Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Predstavenie bicyklov a elektrobicyklov STEVENS 2017

Stevens je známym nemeckým výrobcom bicyklov a elektrobicklov so sídlom v Hamburgu. Šírka jeho ponuky je veľmi nadštandardná vo všetkých kategóriách bicyklov. Logo Stevens poznáme z rámov najlepších svetových cyklokrosárov, ale aj špičkových celoodpružených modelov, či superľahkých karbónových strojov.
Biker

Širokú ponuku značka Stevens predstavuje v troch samostatných katalógoch kolekcie 2017. Takže pokiaľ uvažujete o novom bicykli a chcete niečo iného než uniformitu najpredávanejších značiek na trhu, zahrňte do svojho výberu určite aj Stevens, z ktorého ponuky si vyberie prakticky každý – od cykloturistu hľadajúceho primárne spoľahlivosť za a čo najlepší pomer cena / výkon, až po náročného pretekára. Od minulej zimy má nemecká značka značka nové zastúpenie na českom a slovenskom trhu. Jej dovozcom sa stala firma CykloŠvec, u ktorej Stevens zapadol do portfólia exkluzívnych značiek Fox, Catlike, Kenda či Deda Elementi.

Hardtail

Stevens je jednou z mála značiek, ktorá určuje, aký veľký priemer kolesa je adekvátny výške postavy, čo je rozhodne veľmi sympatické. To znamená, že rovnaký model s priemerom kolies 27,5″ ponúkne vo veľkosti rámu 14 a 16 palcov, dvadsaťdeväť palcové kolesá má vo veľkosti rámov 18, 20, 22 a 24 palcov. Je zrejmé, že pri navrhovaní modelov Stevens si dali vývojári veľmi záležať aj po konštrukčnej stránke. Výhodou je aj to, že vybrané modely, sú ponúkané v dvoch farebných kombináciách. Značka Stevens nejde za každú cenu s trendami, ktoré nie vždy znamenajú prínos pre užívateľov. Má v ponuke aj pretekárske a športové modely, ktoré sú vybavené dvojprevodníkom, tie o niečo viac turistickejšie majú aj trojprevodník.. Je preto vidieť, že inžinieri, pri vývoji jednotlivých modelov premýšľajú aj prakticky.

A teraz už k jednotlivým modelom. Najvyšším modelom medzi kategóriou Alu hardtail je Colorado 301, nasledovaný modelom Tremalzo. Skvele navrhnutý rám, pevné osi, vnútorné vedenie bowdenov a prešmykača typu Side Swing dokazuje, že nič nebolo podcenené. To isté sa dá povedať aj v prípade osadenia rady Deore XT a vidlíc Fox či RS Reba. Podobné konštrukčné prvky rámu využívajú aj stroje Sentiero, Devil’s Trail či Apllebee. Istotne poteší aj fakt, že už v aj základné a cenovo veľmi dostupné hardtaily Taniwha, či Tonga taktiež dodržiavajú ideu založenú na určovaní priemeru kolies v závislosti od telesnej výšky jazdca.

V triede pretekárskych karbónových modelov je vlajkovou loďou model Sonora SL Di2. Už v popise modelu je jasné, že radenie má na starosti najvyššia rada elektroniky XTR Di2. V ponuke je však aj „mechanická“ verzia toho istého modelu, pričom sa pri prednom pružení spolieha na superluxusnú vidlicu Fox 32 Factory s neprehliadnuteľnou úpravou vnútorných nôh. Na totožnom karbónovom ráme je postavená taktiež aj dvojica modelov Sonora ES / Di2, čiže opäť s možnosťou voľby, či preferujeme elektronickú radu Deore XT, alebo jej mechanickú verziu. Základným modelom rady karbónových hardtailov je populárny model Sonora, ktorého rám je modelovo identický s vyššie spomínanými modelami, pričom je osadený vidlicou RS Recon a komponentami XT / SLX, čím sa tento bicykel výrazne približuje požiadavkám a dostupnosti aj bežným hobby jazdcom.

