Test: Mondraker Superfoxy Carbon R
Hodnotenie: Inovovaný model z predchádzajúceho roka vhodný do ťažšieho terénu. Zvoľte si radšej menšiu veľkosť rámu než väčšiu.
Plusy
- Výborná geometria, výborné jazdné vlastnosti
- Tichý chod
- Vyvážené komponenty
Mínusy
- Sedlovka Onoff Pija má pomalší chod.
Keď máte na tanieri pravidelného víkendového menu bikeparky, preteky v DH/endure alebo alpský terén, určite je vhodné siahnuť po správnej zbrani. Takou môže byť bike od španielskej značky Mondraker, na ktorý sa bližšie pozrieme.
Rám
Full karbónový symetrický 29“, so zdvihom 160 mm. Predný trojuholník je mierne dlhší a predstavec kratší, než to býva u iných značiek – je to v rámci prístupu ku geometrii v duchu forward geometry, ktorý značka už roky presadzuje.
Tento koncept prevzali aj iné značky zamerané na výkonnostné biky, v 2021 už sú to v princípe nové štandardné hodnoty v tejto kategórii. Čo na druhej strane prináša „posun“ vo veľkostiach, je, že jazdci sú často konfrontovaní s rozhodnutím, či zobrať veľkosť, akú si berú obvykle (napr. elko), alebo siahnuť po menšom emku.
U Superfoxy 2021 určite odporúčame zvážiť menšiu veľkosť. Rám má hlavové zloženie s nastaviteľným uhlom (základ je 65°) a dĺžka chainstay sa dá otočením flip chipov zmeniť v rozsahu 10 mm.
Svoju geometriu si jazdec pri menšej veľkosti jednoducho nastaví, ako potrebuje, v dostatočnom rozsahu. Pri väčšej veľkosti môže natrafiť na limit, že kokpit sa už nebude dať skrátiť, keďže predstavec je defaultne iba 30 mm.
Komponenty
Vidlica 170 mm Fox 38 Float FIT GRIP EVOL Performance (3 polohy kompresie, odskok); Tlmič Ohlins TTX Air (pomalá a rýchla kompresia, odskok, pritvrdenie páčkou v 3 polohách); SRAM GX (32z vpredu/10 – 52z vzadu, inovovaná verzia so zlepšenou životnosťou); Náboje DT 370 a ráfiky 1900 Spline (overená klasika), vzadu širší náboj podľa nového štandardu superboost 157 mm; Sedlovka Onoff Pija (150 mm pri elku). Plášte Maxxis Minion DHF 29 × 2,5 WT, 3C MAXX TERRA zmes, EXO+ 120TPI nesklamali, sú klasikou do každého terénu, držia veľmi dobre. Pre drsnejšie jazdenie je však predpoklad výmeny za zosilnenú verziu (u Maxxisu Double Down, u Schwalbe SuperGravity).
Celkovo sú komponenty vyvážené, slabší článok sa zdá byť iba sedlovka, ktorá má pomalší chod, v dnešnej dobe a s ohľadom na účel biku by si zaslúžila mať väčší zdvih (160 – 200 mm).
Jazda
Prvé, čo si všimnete, je, že bike ide veľmi ochotne na zadné, rád skáče a do strmín sa vrhá s vervou útočiaceho tigra (platí to pri krátkom settingu zadnej stavby).
V dlhom settingu zadnej stavby agility výrazne ubúda, avšak naskytá sa priestor na absolvovanie otvorených pasáží pri diaľničných rýchlostiach s ľadovým pokojom Angličana.
Tlmič a vidla majú dostatočný rozsah nastavení (s kombináciou nastavení tlmiča sa dá hrať aj niekoľko víkendov). Bežné transfery do kopca bike zvláda s prehľadom, menší hendikep je citeľný vo veľmi strmých výšľapoch, ale na tie bike stavaný nie je.
Hmotnosť je dobrá, v porovnaní s bikmi v rovnakej kategórii skôr nižšia. Bike tak ako je (s výmenou plášťov za odolnejšie a doplnením vložky proti prierazu) nahradí zjazďák na všetkom – okrem tých najrozbitejších tratí. Bez nadsádzky.
Ak nasadíte XC plášte a prifúknete odpruženie, dokážete udržať aj do kopca tempo s jazdcami na trailových strojoch.
Špecifikácia (veľkosť L)
- Rám celokarbónový, zdvihy 160 mm/170 mm, Chainstay 440 – 450 mm, rázvor 124,6 cm, hlavový uhol 65°, sedlový 75,5°, reach 490 mm;
- Radenie: SRAM GX Eagle 12 speed (10 – 52z), píla 32z;
- Kolesá DT Swiss 370/Spline 1900;
- Odpruženie FOX 38 Performance, Ohlins TTX Air;
- Plášte Maxxis Minion DHF 29 × 2,5 WT, 3C MAXX TERRA zmes, EXO+ 120TPI;
- Kokpit: rajdy Onoff Sulfur 780 mm, predstavec 30 mm;
- Brzdy SRAM Code R, kotúče 200 mm/200 mm
- Hmotnosť 15,9 kg (s dušami a SPD pedálmi)
Vaše komentáre