Test: Scott Gambler 900 Tuned
Verdikt: Krásny zjazdový bombardér, na ktorý sa na pretekoch rozhodne nebudete môcť vyhovárať
Plusy: Tým schopnejší, čím rýchlejšie si to dolu kopcom pustíte; Vynikajúca výbava si takmer nežiada zmeny; Unikátny kokpit z jedného kusu sa nám celkom páčil
Mínusy: Zadné odpruženie pri brzdení nie je nijako zvlášť aktívne; Veľmi vysoká cena; Vám sa kokpit páčiť nemusí
Cieľom pri vývoji nového zjazďáku bolo čo najviac ho odľahčiť a zlepšiť výkon odpruženia pri brzdení. Výsledkom je úplne iný bike ako jeho predchodca. Komplikovane prepákovaný tlmič vystriedal jednoduchý štvorčap, ktorý sa však stále dá do nemoty ladiť podľa preferencií jazdca.
Rám
Okrem dvoch rôznych pozícií uchytenia tlmiča (pre lineárnejší alebo, naopak, progresívnejší chod) sa dá zmeniť aj výška stredu. Prehadzovať medzi dvoma nasteniami môžete aj v prípade dĺžky zadnej stavby (+/- 15 mm) a ovplyvniť môžete aj hlavový uhol v rozsahu 60-64 stupňov výmenou misiek hlavového zloženia.
L-ko, ktoré sme testovali my, malo 460 mm reach a 1 270 mm rázvor.Scott sa zmenou hrúbky materiálu v jednotlivých miestach rámu snažil dosiahnuť ideálny pomer tuhosti a prepružovania. Ak to chcete zažiť v plnom rozsahu, siahnite po tomto celokarbónovom topmodeli. Okrem neho je v ponuke aj karbónovo-hliníkový Gambler, aj celohliníkový model.
Komponenty
Ako sa na topmodel patrí, žiadne dvere nezostali zatvorené. Odpruženie je z najvyššieho radu Fox, pohon aj brzdy z najvyšších zjazdových sád SRAM. Za spomenutie stojí kuriozitka v podobe integrovaného kokpitu Syncros vyrobeného z jedného kusu karbónu.
Jazda
Hneď počas prvej jazdy sme pochopili, že Scott sa s novým Gamblerom trafil do vkusu každému, kto má ambície stáť na najvyššom stupienku. V teréne je mimoriadne sebavedomý a jeho cieľom je dostať sa do cieľa čo najrýchlejšie.
Čím viac si dovolíte pustiť brzdy, tým lepšie funguje a všetko, čo mu stojí v ceste, požiera s nenásytným apetítom.Geometria je naozaj nádherne vyvážená a poskytuje jazdcovi dostatok priestoru pracovať s ťažiskom.
Dokonca aj vo vyššom z dvoch nastavení perfektne drží stopu v zákrutách. Tlmenie je jasne orientované na rýchlosť a práve vtedy dokáže bike najviac zdisciplinovať. Nečakajú vás žiadne nepríjemné prekvapenia v podobe dorazov či náhlych nakopnutí.
Na zjazďák je hmotnosť úctyhodne nízka a vďaka nej nie sú problém ani dlšhie šliapacie rovinky na trati. Jeden z cieľov v brífe teda dizajnéri splnili. A ten druhý? Nuž, pri brzdení sa zadné odpruženie nazdá nijako zvlášť aktívne.
Okrem toho naše jediné výhrady smerujú k unikátnemu kokpitu, ktorý prenáša do rúk dosť veľké množstvo vibrácií. Prispieva k tomu aj naozaj agresívne továrenské vyladenie kompresie vo vidlici. Treba sa preto trochu viac pohrať s nastavením, prípadne vymeniť gripy za nejaké mäkšie.
Špecifikácia
- Rám karbónový, 200 mm zdvih
- Vidlica Fox 49 Factory FIT GRIP 2 203 mm
- Tlmič FoxDHX2 Factory Pohon SRAM X01 DH (1×7)
- Kolesá Syncros Revelstoke DH1.5, plášte Maxxis Assegai DH 3C MaxxGrip 29 x 2,5 Brzdy SRAM Code RSC (200/200 mm)
- Rajdy/predstavec karbónový kokpit Syncros Hixon iC DH 800 mm
- Sedlovka/Sedlo Syncros DH1.5/Syncros Comox 1.5
- Hmotnosť 15,7 kg (veľkosť L, bez pedálov)
Vaše komentáre