Specialized predstavuje nový Roubaix s vylepšeným systémom odpruženia
Specialized predstavil úplne nový model cestného bicykla Roubaix, ktorý sa posúva z endurance kategórie na profesionálny pretekársky bicykel na klasiky v náročnom teréne.
Model Roubaix predstavil Specialized už v roku 2004 a odvtedy nazbieral už šesť výhier na klasike Paríž-Roubaix, ktorej meno bicykel právoplatne nesie. Minulý rok vyhral známu klasiku na Roubaix Peter Sagan a už v nedeľu 14. apríla sa o to pokúsi znova.
Roubaix je bicykel, ktorý má zniesť toho skutočne veľa a je určený aj do rozbitého terénu či na dlhú jazdu po „mačacích hlavách“ – dlaždiciach, ktoré sú signifikantné práve pre Paríž-Roubaix.
Predošlá verzia Roubaix populárna nebola
Posledná generácia Roubaix bola veľmi úspešná, no vždy bola považovaná za športový špeciál, ktorý však nebol úplne ideálnym univerzálom pre profesionálov, ale ani amatérov.
Roubaix sa vyznačoval pohodlím vďaka technológii odpruženia riadidiel Future Shock, ktoré je umiestnené v hlavovom zložení. Predošlý model mal vysokú hlavovú trubku a spolu s odpružením Future Shock vyzeral trochu neprirodzene.
Pre Specialized to muselo byť trochu frustrujúce, aj keď išlo o úspešný model na pretekoch aj v predaji, nikdy sa netešil takej popularite a vážnosti ako Tarmac alebo Venge.
Nový Roubaix prichádza v najnovšej verzii s vylepšeným odpružením Future Shock 2.0, ktorú už vyskúšali na gravel modeli Diverge. Práve pri rozhodovaní zákazníkov medzi modelmi Roubaix a Diverge, sa často prikláňali ku gravel modelu, a tak sa Specialized rozhodol vylepšiť Roubaix o technológie z Diverge-u.
Čo je nové na Specialized Roubaix 2020?
Už pri pohľade na rám nového Roubaix je vidno, že sa vracia na pretekárske trate. Dizajn a geometriu rámu si vzal Roubaix od jeho skúsených pretekárskych kolegov Tarmac a Venge.
Rovnako, ako pri iných, aj Roubaix si prešiel dlhým testovaním vo veternom tuneli. Výsledkom je aerodynamickejší bicykel ako Tarmac SL6 s tvarovaním trubiek posledného modelu Venge. Nový Roubaix je vraj rovnako aerodynamický, ako prvý aero model Venge, čo je skutočne pozoruhodné u bicyklu, ktorého prioritou má byť pohodlie.
V porovnaní s predošlým modelom, nový Roubaix je podľa testov Specializedu na dĺžke 40 km o 14 sekúnd rýchlejší.
Rám
Rám S-Works je skonštruovaný z najkvalitnejšieho karbónu Fact11r, ktorý je navrstvený tak, aby poskytoval optimálnu tuhosť rámu tam, kde je to potrebné – v oblasti stredového zloženia a na hlavovej trubke, a zároveň si udržiava veľmi nízku hmotnosť – menej ako 900 gramov.
Nová flexibilná sedlovka
Nová sedlovka Pavé je prvou flexibilnou sedlovkou, ktorá je zároveň aerodynamická. Má rovnaký dizajn v tvare písmena „D“, ktorý využíva Tarmac. Na flexii tiež pridáva znížené upnutie sedlovky do sedlovej trubky rámu, vďaka čomu by mala byť pružnosť sedlovky vyvážená s odpužením Future Shox v prednej časti.
Geometria
Čo sa týka geometrie, nový Roubaix je skonštruovaný podľa vzoru Tarmacu a Venge s rovnakým uhlom hlavovej trubky 73,5° (u veľkosti 56). Od uvádzaných modelov sa však odlišuje celkovou výškou rámu, ktorý je vyšší (630mm v porovnaní 591mm na Tarmacu) a má kratší dosah (392mm v porovnaní 402mm na Tarmacu). Rázvor je pre väčšie pohodlie dlhší – 1014mm a väčšie pohodlie zabezpečujú tiež 33mm široké gumy.
Future Shock 2.0
Najväčším pokrokom u nového Roubaix je vynovený systém odpruženia riadidiel v hlavovom zložení – Future Shock 2.0, ktorý má nielen vylepšené pruženie, ale priubudlo aj nastavenie intenzity odpruženia.
Future Shock 2.0 poskytuje 20mm odpruženia, využíva nový systém s olejom, ktorý by mal kontrolovať súčasne kompresiu a odskok pre lepšiu kontrolu bicykla. Oproti predošlému systému by mal mať pri pružení tiež progresívnejší chod.
Nastavenie pruženia Future Shock 2.0 je umiestnené na vrchu hlavového zloženia, nad predstavcom, a viete ním nastaviť tvrdosť odpruženia. Nedá sa síce uzamknúť úplne, ale pri nastavení na najtvrdšie odpruženie sa stláča iba minimálne.
Systém Future Shock je servisovateľný rovnako ako predchodca. Nižšie modely Roubaix však majú nižšiu verziu Future Shock 1.5, v ktorej chýba nastavovanie tuhosti odpruženia a tiež nie je možné upraviť resp. pridať systém nastavovania tuhosti u verzie 1.5. Vymeniť možno vnútornú pružinu v závislosti od váhy jazdca.
Špeciálny predstavec, ktorý je súčasťou Future Shock 2.0, je ľahší, dizajnovo jednoduchší a nevyžaduje si ďalšie podložky, ako jeho predchodca. Dizajnom si berie príklad z predstacu modelu Venge a je tiež kompatibilný s viacerými doplnkami ako napríklad integrovaný držiak na GPS.
Váha opäť klesla
Váha nového Roubaix je šialene nízka na to, čo všetko má tento bicykel zvládnuť. Bicykel veľkosti 58 cm s radením SRAM eTap AXS Disc s meračom výkonu, pedálmi Shimano 105, dvomi držiakmi na flľašky a cyklopočítačom Garmin Edge 1030 váži iba 8 kg.
Dajte dole príslušenstvo a dostanete sa na hodnotu 7,5 kg. A to je skutočne veľmi príjemná váha na bicykel vybavený odpružením. Nižšie modely Roubaix, ktorých rám je z karbónu Fact10r a majú pruženie Future Shock 1.5 vážia iba o 115 g viac.
Rovnaký bicykel pre dámy aj pánov
Jednou z veľkých noviniek nového Roubaix je jeho rodová neutrálnosť, takže tento bicykel nie je už v dámskej a pánskej verzii, ale jeden rám je pre všetkých.
Znamená to, že Specialized končí s výrobou dámskeho modelu Ruby, čo je paradoxom, keďže práve Ruby je najpredávanejším dámskym bicyklom spomedzi všetkých značiek.
Specialized absolvoval viac ako 25-tisíc testov fittingu na mužoch i ženách a tvrdí, že nezistili žiadny zásadný rozdiel medzi tým, ako sedí bicykel mužom a ženám.
Roubaix má vo výbave veľmi populárne sedlo Power saddle, ktoré bolo pôvodne vyvinuté pre dámy, ale našlo si obľubu u všetkých.
Keďže ide o bicykel pre cyklistky aj cyklistov, znamená to rozšírenie ponuky veľkostí rámov, od najmenšieho 44cm až po veľký 61cm.
Viac informácií o novom Roubaix nájdete na webe www.specialized.com
Detaily a fotogaléria
Vaše komentáre