Unikli zábery nového SRAM Red AXS, podľa všetkého bude sada ľahšia a ergonomickejšia
Na sociálnej sieti X sa objavili uniknuté zábery tejto sady na bicykli Specialized a príspevok zverejnil užívateľ z Japonska.
Uniknuté zábery zobrazujú novú sadu SRAM Red AXS, ktorá by mohla byť finálnou verziou produktu. To naznačuje, že oficiálne predstavenie sady je už za dverami, a v najbližších týždňoch by sme sa ho mohli dočkať.
Aktuálna verzia Red AXS bola predstavená na konci januára 2019, čo naše predpoklady potvrdzuje. Väčšina značiek začala svoje nové bicykle predstavovať rovno s touto sadou, čo malo za následok obrovský dopad a dosah v cyklistickej komunite. O niečo podobné sa zrejme SRAM pokúsi aj tentokrát.
Ľahšia a ergonomickejšia
Uniknuté fotografie vyvolávajú dojem, že ide o definitívnu verziu sady aj napriek tomu, že nám ukazuje iba brzdovú páčku, zadný prehadzovač, nové brzdové strmene a kotúč.
Brzdové a radiace páčky sú oveľa štylizovanejšie ako na predchádzajúcej verzii, vďaka čomu budú zrejme ľahšie a ergonomickejšie. To by malo odpovedať na kritiku, ktorá sprevádzala práve predošlú verziu tejto sady.
Nové páčky sú menej objemné, čo je výsledkom presunutia nádržky brzdovej kvapaliny do tela páky, ako sme už mohli tušiť po patente, ktorý bol zverejnený pred niekoľkými mesiacmi.
V skutočnosti je tvar páky prakticky totožný s tým, na čo poukazuje patent a na druhej strane má ergonómiu, ktorá veľmi pripomína páky GRX gravel od Shimana.
Na vrchu brzdovej páky je vidieť niečo, čo by mohol byť jednoduchý kryt na ochranu nejakej nastavovacej skrutky. V každom prípade sú páky menšie, čo nepochybne zníži hmotnosť celej sady.
Odľahčenie súvisí aj so zadným prehadzovačom, ktorý má oveľa dutejšiu, minimalistickú stredovú konštrukciu.
Na prvý pohľad sa zdá, že batéria a motor ostali nezmenené alebo veľmi podobné než na predchádzajúcej verzii, avšak kladky majú oveľa väčšie otvory.
Čo sa nezmenilo je aj uchytenie k rámu. Špekulovalo sa, že SRAM by prišiel so systémom priameho upevnenia k rámu, ako to poznáme zo sád určených na horskú cyklistiku, prostredníctvom UDH. Reálny obraz si však budeme môcť vytvoriť až po oficiálnom uvedení na trh, prípadne pri úniku ďalších fotografií.
Kazeta, ktorú vidíte na fotografii má 10 zubov a 12 pastorkov, takže tu zrejme nenastala výrazná zmena. Môžete tiež vidieť redizajnovanú reťaz, ktorá si naďalej zachováva koncept Flattop, s tým že ju odľahčili a má otvory v doštičkách svojich článkov.
Zdá sa, že aj brzdové strmene prešli výraznou premenou a vyzerajú naozaj minimalisticky. To platí aj o brzdovom kotúči, ktorého centrálna štruktúra je taktiež zredukovaná.
V najbližších týždňoch budeme situáciu pozorne sledovať, pretože postupne začnú na verejnosť unikať ďalšie podrobnejšie informácie o novej sade SRAM Red AXS.
Zatiaľ celú sadu hodnotíme pozitívne, pretože spoločnosť sa zamerala na chyby, ktoré boli tejto sade najviac vytýkané a svoj produkt chcú posunúť vpred.