Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Veľká väčšina vodičov sa správa voči cyklistom rozumne a ohľaduplne. Problém je tých zopár hlupákov

My vieme, že väčšina vodičov je normálna. Stačí však, keď vás počas každej jazdy ohrozí na živote jedno auto.
Martin Sarvaš
Veľká väčšina vodičov sa správa voči cyklistom rozumne a ohľaduplne. Problém je tých zopár hlupákov

V poslednej dobe sme vydali mnoho príspevkov s kritikou na vodičov áut, ktorí na cestách ohrozujú cyklistov a nedokážu pochopiť, že sú rovnakou súčasťou premávky ako oni.

Dôvodom je nedávna zvýšená nehodovosť a, bohužiaľ, viacero smrteľných nehôd, ktoré spôsobili vodiči áut svojou nedbanlivosťou.

Treba však veľmi dôrazne podotknúť, že veľká väčšina šoférov sa správa na cestách voči cyklistom rozumne, dávajú si dostatočný bočný odstup pri predchádzaní a jednoducho ich rešpektujú.

Všetkým týmto vodičom ďakujeme, že sú rozumní a nepotrebujú si pri cyklistoch nič dokazovať.

Problémom však zostáva zvyšných zopár vodičov, pre ktorých je niekoľkosekundové zdržanie omnoho podstatnejšie ako bezpečnosť ostatných účastníkov premávky.

Otázne je, prečo to dokáže rešpektovať 99% vodičov a to jedno percento už nie.

Dajme tomu, že počas päťhodinovej jazdy na cestnom bicykli stretnete sto áut a 99 z nich vás obehne bez toho, aby ste nad tým museli rozmýšľať. No takmer vždy sa nájde jeden, ktorý vás takmer zabije. Samozrejme, že v hlave vám zostane ten jeden hlupák.

Všemožné automotokluby a únie autodopravcov si žiadajú vylúčenie cyklistov z ciest 1. triedy a odstup 1,5 metra pri predchádzaní považujú za osobnú urážku.

Opäť však vystáva otázka, že keď sa dokáže drvivá väčšina šoférov správať na cestách civilizovane a podľa zákona, prečo sa s tým nedokáže zmieriť aj ten zvyšok a svoju frustráciu a komplexy si vybíjajú na bezbranných cyklistoch. Je to smutné.

Tých zopár sekúnd vám život nezachráni. Ale môžete oň pripraviť nevinného človeka.

Cyklisti nemajú okolo seba dvojtonové plechové brnenie, ktorému sa pri náraze do cyklistu nestane nič, ale cyklista môže prísť o život.

Ďakujeme, že sa správate voči cyklistom zodpovedne a s rešpektom.

Všetky články zo série: Otázky a odpovede, ako jazdiť bezpečne na bicykli

Vaše komentáre

Aktuality

22.11.2024 Na Kráľovu hoľu povedie najvyššie položená cyklotrasa svojho druhu v strednej Európe.

Cyklotrasa s dĺžkou 12 km a prevýšením 1000 metrov by mala byť dokončená do roku 2026.

22.11.2024 Päť etáp pretekov Okolo Álp 2025 ma celkové prevýšenie až 14 700 metrov.

Organizátori pretekov zverejnili trasy etáp, ktoré povedú cez  územia Euregia v Tirolsku, Južné Tirolsko/Alto Adige a Trentino. (Cyclingnews)

22.11.2024 Amatérsky cyklista prekonal rekordy v stúpaniach Mortirolo a Stelvio, a chcel by zmluvu s profesionálnym tímom.

„Dúfam, že z toho vyplynie nejaká príležitosť,“ hovorí Jack Burke po tom, čo dosiahol najlepší čas v aplikácii Strava (KOM) na Mortirole. Burke sa tiež vyjadril, že sa chce pokúsiť prekonať rekord Tadeja Pogačara na francúzskom stúpaní Col de la Madone.

22.11.2024 Slovensko zažilo historický cyklokrosový víkend európskej úrovne v Šamoríne.

Na pretekoch Európskeho pohára v cyklokrose zvíťazila Viktória Chladoňová a na európskom šampionáte mládežníckych kategórii získala zlato Karolína Hajduková.

22.11.2024 Vrátia sa bicykle Lapierre do WorldTour?

Zdá sa, že francúzska značka bicyklov sa po ukončení 22-ročného partnerstva s tímom Groupama-FDJ v roku 2023 vráti na najvyššiu úroveň cyklistiky s tímom dsm-firmenich PostNL. (Wielerflits)

Zavrieť reklamu