Test: Rock Machine Blizz 50-27+
Zábavný a pekný bike, ktorý má niekoľko citeľne lacných komponentov a nedostatočný rozsah veľkostí.
Dobré plášte na širokých ráfikoch a tuhých oskách Boost.
Kokpitv dobre zvolených rozmerochZábavné a netradičné jazdné vlastnosti
Lacno pôsobiaca a trochu krátka teleskopka
Slabšie brzdy bez delenej objímky
Veľkosti len pre nižších jazdcov
Moderný spiatočník
Hliníkový rám v peknej farebnej kombinácii má na „spiatočnícky“ bike niekoľko moderných vychytávok. Kabeláž je takmer výstostne vedená vnútrom rámu a vzadu aj vpredu nájdete široký rozmer nábojov Boost. Model 50 sedí v strede ponuky troch úrovní výbavy, no „zlatou strednou cestou“ ho nazvať nemôžeme. Vo výbave sme totiž hneď na úvod našli niekoľko slabších článkov. Blizz 50 narozdiel od lacnejšieho modelu dostal teleskopickú sedlovku, no produkt od FSA má celkom citeľnú vôľu do strán, hrkajúce diaľkové ovládanie pôsobí lacno a jej zdvih 100 mm je na hardtail, na ktorom musíte do veľkej miery odpružovať bicykel nohami jednoducho málo.
Nerozumeli sme si ani s brzdami od Shimana, ktoré v ponuke sedia ešte pod najlacnejšou sadou Deore. Zadná brzda na našom testováku potrebovala odvzdušniť a kvôli veľkým nedeleným objímkam sa nám ani nepodarilo na rajdoch dostať brzdové páčky a radenie SRAM tam, kde sme ich chceli. Nakoniec je tu vidlica Suntour Raidon, ktorá chodí relatívne hladko a progresívne. Nastavenie odskoku bez citeľných kliknutí však pripomína vykrádanie trezora a ak polohu čo i len o kúsok netrafíte, vidlica sa vysúva groteskne pomaly, alebo naopak strieľa.
Plusy fungujú
Hoci plášte so šírkou 2,8 palca nepatria na pomery plusových kolies k tým najširším, výrazne pomáhajú upokojiť zadok bicykla a kolená či členky netrpia ani zďaleka tak, ako by sa na hardtail patrilo. Gumy obuté na širokých ráfikoch dokážu odtlmiť až prekvapivé množstvo nárazov. Plášte samotné sú zvolené dobre, a hoci by sme lacnú verziu Performance vo väčšine prípadov s istotou najradšej hodili do koša, v širokom rozmere držia na suchom podklade až prekvapivo dobre. Jedenásťrýchlostný pohon s jednopílou vpredu pozostáva z najlacnejšej sady od SRAM-u, no radí spoľahlivo a napriek absencii napináku a faktu, že ide o hardtail, sa nám nepodarilo reťaz z prevodínka RaceFace zhodiť ani raz.
Rám je dostupný v troch veľkostiach, no aj v tej najväčšej je vhodný skôr pre jazdcov stredného vzrastu do 180 cm. Bike má krátky reach a po postavení zo sedla pôsobí veľmi kompaktne. Tu samozrejme záleží od osobných preferencií a Blizz patrí určite do kategórie obratnejších než stabilnejších. Vďaka tomu je veľká zábava skákať s ním, odrážať sa z každej nerovnosti, či posielať ho do manuálu.
Radšej za viac
Rock Machine Blizz je zábavný bicykel, ktorý sa hodí ako druhý či tretí kúsok v garáži, ktorý vyberiete keď máte chuť zažiť staré známe traily trochu inak. Plnohodnotnou náhradou za celoodpružený trailbike nie je, no poskytuje dobrú alternatívu ako sa pozrieť do náročnejšieho terénu než došetríte na fullík. V tejto úrovni výbavy na ňom však nájdete až príliš veľa cenových kompromisov. Model Blizz 70 za 1799 € vymieňa všetky komponenty spomínané v negatívnom svetle za lepšie a overené a vyzerá ako podstatne lepšia investícia.
Rám:Alu 6061.T6 Multibutted Vidlica: SR Suntour Raidon 34 LO R 120 mm Pohon: prehadzovač SRAM NX 11-rýchlostný, radenie SRAM NX, kľuky RaceFace Ride Boost 32z Kolesá: ráfiky DB-X40, náboje ONE KT CL Boost, plášte Schwalbe Nobby Nic Performance 2,8″ Brzdy: Simano BR-M396 (180/180) Rajdy/Predstavec: RaceFace Ride 35 760 mm/Zoom Alloy 50 mm Sedlovka/Sedlo: FSA 100 mm/RM Peak Race Hmotnosť: 13,5 kg (18″, bez pedálov)