Specialized 2013: MTB novinky priamo z Utahu
Enduro
Najväčšia mágia sa koná na biku, ktorého názov definuje najrýchlejšie sa rozvíjajúcu disciplínu mountianbikingu v súčasnosti
Výsledkom miernej úpravy geometrie a zásadnej úpravy kinematiky zadného odpruženia je bike, ktorý je pripravenejší na enduro preteky ako kedykoľvek predtým. Práve enduro race scéna udáva tempo športu, ktorý kombinuje zjazd a xc, a preto je enduro efektívnejšie pri šliapaní a nesadá si tak nízko do zdvihu.
Pár hodín dnešnej jazdy na modročiernom dele potvrdili, že zámer sa vydaril a Enduro je nebezpečne rýchle.
Zvyšok detailov len v skratke:
-165 mm zdvihu (o 5 mm viac oproti modelu 2012)
-jednoduché nastavenie ideálneho tlaku v tlmiči pomocou funkcie AutoSag (nafúkate len tak od oka, sadnete si, stlačíte ventil, ventil si zasyčí, a môžete sa voziť do zblbnutia)
-ložiská v hornom uchytení tlmiča pre plynulejší a spoľahlivejší chod
-takmer rovnaká geometria oproti modelu 2012 s 350mm vysokým stredom, 419mm dlhou zadnou stavbou a 66,5° hlavovým uhlom
-hmotnosti modelov sú 11,8kg pre topmodel S-Works, Expert Carbon na fotke má 12,5kg, a najnižší model Comp má ešte o kilo viac
Camber
Jeden z najobľúbenejších bikov z dielne Specializedu za posledných pár rokov sa dočkal faceliftu, ktorý si ako bike s najširšou ponukou úrovní výbavy zaslúži.
Camber má nižšie spustenú hornú rámovú trubku , PressFit BB30 stred, širší a tuhší 142mm zadok a kónickú hlavovku. Zaujímavosťou je tiež malý nárazník priskrutkovaný na spodnej rámovej trubke pri hlavovke zabraňujúci kontaktu vidlice s rámom a jeho poškodeniu. Ten však je potrebný len na veľkosti S, ktorý je aj na fotke. Vďaka nemu mohli dizajnéri spustiť spodnú rámovku čo najnižšie, a aj do malej veľkosti sa tak vojde košík na fľašu (vrátane fľaše…).
Specialized myšlienke 29-palcových kolies verí natoľko, že do sezóny 2013 kompletne eliminuje „malé“ kolesá na tomto modeli.
Žiadne potvrdené info o cenách zatiaľ nemáme, no už teraz vám vieme povedať, že do radu Camber pribudol aj výrazne „user-friendly“ model Base, ktorý s váhou 14,3 a lacnými, no dostatočne kvalitnými komponentami kúpite za veľmi príjemnú cenu.
Demo
Ak ste dávali pozor, fotky nového karbónového zjazďáku Demo ste už zachytili. My sme však mali možnosť si ho aj naživo ohmatať, povoziť sa na ňom, či olízať ho podľa aktuálnej chuti…
Karbónový rám je oproti minuloročnému hliníkovému (ktorý však aj naďalej zostáva v ponuke na nižších modeloch) nielen ľahší, ale aj silnejší. A to až tak, že Specialized tvrdí, že na 2-krát hrubšej spodnej rámovke vlastne ani žiaden chránič proti odlietavajúcim kameňom byť nemusí. Aby sa však aj majitelia nového Dema mohli plne koncentrovať na vyhrávanie a byť si nepriestreľnosťou rámu naozaj istí, nachádza sa na poslednej časti spodnej rámovky aj chránič z leteckého polyméru.
Rám sám osebe má o 499 gramov menej (ani nie pol kila!) a aj najnižší model s karbónovým rámom (na fotke) váži len 17,1 kila. Zaujímavosťou je aj rôzna hrúbka nových gripov Specialized Sip v závislosti od veľkosti. Ak si myslíte, že so zvyšujúcou sa veľkosťou rastie aj hrúbka, máte správne znalosti z biológie aj z bikového dizajnérstva.
Podrobnejšie informácie vám prinesieme už čoskoro. Dovtedy si nezabudnite preklikať celú galériu s viacerými fotkami MTB noviniek od Specializedu. My sa tu v Utahu ideme ďalej voziť a snažiť sa na zatiaľ absolútne dokonalých novučičkých Spešloch nájsť aspoň nejakú chybu.