Test: Riadidlá Spank Spike 800 Vibrocore
Verdikt: Či už preferujete tuhšie alebo poddajnejšie riadidlá, precízne ovládanie a tichá, tlmená jazda riadidiel Spank je výnimočná.
Plusy: Priamy, no utlmený pocit, redukcia vibrácií a únavy
Mínusy: Váha
Kúpte ak: Ak chcete precízne ovládanie, no nie za cenu priveľmi tuhého kokpitu
Spike 800 Race Vibrocore
- Váha: 356 g
- Priemer 31,8 mm
- Šírka: 800 mm
- Zdvih: 15 mm
- Prehnutie dozadu: 8 °
- Prehnutie navrch: 4 °
- 3 farebné varianty
Jazda
Možno sme cynici, no väčšinou ohŕňame nos nad odvážnymi tvrdeniami ako “unikátna inovácia”, “revolučná technológia” a podobne. V tom lepšom prípade sa ukáže, že ide o evolučné vylepšenie aké by človek u novej generácie produktu očakával.
Avšak aj tí najpochybovačnejší z našich jazdcov cítili pozitívny rozdiel pri jazde na riadidlách Spank Vibrocore, čo ich posúva na vrchol zoznamu našich obľúbených produktov. Nenadarmo na týchto riadidlách jazdia dva vrcholové tímy svetového poháru v zjazde, vrátane tento rok výnimočne úspešného francúzskeho jazdca, Amaury Pierrona.
Relatívne ploché a priemerne zahnuté, tieto riadidlá svojim neutrálnym tvarom padnú do ruky väčšine jazdcov hneď na prvý krát. Nastavenie uľahčujú aj značky pre správne narotovanie riadidiel na predstavci. Prvé pocity pri jazde sú najme tuhosť, precízna odozva a presné udržiavanie zvolenej stopy predným kolesom.
Amaury Pierron jazdí tiež Spike 800 Vibrocore:
https://www.instagram.com/p/Bkd6uuRnU1s/?taken-by=spankbikes
Popri testovaní a porovnávaní s inými riadidlami si jazdci všimli, že jazda je pokojnejšia a je jednoduchšie udržať predok bicykla prilepený k zemi. Navyše toto bolo pozorovateľné už na ľahkých trailoch. Keď sa pustíte dolu skalnatými traťami plnými dropov, rozdiel sa ešte viac prehĺbi a pri dlhých alebo opakovaných jazdách cítite ako sa vaše ruky sa tak unavujú menej.
To preto, že Spank Spike Vibrocore sú vyplnené biorozložiteľnou penou, ktorá vstrebáva otrasy a riadidlá sú tak pocitovo tuhšie. To zase umožní použitie tenších stien trubky a zachovanie tradičného priemeru 31,8 mm namiesto moderného 35 mm.
Hliník teda dokáže pracovať pod rukami jazdca tiež a v kombinácii s penou doručiť kontrolovanú a pohodlnú jazdu ako tie najlepšie navrhnuté karbónové riadidlá, no za polovičnú cenu.
Jedinou nevýhodou je, že pena pridáva 30g váhy oproti štandardným Spank Spike riadidlám. Osobne si myslíme, že 30g je úplne zanedbateľných oproti pohodliu a ovládateľnosti, ktoré prinášajú.
Vaše komentáre