Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Stevens Whaka ES 27,5

Prekvapenie z Hamburgu
Hodnotenie: 4/5
3 299
Biker
Test: Stevens Whaka ES 27,5

Na poli 27,5″ trailbikov je dnes konkurencia spomedzi všetkých MTB segmentov rozhodne najtvrdšia. O to náročnejšie je nájsť na trhu model, ktorý naozaj zaujme. Nemeckému výrobcovi Stevens sa to modelom Whaka ES podľa nás podarilo. Recept na úspech je pritom jednoduchý – dobre zvolenú geometriu doplnila kvalitná výbava, čoho výsledkom sú „tie správne“ jazdné vlastnosti.

Surové prevedenie

Aj keď neradi hodnotíme dizajn a vzhľad bikov, musíme uznať, že spracovanie „raw“ Whake naozaj sekne. Okrem netradičného farebného spracovania rámu je však podstatné to, že má všetko, čo od moderného trailbiku očakávate. Kónickú hlavovú trubku, vnútorné vedenie kabeláže či zadnú osku rozmeru BOOST (148 x 12 mm). Geometria taktiež kopíruje posledné trendy – hlavový uhol 67° dopĺňa nízky stred a krátka zadná stavba dĺžky 430 mm. To všetko hovorí o potenciáli, ktorý v sebe hamburská Whaka ukrýva.

Správny prístup

Nemecký výrobca stavil na overené komponenty, ktoré sa výrazným dielom podpisujú pod celkový prejav biku. Začnime pri tlmení od Foxu, ktoré je prekvapivo celé v čiernom šate, a teda aj ľahko zameniteľné za konkurenčný RockShox. Musíme povedať, že Fox podľa všetkého vyslyšal prosby užívateľov a popracoval na svojich tlmiacich patrónach. Vidlica aj tlmič poskytujú jazdcovi tri módy nastavenia, pričom každý z nich je citeľne odlišný a funkčný. Whaka ES teda dokáže vynikajúco absorbovať nárazy a potom sa jednoduchým otočením páčky/ovládacieho kolieska zmeniť na tvrdý, aj keď ťažší XC bike. Prejav oboch tlmiacich jednotiek bol vynikajúci a nás veľmi pozitívne prekvapil. XT pohon 2×11 od Shimana bol ako zvyčajne bezchybný. Napriek tomu, že bike nemá vodítko reťaze ani napinák, reťaz z dvojprevodníka nespadla a vďaka spojke Shadow+ ani nebúchala o zadnú stavbu. Výhody dvoch prevodníkov je asi zbytočné opisovať – poskytujú väčší rozsah prevodov, takže výšľapy vás vyčerpajú výrazne menej a okrem toho nemusíte radiť až tak veľa – s každým prevodníkom používate iba časť pastorkov kazety. Veľká pochvala ide výrobcovi za kokpit Spank Oozy – široký, relatívne krátky s vynikajúcim úchopom, skrátka radosť používať.

Pre trailových hrdinov

Whaka ES je nesmierne rýchly a obratný trailbike, ktorý vás podrží bez ohľadu na terén. Stačí si vybrať smer a bike okamžite reaguje. Rám je pevný, nekrúti sa a systém odpruženia si v kombinácii s Floatom DPS vynikajúco rozumie. Absorpcia nárazov je na skvelej úrovni, od malých vybrzdených roliet až po tvrdé schodovité prekážky pri brzdení. Zároveň sa nebudete trápiť ani pri šliapaní do kopcov – rám nie je extrémne lineárny, takže energia zášľapov sa výrazne nestráca ani pri úplne otvorenom tlmiči. Whaka miluje agresívny prejazd zákrut, technický terén, skoky, zmeny smeru a naberanie rýchlosti aj bez šliapania absolútne kdekoľvek. Poteší každého trailového nadšenca, ktorý s bikom rád pracuje. Osadené komponenty sa výrazne podpísali pod celkový dojem z biku. Málokedy sa stretneme s bikom osadeným tak, že nepotrebuje (podľa nás) žiadne zmeny z pohľadu výbavy = ďalší plusový bod pre Stevens.

