Test: CTM Scroll Xpert
Slovenská značka CTM je na našom trhu etablovaná už dlho a za ten čas si na svoju stranu naklonila množstvo priaznivcov.
Továrenský tím CTM jazdí na modeli Scroll tie najnáročnejšie enduro preteky na Slovensku, ale aj v zahraničí, a tak je jasné, že ide o kvalitný bicykel.
Ako sa správa v teréne, kde sú jeho silné stránky a, naopak, v čom sú slabiny?
Rám
Xpert je druhým najvyšším modelom z radu Scroll. Ide o vysokozdvihové enduro určené do tých najextrémnejších podmienok, čomu zodpovedá geometria, ale aj zdvihy bicykla.
Rám je hliníkový a vzadu poskytuje 155 mm zdvihu, vpredu je to ešte o čosi viac, konkrétne 160 mm.
Bicykel je postavený na 29-palcových kolesách, pretože jeho ambíciou je jazdiť rýchlo a odvaľovať cez nerovnosti, čo to dá.
Čo sa týka geometrie, tá je moderná a uhol hlavovej trubky je 64,5 stupňa, uhol sedlovej trubky je 75 stupňov. Zaujímavú hodnotu má parameter reach alebo dosah, vo veľkosti M je to 470 mm, pri veľkosti L o 20 mm viac. Rázvor kolies je vo veľkosti M 1258 mm.
Komponenty
Za cenu 2 399 € dostanete solídnu výbavu, ktorá vás nesklame.
Vpredu sa nachádza vidlica RockShox ZEB Base Rush RC. Zadný zdvih obsluhuje tlmič RockShox Deluxe Select +.
Pohon je od spoločnosti Shimano, konkrétne je to prehadzovač Shimano SLX, ktorý spolupracuje s radením Shimano Deore, kazetou Deore s rozsahom 10 – 51 zubov, s kľukami Deore s dĺžkou 170 mm a prevodníkom s 32 zubami.
Kolesá sú vypletené na ráfikoch WTB ST i29 TCS 2.0, s nábojmi Shimano TC500 a na nich sú obuté plášte WTB Vigilante s rozmerom 29 x 2,5 palca.
Kokpit je RaceFace Aeffect a teleskopická sedlovka je KS RAGEi.
Brzdný výkon dodávajú Shimano MT420.
Jazda
Scroll sme otestovali na domácich bratislavských trailoch v okolí Bieleho kríža a za pol dňa sme toho stihli odjazdiť naozaj dosť.
Hneď prvé, čo som si všimol a verím, že si všimnete aj vy, je fakt, že na bicykli sa výborne šliape do kopca. A to naozaj nepreháňam. Uhol sedlovej trubky v kombinácii s dlhším reachom robia zo šliapania radosť a to sa mi naozaj páčilo.
Na traily som sa teda dostával s ľahkosťou a nasledoval zjazd. Pozitívnym prekvapením pre mňa bola výborne fungujúca vidlica a aj keď nie je najvyššej triedy, svoju funkciu si plnila výborne a s prehľadom tlmila menšie nerovnosti, ale aj väčšie nárazy.
Zo zadného odpruženia som mal mierne tvrdší pocit. Takéto nastavenie by však mohlo vyhovovať pretekárom alebo jazdcom, ktorí obľubujú jednoduchšie traily, kde nechcú prísť o rýchlosť zbytočným pružením.
Napriek tvrdšiemu pocitu z pruženia sa mi tlmič podarilo dať až na doraz pri jednom zo stredne veľkých dropov s nie úplne najlepším dopadom.
Celkovo som však nemal problém jazdiť rýchlo a na hrane svojich možností. Sebavedomo som sa púšťal do všetkých prekážok, ktoré jazdím aj na svojom bicykli.
Brzdy si svoju úlohu plnili spoľahlivo, ale určitý priestor na upgrade tu zostáva. Pozitívne hodnotím voľbu plášťov.