Trek predstavil nový ľahší hardtail Procaliber s veľkou dierou v ráme pohodlnejšiu jazdu
Najnovší model horského bicykla Procaliber od Treku prichádza s novým systémom pruženia, ktorý je založený na veľkom otvore v hornej trubke rámu.
Systém odpruženia nazvali IsoBow a nahrádza doterajší dizajn IsoSpeed, pričom Trek tvrdí, že je konštrukčne menej komplikovaný, čo im umožnilo ušetriť na hmotnosti.
V iných oblastiach sa nový Procaliber prispôsobuje trendom v horskej cyklistike, so zväčšením zdvihu vidlice zo 100 mm na 120 mm a agresívnejšou geometriou rámu.
„Nový Procaliber bol navrhnutý pre široké spektrum jazdcov – od nadšencov drsnejšej jazdy na nespevnených až po pretekárov Svetového pohára v cross-country,“ píše Trek.
Nový Procaliber má karbónový rám a je dostupný v troch špecifikáciách. Najlacnejšia verzia Procaliber 9.5 stojí 1999 eur, stredný model 9.6 stojí 2499 eur a v najvyššej výbave zaň zaplatíte 4499 eur. K dispozícii je aj samotný rám za 1499 eur.
Trek Procaliber 9.7 s radením SRAM GX Eagle AXS, vidlicou RockShox SID, a karbónovými kolesami Bontrager Kovee Elite 30 váži vo veľkosti M 10,58 kg.
Systém pruženia rámu IsoBow
Trek tvrdí, že nový dizajn pruženia rámu IsoBow je jednoduchší a umožňuje celkovú nižšiu hmotnosť v porovnaní so systémom IsoSpeed, ktorý nahrádza. Podľa testov s ich pretekármi, nie je cítiť žiadny rozdiel v pružnosti medzi týmito dvoma systémami.
Nový dizajn využíva pružnosť zadnej stavby na vyhladzovanie nerovností terénu.
Sedlové vzpery sú predĺžené až za sedlovú trubku, čo im umožňuje ohýbať sa a rozptyľovať vibrácie.
Podobný systém je použitý aj pri modeli Lapierre Prorace CF 9.9, ktorý pripomína Triple Triangle Design od GT.
Systém IsoBow je dostupný len na karbónových modeloch Procaliber.
Nový rám Procaliberu je v priemere o 150 g ľahší ako predchádzajúca generácia, bez ohľadu na veľkosť rámu.
Viac zdvihu aj priestoru pre širšie plášte
Nový Procaliber má odpruženú vidlicu s väčším 120 mm zdvihom, čo je v súlade s konkurenčnými cross-country hardtailmi, ktoré v posledných rokoch zvýšili zdvih odpruženia.
Nový Procaliber tiež môže používať širšie horské plášte s maximálnou šírkou 2,4 palca.
V prednom trojuholníku rámu je miesto pre dve fľaše, čo by malo stačiť na dlhšie jazdy alebo maratóny.
Trek síce nevybavil bicykel žiadnym úložným priestorom v ráme, ale na spodnej strane vrchnej rámovej trubky sú montážne body, na ktoré sa dá uchytiť menšia taška.
Moderná XC geometria
Trek tiež u tretej generácie Procaliberu modernizoval geometriu. Uhol hlavovej trubky má 67 stupňov, čo je výrazne menej ako 68,8 stupňa u predchádzajúceho modelu.
Efektívny uhol sedlovej trubky bol tiež zvýšený na 74,3 stupňa zo 73,8 stupňa, aby sa udržala efektívna pozícia pri šliapaní.
Dĺžka dosahu (reach) sa tiež zvýšila o 10 mm na 460 mm pri veľkosti rámu L.
Trek tvrdí, že všetky tieto zmeny vedú k bicyklu „s lepším ovládaním a vyššou sebadôverou jazdca, čo by malo prispieť k zvýšeniu rýchlosti“.
Modely, špecifikácie a ceny
Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
- Rám: Karbón OCLV Mountain
- Vidlica: RockShox SID, 120mm
- Radenie: SRAM GX Eagle AXS, T-Type
- Brzdy: SRAM Level Bronze
- Kolesá: Bontrager Kovee Elite 30, OCLV Mountain Carbon
- Plášte: Bontrager Sainte-Anne RSL XR, 29 × 2,40
- Hmotnosť: 10,58 kg (M)
- Cena: 4 499 eur
Trek Procaliber 9.6 Gen 3
- Rám: Karbón OCLV Mountain
- Vidlica: RockShox Reba RL, 120mm
- Radenie: Shimano XT M8100
- Brzdy: Shimano MT500
- Kolesá: hliníkové Bontrager Kovee Comp 25
- Plášte: Bontrager Sainte-Anne Pro XR, 29 × 2,40
- Hmotnosť: 11,08 kg (M)
- Cena: 2 499 eur
Trek Procaliber 9.5 Gen 3
- Rám: Karbón OCLV Mountain
- Vidlica: RockShox Judy GOLD, 120mm
- Radenie: Shimano Deore M6100
- Brzdy: Shimano MT200
- Kolesá: hliníkové Bontrager Kovee
- Plášte: Bontrager Sainte-Anne Pro XR, 29 × 2,40
- Hmotnosť: 12,13 kg
- Cena: 1 999 eur