Pneumatiky bez vzduchu, život bez problémov (skoro)
Firma Britek z amerického Colorada vyvinula koleso na bike nielenže bez duše, ale bez akéhokoľvek natlakovaného vzduchu. Ich vynález s názvom ERW - Energy Return Wheel robí presne to, čo napovedá preklad názvu. Funguje na princípe pružiny, ktorá kladie stláčaniu odpor, no dokáže sa prispôsobovať povrchu. Na rovnakom princípe fungujú aj klasické plášte naplnené stlačeným vzduchom, akurát že na týchto nemôžete dostať defekt - koniec koncov bočné steny sú "defektov" úplne plné. Aj keď je video s mystickou hudbou pôsobivé, stačí sa trochu zamyslieť a hneď sa vynárajú otázky, ktoré fungovanie celého systému spochybňujú. Ako sa dá vyriešiť osobná preferencia tlaku v pneumatikách? Ako stabilná je pneumatika pri bočnom tlaku (napr. pri driftovaní cez odklopenú točku)? Ale hlavne a predovšetkým, čo s ňou, keď sa naplní blatom? Rovnaký koncept sa plánuje využiť napríklad aj na vojenských hummeroch, ktorým automaticky nehrozí vyradenie z boja kvôli defektu. Avšak majú takéto kolesá zmysel aj na biku?
Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.
Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)
Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.
Belgickú klasiku poznačil hrozivý hromadný pád 68 pred cieľom, po ktorom museli previezť do nemocnice Wouta van Aerta a na zemi skončil aj Mads Pedersen a osem ďalších jazdcov.
Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním týchto internetových stránok s tým súhlasíte. Ďalšie informácie