Verdikt

Whaka ES 27,5 je po všetkých stránkach podarený a vyvážený trailbike s kvalitným osadením, ktoré nesklame ani na tých najnáročenjších trailoch.

Plusy: Na vynikajúcej výbave pozostávajúcej z Foxu, Shimana, DT Swiss či Spanku ťažko hľadať negatíva. Geometria a prejav odpruženia radia Whaku ES medzi nesmierne schopné a univerzálne trailbiky.
Mínusy: Plášte Schwalbe Nobby Nic na šmykľavejšom povrchu takmer nedržia. Sedlo Oxygen Roccia má špecifický tvar, ktorý nebude vyhovovať jazdcom so širšou panvou.

Špecifikácia

Rám: Aluminium 7005 TB, zdvih 150 mm, Vidlica/Tlmič: Fox 34 Float Performance FIT4 Elite, zdvih 150 mm/Fox Fox Float DPS Performance Elite Pohon: prehadzovač Shimano Deore XT 11-rýchlostný, prešmykač Shimano Deore XT, radenie Shimano Deore XT (2×11), kľuky Shimano Deore XT (36/26z), Kolesá: DT Swiss M 1700 Spline Two Disc CL, 15 mm vpredu/148 mm vzadu, plášte Schwalbe Nobby Nic SnakeSkin TSC 27,5×2,35″, Brzdy: Shimano Deore XT (203/180 mm), Rajdy/predstavec: Spank Oozy, 760 mm/Spank Oozy, 60 mm, Sedlovka/Sedlo: KS CRUXi, 100 mm/Oxygen Roccia

Cena: 3 299 eur
Hmotnosť: 13,2 kg (bez pedálov vo veľkosti 18″)
Web: www.cyklosvec.cz

Aktuality

Včera 13:41 Detaily, špecifikácia a hmotnosť pretekárskeho špeciálu Jaroslava Kulhavého Superior XF 9.9 Team.

Jarda Kulhavý si myslel, že jeho bicykel váži pod 10 kg, ale v skutočnosti má o kilo viac.

Včera 13:00 Crankworx Rotorua odštartoval cez víkend zjazdovými pretekmi, ktoré vyhrali Eliana Hulsebosch a Lachlan Stevens-McNab.

Za nami sú úvodné preteky podujatia Cranwkorx Rotorua, ktoré sa koná na Novom Zélande. Ide o populárny festival, ktorý tento rok odštartoval zjazdovými pretekmi a v oboch hlavných kategóriách sa z víťazstva tešili domáci novozélandskí jazdci.

Včera 12:25 Slovenky Krahulcová a Števková skončili v prvej etape pretekov Cape Epic na 8. mieste.

Vo výsledkovej listine tak zopakovali svoj výsledok zo včerajšieho prológu. Víťazmi úvodnej 88 km dlhej etapy sa medzi ženami stali Anne Terpstra s Nicole Koller, zatiaľ čo v mužoch po napínavom šprinte etapu vyhrali Wout Alleman s Hansom Beckingom.

Včera 12:13 Lukáš Kubiš vybojoval v šprinte desiate miesto na slovinských pretekoch GP Istria.

Pódium obsadila trojica pretekárov z úniku, Marcin Budzinski, Max van der Meulen a Riccardo Zoidl. Kubiš sa zapojil do hromadného šprintu, v ktorom bol siedmy najrýchlejší, čo napokon stačilo na to, aby uzavrel najlepšiu desiatku.

Včera 10:33 Tadej Pogačar už dnes odštartuje na etapových pretekoch Okolo Katalánska.

Najväčšími favoritmi pre celkovú klasifikáciu sú Pogačar, Sepp Kuss, Aleksandr Vlasov, Ilan Van Wilder, Simon Yates a Egan Bernal.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu