Trek predstavil gravelový pretekársky špeciál Checkmate a upravený Checkpoint (detaily, špecifikácie, ceny)
Trek predstavil úplne nový gravelový pretekársky bicykel Checkmate SLR a popritom uviedli aj model Checkpoint SL s menšími úpravami, ktorý je všestrannejšou možnosťou v gravelovom segmente.
Gravelový pretekársky Checkmate SLR má priestor pre plášte so šírkou 45 mm. Rám vychádza z nedávno revidovaného cestného pretekárskeho modelu Trek Madone SLR Gen 8, ale s pridanou praktickosťou pre jazdu na nespevnených cestách vďaka použitiu systému odpruženia IsoSpeed a integrovaným držiakom na rámové tašky.
Tretia generácia Checkpoint SL posúva veci ešte o krok ďalej s integrovaným úložným priestorom v spodnej trubke a štedrejšou 50 mm vôľou pre gravelové pneumatiky.
Trek má v ponuke len dva modely Checkmate, pričom lacnejšia verzia Checkmate SLR 7 AXS stojí 8 999 eur a model SLR 9 AXS s najlepšou špecifikáciou stojí 10 999 eur.
Checkpoint SL sa začína na dostupnejších 3 999 eur za Checkpoint SL 5 AXS, stredný model SL 6 stojí 4 599 eur a najvyšší model SL7 má cenovku 6 499 eur.
Detaily rámu Trek Checkmate SLR
Trek považuje svoj nový Checkmate SLR za svoj prvý gravelový pretekársky bicykel, pričom značka hovorí, že je určený pre „gravelových jazdcov so snahou o čo najvyššiu rýchlosť“.
Trek rvrdí, že špičkový model Checkmate SLR 9 AXS je o 5 minút a 54 sekúnd rýchlejší ako model Checkpoint SLR na trati Unbound 200 alebo o 38 sekúnd za hodinu rýchlejší s priemerným výkonom jazdca 200 wattov.
Značka to pripisuje predovšetkým novým tvarom rúrok „Full System Foil“, ktoré použili aj na nedávno predstavenom Madone. Trubky sú síce širšie, ale systém je navrhnutý tak, aby optimalizoval prúdenie vzduchu cez celý bicykel a jazdca, a nie na optimalizáciu jednotlivých oblastí bicykla.
O ďalšej aerodynamickej výhode sa hovorí, že prichádza cez jednodielny kokpit Aero RSL Checkmate, identický s tým, ktorý nájdete na Madone.
Takto sú brzdové hadice (a prípadne káble Shimano Di2) úplne skryté v kokpite, hlavovom zložení a ráme. Riadidlá majú o 3 cm užšiu vrchnú časť ako spodnú, o čom Trek tvrdí, že je aerodynamicky efektívnejšie a premieta sa to aj do lepšie ovládateľnej jazdnej polohy.
Checkmate SLR je skonštruovaný z uhlíkových vlákien Treku série 800 OCLV, ktoré boli karbónom najvyššej úrovne značky predtým, ako predstavili 900 OCLV pre najnovší Madone. Trek uvádza hmotnosť rámu 1 223 g pre lakovanú veľkosť M/L (približne ekvivalentná veľkosti 56 cm) a 415 g pre nalakovanú vidlicu.
Má priestor pre 45 mm pneumatiky, čo je identické s predchádzajúcim Checkpointom SLR. Táto hodnota klesá na 38 mm s blatníkmi, pre ktoré sú na vidlici a ráme skryté montážne body.
Bicykel využíva technológiu odpruženia Trek IsoSpeed pre „vyhladenie“ nerovností. Tento konkrétny variant je fixný – na starších modeloch Treku bol priestor na úpravu.
Trek sa vrátil k pevnému variantu z modelu Domane SLR / SL štvrtej generácie, pretože zistil, že väčšina spotrebiteľov nerobila úpravy a pridávalo to zbytočnú zložitosť v konštrukcii a údržbe.
Na ráme sú tiež integrované držiaky na rámové tašky, optimalizované špeciálne pre tašku Bontrager Adventure Top Tube na vrchnej trubke, a tašky sa dajú upevniť tiež do vnútra predného trojuholníku.
Rám bol tiež optimalizovaný aj na uchytenie väčších fliaš na vodu – bez tašiek sa do všetkých veľkostí rámu od M a vyššie zmestia tri fľaše s objemom 769 ml.
Checkmate SLR využíva pätku SRAM UDH , čo otvára kompatibilitu s novou 13-rýchlostnou sadou SRAM Red XPLR AXS.
Trek naďalej používa štandardnú konzolu stredového zloženia so závitom T47 so šírkou 85,5 mm. Checkmate SLR však nie je kompatibilný s teleskopickými sedlovkami.
Geometria Trek Checkmate SLR
Checkmate využíva to, čo Trek nazýva ako svoju novú geometriu „Gravel Race“, ktorá ponúka nižšiu a agresívnejšiu jazdeckú polohu s kratším dosahom ako u modelu Checkpoint SLR.
