Pod katalógovým označením BLS-48 Spark Combo sa skrýva predné a zadné kompaktné svetlo na bike, ktoré sme v redakcii testovali. Obe testované svetlá je možné kúpiť aj samostatne - predné pod označením BLS-46 a zadné pod označením BLS-47.
Svetlá s rozmermi 56x31x16mm majú plastové prevedenie, vďaka ktorému celý pár váži 50g. Na uchytenie vodeodolných svetiel na bike slúži gumový pásik, ktorý je súčasťou svetla. Na sedlovku a rajdy teda nie je potrebné napevno montovať žiadny držiak. Gumový pásik je dostatočne pružný a dlhý, čo umožnuje bezproblémovú montáž napríklad aj na sedlovky s väčším priemerom. Svetlo sa dá na ňom otáčať podľa potreby, takže montáž je naozaj jednoduchá, rýchla a bezproblémová.
Obe svetlá sú osadené 3 LED diódami, ktorých intenzita osvetlenia je až 245 Luxov (všetky údaje merané na vzdialenosť 1 meter) podľa zvoleného režimu, ktorý sa nastavuje tlačidlami na bočnej strane svetiel. Režimy sú na prednom aj zadnom svetle štyri – dva pre stále svetlo, stroboskop a klasické blikanie. Kým na zadnom svetle budete používať pravdepodobne posledné dva spomínané režimy, v prípade predného môžete voliť stále svetlo s rôznou intenzitou. Slabší výkon má intenzitu 100 Luxov, čo v praxi znamená efektívny dosah cca 6,5 metra, pričom kužel svetla je široký cca 2 metre. Silnejší mód s intenzitou 245 Luxov výrazne zvýši intenzitu, takže efektívny dosah je cca 9 metrov, svetelný kužel je však sirší iba o cca 0,5 m. Osvetlenie teda bez problémov stačí na bezpečnú jazdu v noci, avšak v miernejšom tempe. Na rýchlu nočnú jazdu v lese určite stačiť nebude.
Výdrž svetiel je v závislosti od použitého režimu 3 – 6,5 hod. Napájanie však nezabezpečujú AAA batérie, ale 3,7 voltový Li-Pol akumulátor s kapacitou 280 mAh, ktorý sa dobíja pomocou USB kábla (kábel je súčasťou balenia). Zníženie kapacity nabitia svetla na polovicu signalizuje červený indikátor, riadená spotreba energie však zabezpečí, že výkon svetla výrazne neklesá. Opätovné nabitie svetla na plnú kapacitu trvá cca 2 – 2,5 hodiny a výrobca udáva až 400 nabíjacích cyklov bez zníženia výkonu (čo je v prepočte 1200 až 2600 hodín svietenia).
Po približne mesačnom testovaní set svetiel BLS-48 Spark Combo hodnotíme pozitívne vďaka nízkej váhe, kompaktným rozmerom, jednoduchej montáži a dostatočnej výdrži (intenzite svetiel) počas bežných výjazdov.
Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.
Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)
Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.
Belgickú klasiku poznačil hrozivý hromadný pád 68 pred cieľom, po ktorom museli previezť do nemocnice Wouta van Aerta a na zemi skončil aj Mads Pedersen a osem ďalších jazdcov.
Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním týchto internetových stránok s tým súhlasíte. Ďalšie informácie