Aby bol daný prehľad hardtailov kompletný, nesmieme zabudnúť ani na dámske modely Mira, Nema a Luna, u ktorých sa popri maximálnom komforte kládol aj rovnaký dôraz na vizuálne spracovanie, grafiku a použité farebné kombinácie. Medzi hardtaily môžeme taktiež zaradiť aj modely fatbike Mobster, ktorých maskovaná kamufľáž lacnejšieho z nich pôsobí v teréne veľmi bombasticky.

Odpružené bicykle STEVENS

Celoodpružené stroje Stevens sú predstavené maratónskou radou Jura ponúkajúcu celkovo šesticu modelov. Na vrchole je „fullo“ s dodatkom Carbon Team, ktoré vsádza z hľadiska komponentov opäť na to najlepšie, čo sa dá vôbec kúpiť. Zhodný základ a štvorčapové zavesenie so 120mm zdvihom nad oboma kolesami využíva taktiež aj trojica ostatných modelov. Koncepčne totožné sú aj modely s duralovými rámami v základných verziách modelov Jura, ktorá opäť vychádza s konceptu veľkosti kolies v závislosti na výške jazdca.

 

Pokiaľ majú jazdci záujem o väčší zdvih kategórie All Mountain, 140, alebo 150mm, u Stevensu ich nájdu v modelovej ponuke populárnej rady Whaka, a to opäť s trojicou karbónových a dvojicou duralových modelov. Model Whaka je (tak ako je už v tejto kategórii obvyklé), vo verzii s 27,5″ kolesami. Whaka modely si odniesli viaceré ocenenia z kategórie praktických testov, a to ako pre svoju univerzálnosť, tak aj pre svelý návrh geometrie. Zaujímavosťou je aj dvojica strojov s dodatkom +, teda plášťami o šírke 2,8 palca. Na ešte tvrdší terén je pripravená odolná enduro séria Sledge s troma hliníkovými modelmi na 27,5″ kolesách so zdvihom 160mm.

E-bikes

 

Elektrobicykle nemôžu v súčasnej ponuke žiadneho výrobcu chýbať. Je úplne jedno, či sa jedná o mestské, cestné a terénne. Značka Stevens preferuje osadenie stredových motorov. Jej ponuka je veľmi pestrá, či sa jedná o rady E-Tour, E-City, alebo E-Urban s motormi Bosch. Srdce bikerov zaplesá po ponuke čistokrvných terénnych e-bikov využívajúcich najvyspelejší pohon Shimano E8000. Celoodpružené modely E-Whaka+ nebo E-Sledge+ sú stavané na tie najtvrdšie spôsoby užívania, do ťažkých terénov, čomu taktiež zodpovedajú 150mm zdvihy a skvelo prepracované rámy s integrovanými batériami. Avšak ani ďalších päť modelov kategórie elektro-hardtail rozhodne v dopyte nezaostáva. V prípade modelov E-Cayolle+ či E-Wave se jedná o špičkové a zároveň aj o cenovo dostupné e-bike. Všetky elektrobicykle z tejto kategórie (s výnimkou najlacnejších – model E-Wave) chytro využívajú prednosti 27,5″ plášťov v širokom plusovom rozmere.

Cestné a cyklokrosové bicykle

Cestné modely Stevens môžeme rozdeliť na najluxusnejšie profesionálne stroje, u ktorých môže zákazník využiť Custom Program stavby bicykla na zakázku, z tých najlepších možných komponentov, až po tie cenovo viac dostupnejšie. Na svoje si prídu ako milovníci klasiky, tak aj jazdci preferujúci čo najlepšiu aerodynamiku. Rovnako je tak možné vyberať z modelov s klasickými ráfkovými, či modernými kotúčovými brzdami. Najvyšší model Comet spolieha na karbónový superľahký inovovaný rám. Precízne spracovanie karbónu má za sebou aj model Ventoux, u ktorého sa podarilo dosiahnuť vysokého stupňa jazdného komfortu v kombinácii s najvyššou bočnou tuhosťou. Pri vývoji rámu Arcalis hral naopak najväčšiu úlohu nízky odpor vzduchu, čoho výsledkom je jeho zaradenie do kategórie medzi cestný pretekársky a časovkársky špeciál. Maximálnu redukcia hmotnosti sa premietla do modelu Xenon, ktorého rám váži iba 880 gramov. Stálicou v ponuke je taktiež model Izoard, alebo cenovo dostupnejšie hliníkové stroje Aspin, Stelvio či San Remo. Ultimátnou záležitosťou je aj časovkársky model Super Trofeo.

