Test: Giant Glory Advanced
Naše hodnotenie
Vynikajúci na prakticky akejkoľvek trati v skúsených aj amatérskych rukách.
PLUSY
- Nádherne trafený pomer opory a poddajnosti odpruženia
- Množstvo nastavení geometrie uspokojí aj tých najväčších riešičov
- Výborne vyladený tlmič
MÍNUSY
- Najslabším článkom výbavy sú mäkké ráfiky
Glory je na trhu zdanlivo už od počiatku vekov, no na pódiách svetových pohárov ho už nevídať tak často ako kedysi. Tento najnovší model však má potenciál to zmeniť – jazdí totiž fenomenálne.
Rám
Taiwanský gigant doprial svojmu zjazdovému monopostu množstvo inovácií.
Rám je kompletne z karbónu, údajne ľahší a tuhší ako jeho predchodca. Giant tiež vystužil spodnú aj hornú rámovú trubku tak, aby zvýšil torznú tuhosť rámu, a tým pádom zlepšil odozvy riadenia.
Nezvyčajne na zjazdový bike tu nenájdete zabudované nárazníky chrániace rám pred nohami vidlice.
Geometria sa dá nastaviť hneď na troch miestach rámu. Vpredu sú to vymeniteľné misky hlavového zloženia, ktoré menia reach v rozsahu ±5 mm od stredovej pozície.
Flip chip mení geometriu medzi nízkou, strednou a vysokou a zároveň dovoľuje vzadu použiť ako sériovo osadené 27,5“, tak 29“ koleso.
Do tretice si môžete vybrať z dvoch dĺžok zadnej stavby s rozdielom 10 mm.
My sme testovali veľkosť S/M s tou miskou v hlaváku, ktorá biku dodáva najdlhší reach. Flip chip sme nechali v strednom nastavení a zadnú stavbu skrátili na maximum.
Glory má v tomto nastavení najkratší 450 mm reach z tohto testu, no zároveň najpoloženejší 61,9° hlavový uhol a aj o kúsoček dlhšiu zadnú stavbu ako Nukeproof a Propain. Tá má 447 mm. Rázvor má 1 276 mm a stred je spustený najnižšie – o 8 mm pod osky kolies.
Sedlová trubka by však mohla byť o niečo kratšia – 430 mm je dosť, najmä vzhľadom na to, že ide o najnižšiu veľkosť v ponuke.
Komponenty
Za svoje peniažky dostanete najvyšší rad odpruženia Fox Factory v podobe vidlice 40 a pružinového tlmiča DHX2. Oba konce biku tak majú 200 mm zdvih.
Sedemrýchlostný pohon SRAM GX DH dopĺňajú kľuky Truvativ Descendant DH. Rovnako výsostne zjazdové sú aj brzdy Shimano Saint.
Kolesá AM30 nesú logá Giant a sú obuté do výbornej kombinácie gúm Maxxis Assegai 3C MaxxGrip DH vpredu a Minion DHR II 3C MaxxGrip DH vzadu.
Giant sa postaral aj o sedlo, sedlovku a karbónové riadidlá.
Jazda
Jazdiť na Glory je strašidelný zážitok. A myslíme to v tom najlepšom zmysle slova. Hranice tohto biku totiž zrejme siahajú oveľa ďalej, než tie vaše vlastné. To však neznamená, že si na ňom neužije aj priemerný jazdec.
Tlmič je veľmi dobre vyladený a poskytuje biku ako trakciu v tých najprekérnejších sekciách trailu, tak komfort, ak sa chcete voziť len tak pre radosť. Malé nerovnosti absorbuje jedna báseň a bike tak drží stopu aj v odklopených pasážach či plochých zákrutách.
Hlbšie vo zdvihu však ponúka more opory, a tak s ním dokážete prehopkať rozbitou pasážou so sebavedomím, na ktoré sa nechytajú ani Nukeproof či Propain. Na hladších vlnitých trailoch zase môžete ľahko generovať rýchlosť zadarmo pumpovaním.
Riadenie je mimoriadne precízne a trafiť vybranú stopu je tak o to ľahšie. Tuhý rám napriek tomu nepôsobí tvrdo a pekne odtlmuje vibrácie.
Brzdy Saint majú viac ako dostatok brzdnej sily a chod vidlice rozhodne nerobí hanbu vynikajúcemu zadnému odpruženiu.
Ak už máme Glory niečo vytknúť, sú to relatívne mäkké ráfiky, ktoré mali ku koncu testu viac preliačenín ako na ostatných dvoch bikoch.
A hoci predný plášť Maxxis Assegai patrí k tým najvšestrannejším na trhu, v skutočne mäkkých podmienkach a blate nedrží tak dobre ako Michelin DH22 či Schwalbe Magic Mary, ktorými sú osadené ostatné dva biky. Inak je však výbava bezchybná.
Glory je mimoriadne schopný zjazďák, a napriek tomu nikdy nepôsobí lenivo a ťažkopádne. Giantu to v poslednej dobe ide vo viacerých disciplínach a sme radi, že sa medzi ne zaradil opäť aj zjazd.
Detaily
Nastaviteľný reach
K biku dostanete vymeniteľné misky hlavového zloženia, ktorými môžete posúvať reach o ±5 mm.
Bez duší
Giant je jeden z tých výrobcov, ktorí takmer všetky svoje biky už z továrne posielajú osadené bezdušovo.
Držiaky na ráme
Pod hornou rámovou trubkou sú úchyty na pripevnenie pumpy, náradia alebo duše. Ocenia ich najmä bikeparkoví jazdci.