Nový S-Works Venge je ešte ľahší, tuhší a rýchlejší
Ak by bol viac aero, musel by byť ťažší.Ak by bol ľahší, bol by menej aero,“ hovorí Specialized o svojom novom modeli S-Works Venge. Nový aero bike s diskovými brzdami sa bude jazdiť na Tour de France a mali by sa na ňom ukázať jazdci tímu Bora Hansgrohe vrátane Petra Sagana či pretekári z tímu Quick-Step.
Na vývoji spolupracovali inžinieri s jazdcami pro-tour, takže aj s Petrom Saganom. Sagan aj ďalší profesionálni jazdci mali vlastne iba jednu požiadavku. Chceli bicykel, ktorý bude univerzálnejší, použiteľný na viac pretekov a budú tak môcť jazdiť jeden bicykel väčšinu sezóny.
Nový Venge je o 60g ľahší ako jeho predchodca Venge ViAS a vo veľkosti 56cm sa dostáva na hodnotu 7,1kg. Váha samotného rámu je 960g a vidlica váži 385g, rám ViAS-u vážil 1200g a vidlica 410g. Dokonca aj predstavec a riadidlá išli dole s celkovou váhou na 440g z predošlých 547g.
Tretia generácia najlepšieho aero cesťáku od Specialized má hydrauliku, elektronické radenie Di2, má vstavaný power meter a aero kokpit, ktorý je jednoducho nastaviteľný. Venge má teraz priestor pre plášte so šírkou až 32 mm, takže by mohol byť skutočne pre pretekárov vhodný ako univerzálny bicykel na veľa pretekov.
Okrem toho, že sa znížila váha, upravili sa profily trubiek, zmenila sa aj geometria takým spôsobom, aby bol bicykel tuhší a ešte lepšie akceleroval pri šprintoch. Hlavová trubka je kratšia, vidlica dlhšia, BB-drop, teda výška stredu od zeme sa zmenšila a dĺžka sedlovej trubky sa zväčšila. Tieto a ďalšie mini zmeny by mali robiť z nového Venge hlavne tuhší bicykel.
Okrem všetkých novieniek a vychytávok je nový Venge jednoducho vizuálne dokonalý. Čierny minimalistický dizajn s nápisom S-Woks bez zbytočných pásikov, čiarok či bodiek, doplnený o skinwall gumy Turbo Cotton je jednoducho krásny.
Cena nového S-Woks Venge je 10 999 €.
Pri zemnách dizajnu trubiek sa inžinieri sústredili najmä na to, aby pridali aerodynamickosť do častí, kde je to najviac potrebné a zároveň pridali tuhosť na miestach, kde až tak na aero nezáleží. Znamená to, že na aero sa sústrerdili najmä u riadidiel, vidlice, hlavovej trubky, sedlovky a vrchných trubiek zadného trojuholníka, zatiaľ čo tuhosť pridávali v spodných trubkách rámu.
Predstavec a riadidlá si prešli zásadným redizajnom – sú viac aerodynamické, ľahké, no zároveň tuhšie.
Kokpit je úplne nový, ľahší a upravený tak, aby bol jednoducho nastaviteľný. Káble sú ľahko dostupné a integrované v spodnej časti predstavca.
Aby to nebol vyložene aero bike a pretekári ho mohli využívať na viac pretekov, v ráme a vidlici je priestor pre 32mm široké gumy.
Vaše komentáre