Test: Suzuki Vitara Hybrid | Auto pre bikera
BikerVitaru testujeme už snáď tretíkrát, no našťastie sa nám v redakcii objaví vždy lepšie a lepšie auto. Často sa dá stretnúť aj na našich cestách, a má na to dobrý dôvod.
Nestojí veľa a hoci miesta, kde na nej japonská značka ušetrila, nájdete relatívne ľahko, žiadne z nich v konečnom dôsledku nemá dopad na zážitok z jazdy.
Malý tereňák
Vitara je takým SUV-čkom, aké podľa nás má byť každé auto, ktoré sa takto tituluje. Predáva sa aj s pohonom všetkých štyroch kolies vrátane uzamykania diferenciálu, má slušnú svetlú výšku aj malé previsy.
Rozmermi však ide o jedno z tých menších na trhu a mnohé hatchbacky ponúknu viac miesta. Náš testovací 29er v XL-ku sme dovnútra dostali len s otočenými rajdami a s mierne dopredu posunutým sedadlom spolujazdca. Oveľa komfortnejšie by sa tak vošiel s oboma kolesami odmontovanými.
Je celkom svižná
Vitara je ako jediné zo štyroch testovaných áut v tomto čísle tzv. mild hybridom – batéria sa teda nedá nabíjať priamo a elektromotor nedokáže auto poháňať samostatne. Jeho úlohou tak je jednoducho znižovať spotrebu a emisie s pomocou preplňovanému benzínovému motora a pomôcť mu pri akcelerácii instantným krútiacim momentom.
Spotreba síce nie je ničím, čím by sa bolo treba chváliť v krčme, no testované auto malo ešte len veľmi malý nájazd na to, aby sme ho mohli plnohodnotne posúdiť. Oveľa atraktívnejším parametrom elektromotora je to, ako dokáže Vitare pomôcť pri predbiehaní.
Záťah instantného krútiaceho momentu je naozaj silný a „jednaštvorka“ dokáže vyraziť vpred slušným tempom. Vitara má spomedzi všetkých štyroch áut aj najšportovejší charakter a vďaka priamemu ovládaniu a dostatočne tuhému podvozku sa s ňou dá jazdiť aj svižnejšie.
Lacno, no nie nekvalitne
Posed na veľmi pohodlných sedačkách v aute je vysoký, vďaka čomu máte dobrý rozhľad a auto v rukách pôsobí dominantnejšie, než v skutočnosti je. Práve interiér je miestom, kde sa dajú nájsť dôkazy o znižovaní ceny – kde-tu nájdete odhalenú karosériu, inde zas tvrdé plasty či trochu lacno pôsobiace materiály.
Interiér má však veľmi čistý dizajn, ktorý sa nesnaží vyvolávať dojem falošného luxusu, nič v aute nehrká a ak Vitarou nahradíte staršie auto, rozhodne nebudete sklamaní. To, či je Vitara pre vás ideálnym autom, teda závisí od toho, čo u vás zaváži viac.
Ak je to čo najviac miesta, hľadajte ďalej. Ak však na bike zväčša vyrážate sami či dvaja a využijete plnohodnotný pohon všetkých štyroch kolies, Suzuki vám ponúkne naozaj veľa muziky za málo peňazí.
- Objem batožinového priestoru: 375 l
- Objem po sklopení sedadiel: 1120 l
- Cena od: 17 650 €
- Cena testovaného vozidla: 21 850 €
- www.suzuki.sk
Vaše komentáre