Test: Mondraker Super Foxy Carbon R
Verdikt: Rýchly a zábavný bicykel, no mohol by mať strmší sedlový uhol a iné proporcie kokpitu
Plusy: Rýchly a obratný bike; Správne nastavené odpruženie funguje veľmi dobre; Slušná výbava
Mínusy: Najmä vyšší jazdci by ocenili strmší sedlový uholJeho geometria už nie je na trhu unikátna, a tak je ťažké obhájiť vysokú cenovku
Mondraker ešte v roku 2012 prišiel s radikálne dlhou geometriou skombinovanou s kratučkým predstavcom, ktorú nazval Forward Geometry. Stačí letmý pohľad na tohtoročný Superfoxy, aby vám bolo jasné, že od tohto konceptu neupustil ani v sezóne 2020.
Medzičasom sa však na čísla reachu dotiahli aj mnohé iné značky.RámRám so štíhlymi líniami má 160 mm zdvihu. V hlavovej trubke je sériovo osadené nastaviteľné zloženie, s ktorým dosiahnete najpoloženejší hlavový uhol 65 stupňov.
Do zadnej stavby sa dajú namontovať rôzne pätky a tak zmeniť dĺžku zadnej stavby zo 442 na 452 mm. Tie sa však spolu s nulovými miskami hlavového odpruženia predávajú samostatne za niečo vyše 100 €.
Komponenty
Pri pohľade na cenovku na vás osadené komponenty len ťažko urobia dojem. Všetky však fungujú dostatočne dobre. O pohon sa tu stará 12 rýchlostí zo sady XT a brzdy Code R brzdia veľmi silno a spoľahlivo. Highlightom výbavy je 170 mm vidlica Fox 36.
Kolesá DT Swiss E 1700 nie sú nijako zvlášť luxusné, no pre svoju spoľahlivosť a pocit pri jazde patria k našim obľúbeným. Bezchybne funguje aj 170 mm sedlovka vlastnej značky.
Jazda
Zadné odpruženie najlepšie fungovalo, keď sme sag nastavili kúsok pod 30 percent a vybrali dve z troch objemových vložiek. Tlmenie pomalej kompresie sme mohli nechať takmer úplne otvorené. Aj bez týchto pomocníkov poskytuje tlmič veľmi dobrú oporu bez tendencie ísť až na doraz.
Pri šliapaní sa správa veľmi efektívne, no sedlový uhol by predsa len mohol byť o niečo strmší. Má 75 stupňov a na strmých výšľapoch sme pocitovo sedeli príliš vzadu.
Kombinácia kratučkého predstavca, krátkeho ofsetu vidlice a prekvapivo nie až tak položeného hlavového uhla funguje zaujímavo – ovládanie je s ňou živé, no bike je stále dostatočne stabilný v zákrutách.Vďaka chodu odpruženia a osadeným gumám Superfoxy veľmi dobre udržiava rýchlosť v zákrutách aj na rozbitých rovinkách.
Náš 190 cm vysoký testovací jazdec sa však s krátkym 30 mm predstavcom nevedel dobre spratať ani na XL, ktoré má 502 mm reach. Na biku by sme preto uvítali o niečo dlhší predstavec doplnený o širšie a vyššie rajdy.
Ak si dokúpite vložky na predĺženie zadnej stavby, bike bude v zákrutách pôsobiť vyváženejšie. Nižší jazdci na menších veľkostiach ich však možno potrebovať nebudú. Celkovo je tak Superfoxy veľmi dobrým bikom, ktorý skvelo triafa pomer medzi agilitou a stabilitou, no pomer ceny a výkonu mu veľmi nehrá do karát.
Špecifikácia
- Rám karbónový 160 mm zdvih
- Vidlica Fox Float 36 Factory FIT GRIP2 170 mm
- Tlmič Fox Float X2 Performance
- Pohon Shimano XT (1×12), kľuky Race Face Turbine
- Kolesá DT Swiss E 1700 Spline 30, plášte Maxxis Minion DHF 3C MaxTerra 29 x 2,5 Wide Trail vpredu a Maxxis Minion DHR II 29×2,4 Wide Trail vzadu
- Brzdy SRAM Code R (200/200 mm)
- Rajdy/predstavec Onoff 780 mm/Onoff 30 mm
- Sedlovka/Sedlo Onoff Pija 170 mm/SDG Fly MTN Ti
- Hmotnosť 14,8 kg (veľkosť XL, bez pedálov)
Vaše komentáre