Predstavenie: CTM 2019
Scroll 29
Twentyninery boli pred pár rokmi veľkým hitom, a odporúčali sa najmä XC pretekárom pre ich schopnosť výborne udržiavať rýchlosť. Už o pár sezón však ustúpili ďalšej veľkej novinke – 27,5-palcovým kolesám, ktoré zdanlivo ponúkali ten najlepší kompromis. Tento rok však hlásia veľký návrat, keďže sa ukázalo, že lepšia priechodnosť terénom a zotrvačnosť sa hodí všade, kde sa jazdí tvrdo a rýchlo.
A ak vás zaujíma, či sa do rámu a vidlice vojdú aj kolesá v rozmere 27,5+, odpoveď je áno, hoci dokúpiť si ich budete musieť už niekde inde.
Ridge
Ridge predstavený pred dvoma rokmi spočiatku predstavoval alternatívu k 27,5-palcovému 140 mm modelu Rawer. Trailbike so zdvihom 130 mm vpredu a vzadu a 29-palcovými kolesami tak bol obľúbenou voľbou ľudí, čo chceli jednoducho full do lesa – či už na singletracky alebo maratóny.
Predstavec je kratší, rajdy širšie, pohon prišiel o jeden prevodník a vidlica sa vymenila za tuhšiu a schopnejšiu RockShox Revelation. Tak ako v prípade Scrollu, aj tu nájdete osadené kolesá DT Swiss E1900 so širšími ráfikmi a o niečo robustnejšie plášte WTB.
Aj obe nižšie verzie sa uberajú cestou širších ráfikov ako minulý rok s kolesami Sti od WTB. Tie sú tubeless compatible – stačí dokúpiť ventily a tesniace mlieko, a duše zahodiť s rozbehom do koša.
Switch
Elektrický mountainbike Switch poháňaný výborným motorom Shimano STePS E8000 slovenská značka predstavila už minulý rok v jednej uvádzacej verzii.
Brzdy, tie sú taktiež štvorpiestové, akurát namiesto Shimana tu nájdete kotúčovky Tektro Orion a vidlicu Suntour Aion. Zvyšok výbavy je však až na pár detailov veľmi podobný, rovnako ako zdvih 150 mm vpredu a 140 vzadu.
Ponuka sa pritom má čoskoro rozširovať aj o ďalšie elektrifikované hardtaily, mestské biky aj nové celoodpružené modely, ktoré už budú mať batériu plne integrovanú v ráme. Na tie si však budeme musieť ešte chvíľu počkať.
Mons
Značka CTM sa mnohým spája so zjazdovým (a v posledných rokoch aj enduro) tímom CTM Racing Team. Hlavnou zbraňou jazdcov je už dlhé roky zjazďák Mons, ktorý sa síce do nadchádzajúcej sezóny nemení, no do ponuky sa naspäť zaraďuje aj nižší model, ktorý uspokojí začínajúcich pretekárov – možno ako ďalší logický level, keď vyrastú z Raptora.
Pruženie vpredu zabezpečuje základný model Boxxera, no aj ten je tento rok vzduchový, a tak opäť ľahko nastaviteľný podľa preferencií a hmotnosti jazdca.
Zvyšok výbavy tvorí tradične RaceFace v oblasti kokpitu, a WTB pod bicyklom a zadkom. Základný Mons by tak mal byť napriek nižšej cene plne pripravený na pretekársku sezónu.
Koyuk
Gravelbiky sú jedným z najvýraznejším trendov nadchádzajúcej sezóny, ktorý približuje cestnú a horskú cyklistiku bližšie než kedykoľvek predtým. Reagujú naň aj slovenské značky. CTM prichádza s dvoma modelmi nazvanými podľa aljašského mesta Koyuk 1.0 a 2.0.
Ak vás naopak oslovuje trend bikepackingu a dobrodružných výjazdov, na vidlici aj zadnej stavbe nájdete návarky na blatníky a nosiče.
Vyššia z dvoch špecifikácii je osadená zdvihnutými a do vonka smerujúcimi rajdami, ktoré prirodzenejšie padnú do rúk človeku zvyknutému kmásať bicykel za 800 mm Renthaly.
Raptor
Model Raptor je v stálicou v ponuke, aj v srdiečku mnohých zjazdárov na Slovensku, ktorí na tomto jednoduchom hardtaile začínali. Dodnes ide o obľúbenú voľbu deciek, čo chcú začať na biku jazdiť trochu tvrdšie a brigádami toho nezarobili až tak veľa.
Nie je radikálne zjazdovo dlhý, ani výrazne streetovo krátky – jednoducho taký, aby sa na ňom začiatočníci cítili ako doma a mohli sa slobodne rozhodnúť, akou cestou sa v bikovej kariére uberať.
Dirtking
Dirtový (pochopiteľne) a streetový model Dirtking sa síce na budúcu sezónu nijak výrazne nemení, no už tradične ide o jeden z najkrajších bikov v ponuke, a tak sme ho napriek tomu odfotili.
Metric
Nová generácia mestských bikov Metric má dizajn, ktorý bude ladiť k obleku aj kérkam. Black-on-black bicykel na fotkách je len jednou z troch ponúkaných verzií.
Kým urban model má nastaviteľný predstavec, pohodlnejšie sedlo a hladšie plášte, all-terrain verzia už volí o niečo športovejšiu jazdeckú pozíciu a plášte WTB Riddler s výraznejším dezénom.
V srdci bicykla je nový motor Shimano STePS E6000 a batéria sa presunula zo zadného nosiča a takmer celá zapadla do spodnej rámovej trubky.
Vaše komentáre