Podľa Treku to jazdca udrží „ukrytým pred vetrom, aby ste mohli v deň pretekov preletieť okolo konkurencie a udržať si istotu a kontrolu aj na tých najdrsnejších štrkových úsekoch“.
Bicykle sú dostupné v šiestich veľkostiach – XS, S, M, ML, L a XL.
Modely a špecifikácie Trek Checkmate SLR
Okrem dvoch modelov uvedených nižšie, bude Checkmate SLR dostupný aj ako samostatný rám.
Trek Checkmate SLR je k dispozícii aj prostredníctvom programu prispôsobenia Trek Project One.
Trek Checkmate SLR 9 AXS
- Rám: 800 OCLV karbón
- Radenie: SRAM Red XPLR AXS s meračom výkonu
- Kolesá: Bontrager Aeolus RSL 37V
- Plášte: Bontrager Girona RSL GR, 700c x 38 mm
- Cena: 10 999 eur
Trek Checkmate SLR 7 AXS
- Rám: 800 OCLV karbón
- Radenie: SRAM Force AXS s meračom výkonu
- Kolesá: Bontrager Aeolus Pro 3V
- Plášte: Bontrager GR1 Team Issue, 700c x 40 mm
- Cena: 8 999 eur
Detaily rámu Trek Checkpoint SL
Trek popisuje Checkpoint SL tretej generácie ako vyrobený pre „ešte viac pohodlia, integrovaného úložiska a ďalších možností“ v porovnaní s predchádzajúcim Checkpoint SL.
Je skonštruovaný z uhlíkových vlákien OCLV strednej triedy 500, má priestor pre pneumatiky až do 50 mm a rovnako ako Checkmate je vybavený pevnou spojkou odpruženia IsoSpeed.
Trek tvrdí, že M/L lakovaný rám váži 1 385 g, s vidlicou, ktorá váži 536 g.
Na rozdiel od modelu Checkmate SLR má Checkpoint SL špeciálny úložný priestor v spodnej rámovej trubke. V porovnaní so starým má väčší vnútorný objem, väčšie dvierka uľahčujúce obsluhu a nové vrecko BITS.
U nového Checkpointu zvolili dvojdielne riadidlá a predstavec, ale káble a hadice sú stále vedené cez horné ložisko hlavovej súpravy, odkiaľ vchádzajú do rámu.
Checkpoint SL je kompatibilný s mechanickými sadami radenia, ako aj s teleskopickými sedlovkami a gravelovými odpruženými vidlicami až do zdvihu 40 mm, s výnimkou veľkosti XS – ktorá odpruženú vidlicu neznesie.
Bicykel si zachováva všetky montážne body pre tašky a fľaše vo vnútornom trojuholníku, pod držiaky na fľaše na spodnú trubku, držiaky na hornej trubke a úchyty na blatníky, s pridaním držiakov na predný nosič na novom modeli.
Rovnako ako Checkmate SLR, aj Checkpoint SL je teraz optimalizovaný na uloženie väčších fliaš s vodou, keď sú na rám namontované tašky Bontrager Adventure Half Framebag alebo Adventure Triangle Bag. Napríklad veľkosť rámu M/L je schopná pojať dve fľaše s vodou s objemom 769 ml a zároveň používať tašku Adventure Frame s objemom 2,6 l.
Využíva tiež patku SRAM UDH a štandardnú stredovú konzolu T47; 85,5 mm.
Geometria Trek Checkpoint
Checkpoint SL Gen 3 využíva to, čo Trek nazýva ako svoju novú geometriu „Gravel Endurance“, ktorá spája kratší a vyšší dosah (v porovnaní so starým Checkpoint SL) „pre pohodlnejšiu celodennú jazdu“.
V porovnaní s ekvivalentným M/L Checkmate je dosah SL Checkpointu o 2 mm kratší a ráme je o 17 mm vyšší.
Modely a špecifikácie Trek Checkpoint SL
Trek Checkpoint SL 7 AXS
- Rám: 500 OCLV karbón
- Radenie: SRAM Force XPLR AXS
- Kolesá: Bontrager Aeolus Elite 35
- Plášte: Bontrager Girona RSL, 700c x 42 mm
- Cena: 6 499 eur
Trek Checkpoint SL6 AXS
- Rám: 500 OCLV karbón
- Radenie: SRAM Rival XPLR eTap AXS
- Kolesá: Bontrager Paradigm Comp 25
- Plášte: Bontrager Girona RSL, 700c x 42 mm
- Cena: 4 599 eur
Trek Checkpoint SL5 AXS
- Rám: 500 OCLV karbón
- Radenie: SRAM Apex XPLR AXS
- Kolesá: Bontrager Paradigm SL
- Plášte: Bontrager Girona RSL, 700c x 42 mm
- Cena: 3 999 eur