V úvode sme sa už spomenuli cyklokrosové špeciály, ktoré značku Stevens zviditeľnili nielen na našom trhu. Modelom kraľuje séria s príznačným názvom Super Prestige, s klasickými alebo kotúčovými brzdami.. Výhodou je, že sa značka Stevens snaží „cyklokrosy“ priblížiť aj každodenným hobby jazdcom, ktorí začínajú objavovať ich kúzlo. Aj keď modely Vapor, či Prestige stále patria ku špičke, Alu verzie Gavere, Namur a Tabor sú určené pre cyklistov, ktorí sa s kategóriou cyklokros ešte len zoznamujú a ponúkajú najlepší pomer univerzálnosti , ceny a výbavy. V ponuke cyklokrosov nájdeme taktiež aj detský model Junior CX na 24″ kolesách.

Verte, alebo nie, ale pokiaľ ste sa dočítali až sem, sme v sotva polovičnej ponuke nemeckej značky Stevens. Rovnakou dôležitou súčasťou sú cestné, krosové, trekingové, alebo mestské modely obsiahnuté v samostatnom katalógu. Medzi nimi nájdeme napríklad aj bicykle s remeňovým pohonom, či v našich končinách nemej známou, ale o to zaujímavejšou prevodovkou Pinion, rovnako aj fitness modely, či špecifickou radou krosových bicyklov nazvanou X Series. Pokiaľ patríte medzi najnáročnejších cykloturistov, je pre Vás určený model Sovereign,s nevšedným zadným štrnásťrýchlostným nábojom Rohloff. Aj také unikáty nájdeme v ponuke značky Stevens, ktorú pre trh ČR a SR dováža spoločnosť CykloŠvec.

Ponuka možnosti zakazkovej stavby cestných bicyklov STEVENS – konfigurátor na: http://www.stevensbikes.de/2017/config_road.php?co…

Jiří Karfík

Bicykle Stevens 2017 rozdelené podľa kategórie:

www.cyklosvec.cz/oddeleni/4246/kola-stevens/

Predajcovia bicyklov a elektrobicyklov Stevens:

www.stevens-bikes.cz
www.facebook.com/StevensCZ

Aktuality

Včera 17:14 Po Cape Epic potvrdzujú Števková s Krahulcovou výbornú formu aj na pretekoch 4 Islands, kde sú priebežne na 3. mieste (+ galéria).

Slovenské duo pretekárok Janka Keseg Števková s Martinou Krahulcovou nastúpili do ďalších etapových pretekov dvojíc, tentokrát v Chorvátsku na podujatí 4 Islands. V pretekoch sa im darí a zatiaľ v každej etape skončili na vynikajúcom 3. mieste!

Včera 16:30 Video: Toto je trať 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Minulý týždeň odštartoval seriál svetového pohára v horskej cyklistike podujatiami XCC a XCO v brazílskej Mairiporã. Pretekári mali niekoľko dní na oddych a doladenie formy a už počas soboty a nedele sa môžeme tešiť na druhé kolo svetového pohára.

Včera 15:58 Juan Pedro López je celkovým víťazom pretekov Okolo Álp, poslednú etapu vyhral Aurélien Paret-Peintre.

26-ročný Španiel si pripísal na talianskych etapových pretekoch svoje prvé profesionálne víťazstvo, keď vyhral tretiu etapu, a zároveň sa stal po prvýkrát víťazom celkovej klasifikácie.

Včera 11:13 Fotogaléria: Ako Peter Sagan jazdil aj varil na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

„Takto dobre som sa necítil už asi 10 rokov,“ povedal Peter pri našej poslednej spoločnej večeri. „Som naozaj rád, že sme sa tu stretli takáto skvelá partia a dúfam, že sa takto ešte stretneme.“

Včera 10:49 Lukáš Kubiš vyhral Pardubické kritérium, druhý skončil Štoček.

Kubiš pokračuje v úspešnej sezóne víťazstvom kritéria v Pardubiciach, na ktorom skončil druhý ďalší Slovák Matúš Štoček a tretí finišoval víťazov český tímový kolega z Elkov-Kasper Daniel Mráz.

Zavrieť reklamu