Test bicykla: Stevens Sledge Max 27,5 = Tvrdá konkurencia

Značka Stevens nás už tento rok v teste pozitívne prekvapila modelom Whaka ES. Endurko s názvom Sledge Max dokázalo v nastúpenom trende pohodlne pokračovať.

Rám: Aluminium 7005 TB, zdvih 160 mm
Vidlica: Fox 36 Float Factory, zdvih 170 mm
Tlmič: Fox Float X Factory
Pohon: prehadzovač Shimano XT Shadow Plus (1 x 11), radenie Shimano XT, kľuky Race Face Turbine DM 32 32z
Kolesá: DT Swiss E1700 Spline Two, plášte Schwalbe Magic Mary Evolution/ Hans Dampf Evolution27,5 x 2,35"
Brzdy: Shimano Deore XT (203/180 mm),
Rajdy/Predstavec: Spank Spike Bearclaw 780 mm/Spank Spike Race, 50 mm,
Sedlovka/Sedlo: Kind Shock LEV-Integra/ Oxygen Roccia

Hmotnosť: 14,1 kg (vo veľ. 20", bez pedálov)
Cena: 3 797 €
Web: www.cyklosvec.cz

Moderné enduro

Hneď na začiatok musíme povedať, že Sledge Max má všetko, čo si od moderného enduro biku môžete priať. Má konštrukčne veľmi pevný rám (ktorý je však oproti predchádzajúcej generácii ľahší o slušných 230 g) s Boostovým štandardom osiek, zdvih 170/160 mm, široké rajdy, pevné plášte aj napinák reťaze.

Okrem toho dostanete skutočne vynikajúci pomer výbavy/ceny/jazdných vlastností, ktorým sa Sledge Max dokáže rovnať aj konkurencii predávajúcej biky priamo zákazníkom cez internet. Nesklamala ani geometria, aj keď bike by podľa nás mohol byť ešte o niečo položenejší a dlhší, najmä hore (reach). 66° hlavový uhol, 74,3° sedlový uhol, rázvor 1 194 mm, reach 452 mm a zadná stavba dlhá 430 mm však jasne ukazujú, že Sledge Max nepatrí medzi konzervatívne bicykle.

Max ako maximum

Sledge Max je top model a tomu zodpovedá aj výbava. Tá pozostáva so špičkového tlmenia Fox, pohonu a bŕzd Shimano XT, kolies so širokými ráfikmi DT Swiss, kokpitu Spank či obutia Schwalbe. Celkovo môžeme zvolenú výbavu iba pochváliť. Obzvlášť si však pochvalu zaslúžia tlmiace jednotky od Foxu, ktoré robili z prechádzania rozbitých úsekov doslova príjemný zážitok.

XT-čko bolo už tradične perfektné z hľadiska funkčnosti, aj keď nová kazeta s najväčším 42-zubovým pastorkom je z nášho pohľadu sklamaním. Medzi posledným a predposledným ozubením je totiž výrazný skok (z 37 na 42 zubov), s ktorým má prehazdovač občas problém – najmä pri agresívnom radení v stúpaniach a pri zapnutom spojkovom systéme. 780 mm širokému kopitu, pevným kolesám a ani robustným plášťom v dobre zvolenej zmesi však niet čo vyčítať.

Zjazdová nátura

Sledge Max miluje jazdu dole strmým a rozbitým terénom. Samotný rám je torzne tuhý, takže nech už pôjdete agresívne v zákrutách, alebo náročnejší zjazd, nebudete mať pocit, že sa pod vami krúti alebo pláva.

Bike pekne reaguje na nerovnosti a plynule ich prechádza – terén doslova žehlí, pričom zadná stavba sa nezasekáva ani pri brzdení v nerovnostiach. Napriek množstvu zdvihu je bike agilný aj do kopca, čomu výrazne pomáhajú kompresné režimy na vidlici a tlmiči.

Plášte majú výrazný dezén, ktorý dobre drží aj za mokra, no na rovinkách či asfalte pocítite, že sa odvaľuje pomalšie. Túto „daň" však radi zaplatíme. Sledge Max totiž vďaka plášťom zvláda aj poriadne náročný, bikeparkový terén a citeľne lepšie sa ovláda, čím zvyšuje jazdcovo sebavedomie a istotu aj na náročných trailoch.

Bike má nízko ťažisko a dostáva vás do neutrálnej jazdeckej polohy, takže sa na ňom cítite pohodlne, či už šliapete, alebo sa rútite dolu kopcom.

Sledge Max je podarené enduro, ktoré ide dobre do vzduchu, s chuťou vyrezáva zákruty, a pritom dokáže byť stabilné aj na rýchlych rovinkách. Navyše, všetky komponenty sú zvolené tak, aby vydržali tvrdé zaťaženie bez kompromisov. Výbava je vzhľadom na cenu takmer neuveriteľná – na biku môžete začať pokojne plnohodnotne pretekať, a to bez nutnosti čokoľvek meniť.

Verdikt

Sledge Max je moderný enduro bike s vynikajúcou výbavou, cenou a správaním v teréne, na ktorom je ťažko hľadať negatíva.
4*

Plusy:
Tlmenie od Foxu si so 4-čapovým systémom odpruženia biku vynikajúco rozumie.
Brzdy Shimano XT majú výborné dávkovanie a poskytujú skvelý brzdný účinok aj pri extrémnej záťaži.

Mínusy:
Prehadzovač mal občas problém zaradiť najväčší pastorok kazety.
Sedlo nepatrí k najergonomickejším.

Buďte s nami v kontakte

Komentáre