Test: Canyon Strive CF 9.0 | Enduro bike roku 2020
Enduro bike roku 2020
- Cube Stereo 170 SL 29 vs. Specialized Enduro Comp vs. Whyte G-170C RS 29er
- Canyon Strive CF 9.0
- Santa Cruz Megatower C R
- Starling Twist (custom)
- NS Define 150 AL
- Giant Reign 29 1
- Nukeproof Mega 290 Elite Carbon
- Cotic RocketMAX Gold Eagle
Verdikt: Viac než o enduro pretekára ide o naozaj všestranný bike
Canyon dokázal vylepšiť už tak veľmi dobrý Strive, ktorý má po novom 29-palcové kolesá. Prepracovaný je aj „menič módov“ Shapeshifter, ktorý sa používa oveľa ľahšie. Na prehodenie biku do pedálovacieho modu stačí stlačiť páčku označenú „Click“ a ste v hre.
Výsledkom je zmena v kinematike odpruženia, ktoré je tvrdšie a progresívnejšie, a obmedzenie zadného zdvihu na 135 mm. O 1,5 stupňa je strmší aj hlavový a sedlový uhol. Nejde pritom len o marketingový ťah – Strive skutočne do kopca stúpa lepšie ako ktorýkoľvek iný bike v tomto teste.
Navrchu kopca jednoducho stlačte druhú páčku „Clack“ a pri prvom náraze do nerovnosti sa zadné odpruženie otvorí na plných 150 mm poddajného zdvihu.
Kým do kopca stúpa perfektne, v zjazdovom móde podľa nás predsa len mohol mať o niečo progresívnejšiu geometriu. Hlavový uhol 65,5 stupňa spolu s konzervatívnym reachom (440 mm v M-ku) nepatria k tým najmodernejším číslam a v tomto teste rozhodne sú aj biky, ktoré zjazdujú sebavedomejšie.
Odpruženie pritom chodí naozaj kontrolovane a vďaka mierne progresívnemu chodu máte pocit, že pod nohami drieme viac ako len 150 mm.
Vidlica RockShox Lyrik Ultimate patrí medzi naše aktuálne najobľúbenejšie.
Chodí citlivo a pritom poskytuje dobrú oporu na prácu s bikom. Aj pri rýchlych opakovaných nárazoch chodí kontrolovane. Podobne je na tom aj tlmič Super Deluxe, hoci na to, aby chodil podľa našich predstáv, sme museli mať tlmenie odskoku úplne povolené. Ak ste ľahší ako náš 68-kilový tester, možno budete mať problém.
Aj nový Strive je stále hravý a zábavný. Je ľahký a obratný a tým sa radí k skutočne všestranným vysokozdvihovým bikom na trhu. Nastaviť odpruženie je ľahké a hoci geometria nepatrí k tým najmodernejším, zároveň sa vďaka nej naňho ľahko zvyká a aj priemerný jazdec dokáže využiť jeho potenciál.
Ako už pri Canyonoch býva zvykom, aj tu za svoje peniaze dostanete naozaj dobrú výbavu. Vymenili by sme jedine brzdy SRAM G2 za silnejšie zjazdové Code, ale to je všetko. Pridajte technológiu Shapeshifter a máte jeden z najvšestrannejších bikov na trhu.
Špecifikácia
- Rám karbónový, 150 mm zdvih
- Vidlica RockShox Lyrik Ultimate 160 mm
- Tlmič RockShox Super Deluxe RCT
- Pohon SRAM X01 Eagle, karbónové kľuky Truvativ Descendant, vodítko e*thirteen TRS+ (1×12)
- Kolesá karbónové Reynolds TR309, plášte Maxxis Minion DHR II 3C MaxTerra EXO 29 x 2,4
- Brzdy SRAM G2 (200/180 mm)
- Riadidlá/predstavec karbónové Canyon G5 780 mm/Canyon G5 40 mm
- Sedlovka/sedlo RockShox Reverb Stealth teleskopická 150 mm/SDG Radar
- Hmotnosť 14,21 kg (L)
- www.canyon.com
Vaše komentáre