Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024
Red Bull bol oficiálne potvrdený ako väčšinový vlastník a hlavný sponzor nemeckého WorldTour tímu Bora-Hansgrohe a značka energetického nápoja sa objaví na oblečení a výstroji tímu na už koncom júna Tour de France.
Red Bull-Bora-Hansgrohe bude mať v roku 2025 výrazne väčší rozpočet, pravdepodobne nakúpia lepších jazdcov, ale ženský tím neplánujú, pretože chcú tím rozvinúť ako dlhodobý projekt vyhrať Tour de France a stať sa najlepším tímom v športe.
„Dohoda je hotová. V posledných týždňoch sa urobilo veľa papierovačiek a teraz môžeme ísť naozaj dopredu,“ povedal tímový manažér Ralf Denk z Turína, zatiaľ čo sa jeho jazdci pripravovali na štart na Giro d’Italia.
Denk predal 51% podiel v správcovskej spoločnosti tímu za odhadovaných 10 miliónov eur, ale bol ponechaný, aby viedol vývoj tímu.
„Koncom januára sme dostali zelenú od protimonopolných úradov a v posledných týždňoch sme obchod dotiahli do konca.,“ povedal Denk.
„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele, ale Tour de France nie je jediným cieľom. Chceme byť značkou číslo jeden, najatraktívnejšou značkou v cyklistike. To je veľký cieľ celého projektu. Vieme, že to nemôžeme urobiť za pár týždňov, ale ide o dlhodobý prístup tohto projektu.“
Red Bull-Bora-Hansgrohe však bude mať dostatočný rozpočet na to, aby ich povýšil na status supertímu, na úroveň tímov UAE Team Emirates, Lidl-Trek, Ineos Grenadiers a Visma-Lease a Bike.