Test: Brzdy SRAM Guide RE
BikerAké by mali byť dokonalé brzdy? Podľa nás by mali brzdiť viac ako dostatočne silno. Táto sila by sa mala dať čo najprecíznejšie dávkovať. Rovnako by mali brzdiť aj na dlhom zjazde a v neposlednom rade by mali byť cenovo dostupné.
Páčky sú rovnaké ako na modeli Guide R – nenájdete tu teda prepákovanie pomocou vačky ako na Guide RS na predchádzajúcej strane ani nastaviteľný moment zahryznutia a dokonca ani ložiská v čape páčky.
Samozrejmosťou je však nastavenie vzdialenosti páčky od rajdov aj jej ľahká integrácia s ostatnými výrobkami koncernu – radením SRAM či diaľkovým ovládaním odpruženia a sedloviek Rock Shox..
Písmenko „E“ prináleží opačnému koncu brzdy. Tu namiesto strmeňa Guide nájdete ten zo zjazdových bŕzd Code dávno vyradených z ponuky. Vyznačuje sa naozaj dlhými platničkami, pre ktoré je nastavenie bez šúchania o niečo náročnejšie.
Už od výroby v ňom však nájdete sintrované platničky, ktoré razantne hryzú do kotúča bez ohľadu na to, či je vonku 30 stupňov a prašno alebo nula a sychravo. Preto vám odporúčame začínať na nich opatrne a dobre ich zabehnúť. My sme sa už párkrát poučili, keď nás biky, na ktorých boli Guide RE osadené, takmer prehodili cez rajdy hneď v prvej zákrute.
Všetok ten výkon by však bol nanič, keby sa nedal dávkovať. A práve to je najsilnejšia stránka bŕzd SRAM. Netrvá dlho naučiť sa pracovať s obrovskou brzdnou silou pod prstami. Výkon je vždy konzistentný aj na tých najdlhších zjazdoch a napriek robustnému výzoru strmeňa nie je najhoršia ani hmotnosť.
Ani na jednom z mnohých testovaných kusov sme nemali žiadny problém. Nakoniec je tu už len cena – ak si odmyslíme výborný, no zbytočne predražený kotúč, za takéto výkonné a spoľahlivo fungujúce brzdy to vôbec nie je veľa.
Hmotnosť 461 g
Vaše komentáre