
Odklopené úseky sú najmä o technike, no pár nastavení vám pomôže zvládnuť ich ľahšie.
1. Nastavenie odpruženia
Skúste trošku spomaliť odskok vidlice a tlmiča. Ak bude príliš rýchli, bike bude odstreľovať od nerovností a ľahšie vás vyhodí mimo stopu. Pridajte sklon a ľahko môžete skončiť aj o pol metra vedľa.
2. Správny tlak
Možno vás prekvapí, že nie je najlepší nápad príliš podhustiť plášte. Pri bočnom náklone sa totiž môžu deformovať a bike bude pôsobiť nestabilne. Ak však budú príliš tvrdé, bike sa začne šmýkať alebo skackať dolu svahom. Zvoľte tiež plášte, ktoré majú výrazné bočné štuple a sú vhodné do aktuálnych podmienok.
3. Dotiahnuté kolesá
Ak máte povolené špice v kolesách, prejavia sa najmä pri držaní stopy na odklopených úsekoch. Prepružujúce kolesá síce pomáhajú trochu sa prispôsobiť nerovnostiam a lepšie ich absorbovať, no zároveň sa s nimi ťažko cíti terén pod bicyklom a ťažko sa drží stopa.
Vaše komentáre