Test: Dámsky Trek Fuel EX 8.0
Plusy: Citlivé odpruženie; Progresívna trailová geometria; Veľkosť kolies podľa veľkosti rámu
Mínusy: Ťažký; Menej tuhé kolesá
Na zdvih 130 mm má celkom progresívnu geometriu zameranú na náročnejšie traily. Hlavový uhol je relatívne položený so 67,7 stupňami a sedlový vyšší o 7 stupňov zase celkom strmý. Pridajte veľké 29-palcové kolesá a už na prvý pohľad máte pred sebou pri jazde ešte pekný kus bicykla.
Na zjazdoch je táto vlastnosť na nezaplatenie. V prudkých zákrutách či na pomalých technických výšľapoch už pomenej. Vždy však ide o kompromis.
Veľké 29-palcové kolesá však dostanete, len ak nesiahnete po dvoch najmenších 14- a 15,5-palcových veľkostiach. Tie sú vybavené menším 27,5-palcovým priemerom. Trek totiž verí, že veľké kolesá na malom ráme zhoršujú ovládanie. Rám je rovnaký ako na mužskom modeli Fuel EX, no pre dámy sú tu špecifické kontaktné body.
Rám tiež má najdlhší reach (ovplyvňuje vzdialenosť kokpitu pri postavení sa zo sedla) spomedzi všetkých v tomto teste. Hodnota 434 mm skombinovaná s krátkym 35 mm predstavcom pomáha udržať rýchlu odozvu ovládania. Niektoré naše testerky si na biku pripadali až príliš natiahnuté.
Ak však máte s inými bicyklami skôr opačný problém, práve ste našli ten svoj. Dlhší reach zlepšuje stabilitu bicykla pri rýchlej jazde a v náročnom teréne.
Rám s úplne rovnou spodnou rámovou rúrkou je citeľne veľmi tuhý, a tak ešte viac upozorňuje na mierny nedostatok tuhosti kolies Bontrager Duster Elite. Hoci široké náboje Boost dokázali tuhosť 29-palcových kolies výrazne zvýšiť, tvrdé riderky mierne krútenie v prudkých zákrutách a v náročnom teréne pocítia.
Plášte Bontrager XR3 Expert až tak dobre v mokrom teréne nedržia, no na suchu sú rýchle a zábavné. S lacnejšou konštrukciou Expert však v rozbitých sekciách pôsobia trochu tvrdo.
Pohon Deore XT 2 x 11 ponúka obrovský rozsah prevodov. Tie sa hodia na to, aby ste dostali celkom vysokú, 14,5-kilovú hmotnosť do kopca. Veľké kolesá si už poradia s prekážkami v ceste.
Samotný systém zadného odpruženia je vynikajúci. Systém ABP izoluje efekt brzdenia a šliapania na chod odpruženia, a tak aktívne požiera nerovnosti aj pri zatiahnutých brzdách z kopca. Lacnejšia verzia tlmiča však nechodí až tak citlivo a ľahko a prechod z jedného módu tlmiča Re:Aktiv do druhého sprevádza citeľné cuknutie.
Vidlica Rhythm 34 mu však sekunduje bravúrne. Chodí hladko a kontrolovane a vôbec nie tak, ako by možno mala vidlica zo spodného konca ponuky Fox.
Čím viac tomuto biku dáte, tým viac vám vráti späť. Rozbehnúť túto masu nie je zadarmo, no ak zatlačíte do pedálov, odmenou vám bude bike, ktorý prepláva ponad rozbitý terén a poletí dolu zjazdami.
Viac informácií na webe www.bajkula.sk
Vaše komentáre