TEST Cannondale Jekyll 2 (2018)

Redefinuje (super)enduro

Biky so zdvihom okolo 170 mm patrili kedysi k freeriďákom, neskôr do kategórie super-enduro a dnes sa tlačia medzi bežné enduráčiky. Nový Jekyll mení pohľad na to, čoho všetkého sú bicykle s týmto zdvihom schopné.


Enduro novej generácie
Jekyll 2018 nás ohúril. Dlho sme nesedeli na takom vyváženom biku. A to po všetkých stránkach. Zmien, ktoré značka na ráme urobila je nespočetné množstvo. Tu sú podľa nás tie najdôležitejšie: kratučká, asymetrická (Ai) zadná stavba s dĺžkou 420 mm, prepracované karbónové vahadlo (na všetkých modelových verziách), horná rámová trubka dlhá 634 mm vo veľ. L, tlmič Fox Float X Gemini s módmi „Flow" – 165 mm a „Hustle" zatlmených 130 mm s ovládaním z rajdov, 65° hlavový uhol a sedlový uhol 75°. Už samotné čísla hovoria o tom, že Jekyll je nesmierne schopný bike s modernou geometriou a správnymi uhlami. Celkový dojem však umoňuje nemenej podstatný faktor – výbava.

Tak dobre ako sa len dá

Nami testovaný Jekyll 2 dostal podľa nás abolútne špičkovú výbavu. A nemyslíme tým to, že sa skladá iba z top komponentov. Výrobcovi neušli ani malé detaily, ktoré však majú výrazný vplyv na samotnú jazdu. Cannondale konečne urobil Jekylla tak, aby bol „štandardizovaný" - výmysly ako vidlicu Lefty, či tlmič DYAD budete (chvalabohu) hľadať márne - tlmenie zadovážil Fox. Vpredu je 170 mm 36-ka Performance Elite a vzadu špecialitka Float X/Gemini. Pomocou ovládania z rajdov používate tlmič buď v plnom zdvihu 165 mm, alebo po uzavretí vzduchovej komory so zdvihom 130 mm. Okrem toho máte k dispozícii 3x3 režimy ovládané páčkou ako pri bežnom Floate X. My môžme povedať, že tlmenie funguje neskutočne a bike si s Foxom perfektne rozumie. Srmácky pohon X01 Eagle je fantastický. Kto ho ešte nevyskúšal, mal by. Napriek tomu, že kondične nepatríme k top atlétom, 50-zubový najväčší pastork nás dostal na kopec v Kálnici (popri vleku) s nevídanou ľahkosťou. Pár slov k malým detailom spomínaným vyššie. Veľmi sa nám páčili karbónové 780 mm rajdy v kombináícii s 35 mm predstavcom. Jednalo sa o nekompromisnú kombináciu – tak to má byť. Obrovskú radosť nám paradoxne spravili aj kolesá a plášte. Konečne nejaký výrobca pochopil, že šetriť na obutí nemá zmysel. Jekyll 2 mal nahodené Maxxisy Minion DHF 2,5" vpredu a DHR II 2,4" v zmesi 3C bez duší – radosť jazdiť.

Univerzálny pretekár
Jekyll 2 je pretekárske enduro, ktoré však uživíte aj v náročnejšom bikeparku a nesklame ani na rovinatejších trailoch. Vzhľadom na „správne uhly" s ním nie je problém zdolávať stúpania a zjazdy si budete užívať v plnej miere. Jekyll je až prekvapivo agilný bike. Napriek predĺženému prednému trojuholníku a položenému hlavovému uhlu okamžite reaguje na jazdca, miluje zatvorené zákruty a dostať ho do vzduchu takmer nevyžaduje námahu. Mnohokrát sme mali pocit, že Jekyll skrátka nemôže mať zdvih aký v skutočnosti má. Správa sa totiž ako bike s nižším zdvihom, čomu zodpovedá aj nízka hmotnosť. Ako sme povedali už v úvode, počas tohto roka sme v teste nemali vyváženejší bike. Nový Jekyll je stabilný, s aktívnym a progresívnym systémom odpruženia, výborne zvolenou geometriou a špičkovou výbavou. Mrzí nás len to, že nám v redakcii neostal o niečo dlhšie.

Verdikt


Jekyll 2 je bike, čo ukazuje smer akým sa budú univerzálne endurá budúcnsoti uberať. Tomu však zodpovedá aj cena.
Plusy:
- zvolené geomeetria, prejav odpruženia, reakačné schopnosti biku ako do kopca, tak dolu kopcom
- špičková výbava, ktorej dominuje tlmenie od Foxu a pohon Eagle X01
Mínusy:
- jediným mínusom je cena biku, ktorá však zodpovedá jeho schopnostiam

Rám: predný trojuholník BallisTec karbón, zadná kyvka SmartForm C1, karbónové vahadlo, zdvih 165 mm, Vidlica: Fox Float 36 Performance Elite, zdvih 170mm, Fit 4, Tlmič: Fox Float X Performance Elite EVOL s duálnym systémom úprvy vzduchovej komory Gemini, Flow Mode – 165 mm/Hustle Mode -130 mm, Pohon: kľuky Truvativ Descendant Carbon Eagle, 30 z prevodník, radenie SRAM X01 Eagle 12-rýchlostné, prehadzovač: SRAM X01 Eagle, Kolesá: ráfiky WTB Frequency Team i29, 29 mm, náboje SRAM 900 Boost - 15x110/148x12 mm, plášte Maxxis Minion DHF 27,5x2.5" vpredu, DHR II 27,5x2,4" vzadu, Brzdy: SRAM Guide RS, kotúče 200/180mm, Predstavec/Rajdy: Cannondale C1, 35 mm/ Cannondale C1 Carbon Riser, 780 mm, Sedlo/Sedlovka: Fabric Scoop Shallow Elite/ RaceFace Turbine, 150 mm
cena: 6299 eur
web: www.aspire.cz

Buďte s nami v kontakte

Komentáre